X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מציאות כואבת מאד" [צילום: איציק הררי]
[צילום: איציק הררי]
לינדנשטראוס צפוי להטיל אחריות מיוחדת על ישי ושטייניץ - אך אין זה בסמכותו להמליץ על נקיטת צעדים כלשהם נגדם ישי כבר יצא למתקפת נגד, שטייניץ שומר על שתיקה
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, מפרסם (יום ד', 20.6.12) את הדוח שלו על אסון השריפה בכרמל בדצמבר 2010. על-פי פרסומים קודמים, שהתבססו על טיוטת הדוח, צפוי לינדנשטראוס להטיל אחריות מיוחדת על שר האוצר, יובל שטייניץ, ועל שר הפנים, אלי ישי, משום שלא פעלו במועד לפתור את המצוקה התקציבית של שירותי הכבאות.
עם הגשת הדוח ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, התייחס לינדנשטראוס למילה "הזוי" בו תיארו בכירים באוצר את הדוח. הוא אמר: הדוח הוא מציאות כואבת מאוד. השימוש במילים מיותרות, הייתי מעדיף שמי שאומר אותן ישקול אותן היטב. זה אינו דוח הזוי, זה דוח מציאותי, משמעותי, רציני ויסודי, שעבדו עליו המומחים הטובים.
"אני יכול לומר בלב שקט שזה אחד הדוחות הקשים שהוציא מבקר המדינה בשבע השנים האחרונות, משום שהוא בעצם מכיל עובדות שעדיף היה שיימנעו מבעוד מועד על-ידי השלטון המרכזי ולצערנו הדברים לא התרחשו כך. אתם תראו תמונה מעציבה מאוד שמחייבת תיקון. הוא חייב להיות מיידי והשלטונות המוסמכים צריכים לעשות כל דבר אפשרי כדי לבצע את המלצות המבקר מהדוח הקשה הזה". הוא הבהיר, כי הדוח יועבר גם לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין - אם כי לא אמר האם יש בו ממצאים פליליים.
לינדנשטראוס גם חשף ממצא אחד מתוך הדוח: "נקבע ע"י הגורמים הממלכתיים שהמלאי השוטף של חומרים מעכבי בעירה צריך לכלול 250 טון ומלאי חירום של 200 טון. באותו יום במדינת ישראל היה מלאי כולל של חומרים מעכבי בעירה 20 טון בלבד".
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, הודיעה שהוועדה תזמן את כל המבוקרים למרות שלדבריו חלקם כבר לוחצים שלא יזומנו. לדבריו, הדוח מלמד שלממשלה אין קברניט, שכן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היה צריך להכריע בסוגיית תקצוב מערך הכבאות כשם שידע להכריע בסוגיית תקציב הביטחון.
המלצות אישיות - לא בסמכות המבקר
השריפה בכרמל - החמורה ביותר בתולדות המדינה - השתוללה במשך שלושה ימים וגבתה את חייהם של 44 בני אדם. רוב ההרוגים היו צוערים של שירות בתי הסוהר, שנסעו לסייע בפינוי אסירים מכלא דמון. כמו-כן נספו מפקדת משטרת חיפה, תת-ניצב אהובה תומר, קצין האג"ם של מחוז הצפון, תת-ניצב ליאור בוקר, צופה האש בן ה-15 אלעד ריבן ואנשי משטרה וכבאות. הנזק לרכוש הסתכם במאות מיליוני שקלים.
במהלך השריפה התברר, כי שירותי הכבאות לא היו ערוכים לקראתה והיה צורך בגיוס סיוע בינלאומי כדי להילחם בה, בעיקר מן האוויר. הפיקוד על האירוע כולו היה בידי המשטרה, וגם בתפקודה התגלו ליקויים חמורים. המבקר צפוי לעסוק גם בשאלת האחריות המיניסטריאלית של השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ובאחריותו הכוללת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
השאלה האם לנקוט באמצעים אישיים נגד מי שיצביע עליהם כאחראים לשריפה ולאירועים במהלכה, אינה בסמכותו של מבקר המדינה. בניגוד לוועדת חקירה ממלכתית, המבקר אינו יכול להמליץ על הדחת נושאי משרה בשירות הציבורי. בסמכות המבקר רק להעביר ממצאים ליועץ המשפטי לממשלה, אם הוא סבור שיש בהם משום חשד לפלילים. לפיכך, גורלם של ישי ושטייניץ נתון בידי המערכת הפוליטית, עליה דעת הקהל יכולה לנסות ולהשפיע. ההחלטה האם לנקוט בצעדים נגד אנשי הדרג המקצועי והמבצעי מצויה בידי השרים הממונים עליהם.
ערב פרסום הדוח הופץ באינטרנט סרטון של שס, המבקש להסיר את האחריות מעל ישי והמדגיש את פעולותיו לאורך שנים בניסיון להשיג תקציבים לשירותי הכבאות. שטייניץ, לעומתו, נמנע עד כה מהתייחסות פומבית כלשהי לממצאים הצפויים, וכמוהו גם נתניהו ואהרונוביץ'.

תאריך:  20/06/2012   |   עודכן:  20/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לינדנשטראוס: אפשר היה למנוע את האסון
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מי הצית את השרפה?
Ronron  |  20/06/12 09:19
2
יחידה נבחרת או נכחדת?
משפטן אזרחי  |  20/06/12 09:44
 
- משרד המבקר מתנהל גרוע
שייייקה  |  20/06/12 15:04
3
ניפחו את האסון מעל ומעבר !
ישמעאל  |  20/06/12 10:59
4
מי עשה את הבדיקות והתחקירים
ישראלי מן המנין  |  20/06/12 12:01
5
לינדנשטראוס בתפקיד אלוהים
שייייקה  |  20/06/12 12:47
6
שר הפנים צריך להתפטר עוד היום!
דודי30  |  20/06/12 12:47
7
אסון הכרמל
מ ד  |  20/06/12 13:33
8
המבקר הבטיח למשפחות את ראשם
ירדנה  |  20/06/12 14:48
9
ישי ושטייניץ שלחו את הסוהרים ?
מיכל ג.  |  21/06/12 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
פרופסור אלקרנאוי הוא תושב רהט, ושימש בעבר ראש המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון ומכהן כיום כדקאן בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה בקנדה
עידן יוסף
המתווה עליו סוכם כולל ניסור הבתים, בניית 300 יח"ד בבית אל וערובה מוועדת השרים להתיישבות שמוסדות המדינה לא יוציאו הודעות על פינויים בעתיד
עמירם ברקת
פרויקט הדגל של רכבת ישראל בהיקף 11 מיליארד שקל עובר לאחריות החברה הלאומית לדרכים    גורמים בענף: שר התחבורה מפרק את הרכבת ומרוקן אותה מיכולות ביצוע    האם אנו ניצבים בפני גל שביתות נוסף מצד הוועד?
עידן יוסף
לקה בשבץ מוחי ובשבץ ליבי    פונה לבית חולים צבאי    במהלך הלילה נמסרו דיווחים על מותו
מערכת אתר ערוץ הספורט
מכה לאיטליה: הבלם המנוסה סובל ממתיחה ונראה כי לא יחזור לטורניר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il