X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המבקש טען למינוף והלוואות עתק שנועדו לתשלום דיבידנדים לשאול אלוביץ הבקשה נדחתה לאחר שהתברר שהמבקש אינו בעל מניות בחברה ביהמ"ש מזהיר מפני שימוש בתביעות נגזרות לצורכי סחטנות
▪  ▪  ▪
אלוביץ. כל בעלי המניות נהנו מהדיבידנדים [צילום: יח"צ]
סחטנות תוך ניצול בית המשפט
יואב יצחק
המשבר בשוק ההון מנוצל לרעה על-ידי עורכי דין מזן מיוחד * אחד מהם - עו"ד אופיר נאור, יוזם הגשת תביעות סחטניות נגד חברות ענק תוך ניצול לרעה של הליכי בית המשפט * ומה עושה השופטת קרת-מאיר? דואגת לעוגיות לרגל יום הולדתו של נאור במהלך הדיון בבית המשפט * עו"ד נאור מסרב להשיב לשאלות באופן ממוקד וענייני, בטענה שמתנכלים לו
לרשימה המלאה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, דחתה על הסף (14.6.12) בקשה להגיש תביעה נגזרת נגד בזק והדירקטורים בחברה, תוך שהיא מזהירה מפני שימוש במכשיר זה לצורכי סחיטה.
חברת בזק יוצגה על-ידי עורכי הדין פני רובין, ליאור פורת ואסף אבטובי ממשרד גורניצקי ושות; התובע יוצג על-ידי עורכי הדין אופיר נאור ורונן גרשט.
אסף זקן-חמו ביקש להגיש את התביעה בטענה שרכישת השליטה בבזק בידי שאול אלוביץ הייתה ממונפת מאוד, וכי החברה נטלה הלוואות של מיליארדי שקלים כדי לאפשר חלוקת דיבידנדים לבעליה. בזק והדירקטורים ביקשו לדחות על הסף את התביעה, בשורה של נימוקים: זקן-חמו אינו בעל מניות בחברה, אם יש לו מניות - הן נרכשו תוך מודעות לעילת התביעה, והאסיפה הכללית של בזק אישרה את חלוקת הדיבידנדים מהם נהנו כל בעלי המניות. כל אלו, טענו בזק והדירקטורים, מלמדים על חוסר תום לב מצידו של זקן-חמו.
רונן מייחדת את רוב החלטתה לשאלה האם זקן-חמו מחזיק במניות בזק. הוא עצמו הודה שהמניות מוחזקות בידי הוריו, אך טען שהאחזקה היא בנאמנות עבורו וכי הוא קיבל מהוריו ייפוי כוח להגיש את התביעה בשמם. רונן קובעת שאין בכך די, שכן החוק מחייב במפורש שבקשה לתביעה נגזרת תוגש בידי בעל המניות עצמו. זקן-חמו אינו "בעל מניה" כהגדרתו בחוק החברות, ואפילו היו הוריו מדווחים לבזק שהם מחזיקים את המניות בנאמנות עבורו - עדיין היו נחשבים הם לבעלי המניות. הדברים עולים גם מתקנון בזק וגם מפסיקת בית המשפט העליון, מוסיפה רונן.
רונן מוסיפה: "הן ביחס למוסד של תביעה ייצוגית והן ביחס לזה של תביעה נגזרת, על בית המשפט להביא בחשבון גם את החשש מפני פתיחת פתח רחב מדי להגשת תביעות כאלה, כאשר פתח כזה עלול להוביל גם להשגת תביעות סרק המוגשות מטעמי סחטנות, אשר יכבידו ללא הצדקה הן על הנתבעים הפוטנציאליים והן על המערכת בכללותה". לדברי רונן, מתן אפשרות להגשת תביעה נגזרת בידי מי שאינו רשום כבעל מניות, עלול להביא לשימוש לרעה בהליכים אלו ויחטא לכוונתו של המחוקק.
רונן גם דחתה את טענתו של זקן-חמו, לפיה ניתן להחליף אותו בתובע אחר כשם שהדבר אפשרי בתביעה ייצוגית. לדבריה, גם בתביעה ייצוגית מדובר במהלך נדיר מאוד, ואין לאפשר אותו בלא הסדר מפורש בחקיקה ביחס לתביעה נגזרת.

תאריך:  17/06/2012   |   עודכן:  17/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה על הסף בקשה לתביעה נגזרת נגד בזק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אחוזת הענק של המשפחה בעתלית נבנתה ללא היתר ובניגוד לתוכניות על קרקע שהוחכרה לתעשיות מלח    ביהמ"ש דחה את ערעורם של דני ושושנה דנקנר על דחיית בקשתם להכשיר בדיעבד את הבית
יפעת גדות
השתנה תכופה היא סימן לסוכרת? האם גברים אינם סובלים מדלקות בדרכי השתן? והאם לשתן צריך להיות בכלל ריח?
יפעת גדות
פרשת ווטרגייט הייתה השערוריה הגדולה ביותר בהיסטוריה הפוליטית האמריקנית
איתמר לוין
זכיינית ערוץ 2 אספה מידע על ילדים לצורך מיון לתוכניות ריאליטי    משרד המשפטים הורה לה לשנות את דרכי איסוף המידע ונמנע מנקיטת צעדים נגדה
איציק וולף
נציבות שירות המדינה הודיעה כי משכר חודשי ההסתגלות שמגיעים למי שהיה ראש לשכת ראש הממשלה עד שאולץ לפרוש קוזזו כספים שקיבל בשל המשך עבודתו לאחר מועד הפרישה    החזיר גם את הרכב הממשלתי ואת הטלפון הסלולארי שהחזיק    "אשל אינו ממלא כל תפקיד בשירות המדינה, בין בדרך של העסקה ובין בדרך של התנדבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il