ממשרד הביטחון נמסר כי עד כה הושלמו למעלה מ-180 קילומטרים בבניית גדר הגבול שבין ישראל למצרים. קצב הבנייה הוא של יותר מ-10 ק"מ בשבוע.
משרד הביטחון, באמצעות אגף אמו"ן (מבצעים ונכסים לוגיסטיים), אגף ההנדסה והבינוי ומנהלת פרויקט 'שעון החול', פועלים בימים אלה להקדמת לוחות הזמנים, וסגירת הקטעים שעוד נותרו פתוחים לאורך תוואי הגדר.
עיקר המאמץ מושקע בימים האלה ב'גזרת החולות' בין פתחת ניצנה לכרם שלום, שבה אירע הפיגוע הבוקר. גזרת החולות הפכה לנתיב ההברחה המרכזי בחודשים האחרונים, ומשרד הביטחון מנהל מרוץ מסביב לשעון לסגירת הקטע, כבר במהלך החודש הקרוב.
יותר מ-1500 עובדים מ-100 חברות קבלניות עובדים לאורך 240 הק"מ בין כרם שלום לטאבה. על-פי שיטת העבודה, כל קבלן קיבל אחריות על קטע של 10-20 ק"מ, ועובד עליו במקביל עם מספר 'ראשי עבודה'. בסה"כ פועלים לאורך תוואי הגדר יותר מ-600 כלי עבודה כבדים.
העבודה שמתבצעת במקביל בעשרות אתרים שונים, הביאה במהלך השבועות האחרונים לסגירת הגדר לאורך יותר מ-20 קילומטרים.
במקביל נמשכות במהירות העבודות לבניית הגדר בהרי אילת, מדובר באחד המבצעים ההנדסיים והלוגיסטיים המסובכים והמורכבים ביותר שאיתם התמודד משרד הביטחון אי פעם, בשל הצורך לפעול בתוואי קרקע תלול, בין מצוקים וואדיות ובהפרשי גובה שמגיעים עד ל-180 מטרים.
העבודות מתנהלות במקביל בכמה אתרים, וגבהים שונים בהרי אילת, שהפכו בשבועות האחרונים לאחד משני נתיבי ההסתננות המרכזיים מסיני לישראל-בעיקר לאור השלמת הגדר וסגירת הגבול באזורים האחרים.
בעבודות עד כה נעשה שימוש ביותר מ-7 מיליון קוב עפר – שווה ערך לכ-מיליון משאיות צמודות זו לזו. בסה"כ, עד להשלמת הגדר ייעשה שימוש בכ-14 מיליון קוב עפר, 3 מיליון רק בתוואי הרי אילת. הגדר כולה תורכב מכ-50 אלף טונות של ברזל.