X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קובע כי בתוך שש שנים לא יהיו עוד פירמידות כלכליות במשק אדם או חברה לא יוכלו להחזיק בבנק או בחברה פיננסית יחד עם חברה ריאלית משמעותית שיקולי ריכוזיות יובאו בחשבות בעת הפרטת חברות ממשלתיות ונכסי מדינה
▪  ▪  ▪
שטייניץ. החלטה היסטורית [צילום: פלאש 90]
ביום א': הממשלה תדון בטיוטת חוק הריכוזיות
עופר וולפסון
חברי הממשלה יתבקשו לאשר את טיוטת הצעת החוק לצמצום הריכוזיות ולהסמיך את ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את נוסחו הסופי של החוק, בהתאם להמלצות הוועדה ממרס
לרשימה המלאה

ועדת השרים לחקיקה אישרה (יום א', 17.6.12) את הצעת חוק הריכוזיות ברוב של שבעה שרים שתמכו בהצעה מול שלושה שהתנגדו לה ומול שני נמנעים.
מדובר בהצעה שאמורה להביא להקטנת הריכוזיות במשק הישראלי ולהגדלת התחרותיות - דבר שיפעל לטובת ההתפתחות הכלכלית בישראל ולהקטנת מחירים ועליות לאזרחים.
על-פי ההחלטה; בתוך 6 שנים מהיום לא יהיו יותר פירמידות כלכליות במשק, לא יוכל אדם או חברה להחזיק בבנק או חברה פיננסית ביחד עם חברה ריאלית משמעותית, יישקלו שיקולי מניעת ריכוזיות והגברת תחרותיות בהפרטות של חברות ממשלתיות או נכסי מדינה והממשל התאגידי ישופר כדי למנוע ולצמצם ניגודי עניינים.
שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר לאחר אישור ההצעה על-ידי ועדת השרים לחקיקה כי מדובר במהלך היסטורי, של רפורמה מקיפה במבנה המשק הישראלי כולו.
"בשילוב של תעוזה מחשבתית מצד אחד וזהירות שהביאה לגידור החששות מצד שני, אנחנו משיגים היום רפורמה היסטורית בתולדות ישראל", אמר.

יחימוביץ': החוק יאפשר
לבעלי ההון לקדם התעשרותם

מנגד, טוענת ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', כי טיוטת החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות שאושרה היום בממשלה מאפשרת לבעלי ההון להמשיך לנצל לרעה את כוחם ולקדם את התעשרותם על חשבון הציבור, ומגוננת על בעלי ההון הקיימים, בכך שהיא מאפשרת להם להמשיך ולשמור באין מפריע על פירמידות שליטה של שלוש קומות.
"מדובר בתיקונים קוסמטיים המנציחים את השעבוד לבעלי ההון על חשבון חסכונותיהם של אנשים עובדים. לא פלא שאפילו בכירי האוצר ובכירי הרגולטורים, שאינם ידועים בידם הקשה, מסתייגים מהצעת החוק", אמרה.
עוד הוסיפה כי הכללים הנוגעים למניעת עסקות בעלי עניין בחוק, מאפשרים לבעלי ההון להמשיך לנצל לרעה את כוחם ולקדם את התעשרותם על חשבון הציבור.
"החוק לא עוסק במשיכת דיבידנדים חריגים שבעלי הון נוטלים גם כשלא נוצרים רווחים, בכדי למנף את העסקות הפרטיות שלהם, ולא נוצר ולו כלל נוקשה חדש אחד שיש ביכולתו להגביל את יכולתם של בעלי השליטה לנצל כספי ציבור", אמרה יחימוביץ' והוסיפה כי דעת המיעוט של ראש אגף התקציבים, גל הרשקוביץ, בוועדת הריכוזיות, לפיה יש לאסור כליל קיום עסקות בין תאגיד ציבורי לבעל השליטה בו ולצדדים הקשורים בבעל השליטה, נוספת להתנגדותו של הרגולטור הראשי, יו"ר הרשות לניירות ערך פרופ' שמואל האוזר, לאפליה בין בעלי ההון הקיימים שיוכלו להמשיך ולהנציח את שליטתם על פירמידות של שלוש קומות, לבין שחקנים עתידיים בשוק אשר עליהם כבר תחול מגבלה של שתי קומות, ומראש יפעלו בתנאי נחיתות.

תאריך:  17/06/2012   |   עודכן:  17/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת השרים אישרה את חוק הריכוזיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוק אנטי קפיטליזם-כל הכבוד
דודי30  |  17/06/12 17:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ציר הקונגרס פיטר קינג הציג מסמכים, שמוכיחים, כי הפנטגון מסר למפיקי הסרט, Zero Dark Thirty, מידע מנוהל הקרב לפעולה    דובר הסוכנות לביון מסר, כי מפיקת הסרט והתסריטאי ביקרו במטה הסוכנות, אך לא נחשפו לשום מידע מסווג    הסרט של ביגלו ושל בול ייצא לאקרנים בדצמבר, ומאשימים, כי הוא נרתם למערכת הבחירות של הנשיא אובמה
אביתר בן-צדף
חלק מהצוערים שיפרו באופן ניכר את ציוניהם לאחר שנכשלו בבחנים לאורך הסמסטר    הצוערים נעזרו בגורם חיצוני, שסייע להם באינטרנט לפתור את השאלות    לא הוכח קשר בין הצוערים לרמות בבחינה    תקנון הכבוד של האקדמיה אוסר על הצוערים לשקר, לרמות בבחינות, לגנוב, ולסבול מעשים כאלה    העונשים על הפרת תקנון הכבוד נעים מהשעיה עד להרחקה מהאקדמיה
איציק וולף
בראש הוועדה יישב ראש הממשלה והיא תדון בהסדרת יישובים יהודיים ביהודה ובשומרון    ח"כ גלאון: מדובר בסיפוח דה-פקטו של השטחים המנוגד לחוק הבינלאומי
יפעת גדות
הפרויקט, שעלותו נאמדת בכ-3 מיליון דולר, יאפשר לחוקרים מבט חיוני אל תוך המוח ויתרום לקידום הרפואה ולשיפור הטיפול בתושבי הנגב
אלעזר לוין
1,218 דירות נרכשו ב-82 אלף דולר לדירה    הרויחו 26 מיליון דולר כתוצאה מרכישת המתחמים במחיר מציאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il