זכיינית הרכבת הקלה בירושלים מתכוונת לתקן את כל מערכות הכירטוס - כך נודע ל-News1. חברת סיטיפס תשדרג את המערכת לנוכח התקלות המרובות במערכת מכשירי האט"מ (ATiM).
עיקר התקלות נבעו כתוצאה מכשל במערכת העודף. בשעות השיא לא היה בקופות די עודף להחזיר ללקוחות והן הושבתו. המערכות המתוקנות יהיו עם קופות גדולות יותר וממשק-ההפעלה שלהן יהיה נוח בהרבה מהמערכת הקיימת. בסך-הכל מדובר בלפחות 46 מערכות, שתיים בכל תחנת רכבת.
תיקוף משוכלל בימים אלה נבחנת גם התקנת מערכות תיקוף לא רק בקרונות אלא גם ברציפי הרכבת הקלה. נשקלת גם הכנסת מיכשור מתקדם יותר שלא יצריך העברה של כרטיס הרב-קו במערכת. מערכת משוכללת תסרוק את הנוסע בכניסתו, תקרא את הכרטיס שבארנקו בלי צורך להעביר את הכרטיס על-גבי המכונה, ותשמיע זמזום המאשר כניסה.
שיפור השירות באופן כללי, חל שיפור בפעילות הרכבת הקלה. משך הנסיעה מקצה לקצה פחת ל-47 דקות, ואמור להגיע ל-42 דקות. תדירות נסיעת הרכבות בשעות השיא עומדת על 6 דקות במקום 4 דקות וחצי. חלק מזה תלוי במתן עדיפות ב-12 רמזורים. מתן העדיפות מתעכב משום שבסוגייה זו נבחן כיצד ישפיע הדבר על גודשי התנועה בעיר.
עוד נודע ל-News1 כי נשקלת הקדמת רכש הקרונות החדשים. הקרונות היו אמורים להגיע לישראל לקראת הרחבת פעילות הרכבת הקלה, להדסה, לדרום העיר ולנווה יעקב. אולם לנוכח העלייה המשמעותית במספר הנוסעים, שצופים כי תגיע בשנת 2013 ל-130 אלף נוסעים ביום, נשקלת כאמור הצטיידות מוקדמת מכפי שתוכנן. קרונות אינם מוצר מדף וייצורם עשוי להימשך כשנה-שנתיים.