X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרבית הפנסיונרים העתידים לפרוש ב-15 השנים הקרובות יהיו בפנסיה תקציבית או בפנסיה עם זכויות, ללא כל קשר לסכומי החיסכון שצברו אלו שיפרשו לאחר מכן - צפויים לראות שחיקה דרמטית בהכנסתם
▪  ▪  ▪
יהודה בן-אסייג, מנכ"ל מנורה-מבטחים פנסיה [צילום: בוצ´צ´ו]

"בחודשים האחרונים, תקופה בה חוסר הוודאות באירופה גבוה, אנו ממליצים ללקוחותינו להתמקד בנכסים דולריים במניות ובאג"ח כמו גם אג"ח שווקים מתעוררים הנקובים דולר" - כך אמר קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management Israel. הדברים נאמרו בכינוס "ניהול סיכונים" שערך פורום CFO במלון דן תל אביב בהשתתפות כמאה מנהלי כספים ראשיים.
"אנו גם ממליצים ללקוחות להתמקד במוצרים נושאי תשואה שוטפת כמו אג"ח קונצרני בדולר בכל הדירוגים", הוסיף פלר.
פלר גם ציין כי אפיק השקעה מעניין נוסף הוא MLP- Master limited partnership - חברות אנרגיה שמחלקות דיבידנדים גבוהים. לדבריו, יש מעל 80 MLP בארצות הברית. המועדפים הם MLP בתחומי הולכת גז וחברות שעושות התאמות של מפעלים ותחנות כוח למעבר לגז. חברות אחסון וחברות הפקה פחות מומלצות, לדבריו. מדובר במכשיר שמייצר תזרים קבוע ויוצר תשואה עודפת על השוק בעשור האחרון.
יהודה בן אסייג, מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה, אמר בכינוס כי מרבית הפנסיונרים העתידים לפרוש ב-15 השנים הקרובות יהיו בפנסיה תקציבית או בפנסיה עם זכויות, ללא כל קשר לסכומי החיסכון שצברו. "חוסך שאינו בקבוצות אלה ונמצא באפיקים הנוכחיים הקיימים בשוק צפוי לרדת ב-40 עד 60 אחוז ברמת ההכנסה האחרונה שלו", אמר.
בן-אסייג ציין כי החברה השיקה מסלולי יעד לפרישה. "הבאנו מארצות הברית את המודל - Target Fund. מיום ההצטרפות שלך נכנסת למסלול סיכון מהגיל הנוכחי והיא תקטן כך שבגיל הפרישה תהיה ברמת הסיכון הנמוכה שלך. כפנסיונר התיק לא נתון לתנודתיות שוק ההון ויש קצבה שאינה תלוי בשוק פיננסי כלשהו", אמר.
בכינוס נערך פאנל מוכנות חברות למצבי חרום בו השתתפו רן אקרמן - מנהל כספים ראשי בזוגלובק, עופר לוי - מנהל כספים ראשי בסונול ושלמה זהר - מנהל כספי ראשי בשופרסל, שבמהלכו ציינו הדוברים כי המטרה היא להציף את נושא המוכנות לחרום, ושקיים צורך משמעותי להעלות את המודעות אליו.
דוגמה לנושאים בעייתיים שהועלו ויש להיערך אליהם לדבריהם: פגיעה במפעלי יצור למזון, יכולות הפצה, מרכזים לוגיסטיים וכו' במדינת ישראל, דבר העלול לפגוע באספקת מזון, דלק ותרופות. לאור זאת עולה השאלה האם המדינה צריכה להקים צוות שיבדוק ויכין מראש אפשרות לשיתוף פעולה בין החברות בחרום ויגבש תוכנית מוסדרת לפעולה בזמן חרום. אם כן, תהו המנהלים, מי הוא הגוף שאמור לרכז זאת, אלו תחומים ייכנסו, האם יהיה מדובר בפורום מנדטורי או וולונטרי ועוד.
"המענה לתקלה הוא החשוב ולא התקלה עצמה"
עמוס שפירא, לשעבר מנכ"ל סלקום, הרצה בנושא ניהול משברים ואמר כי הציבור מבין שתקלות יכולות לקרות. "הציבור מתייחס להתנהגות של החברה בזמן התקלה ולא בתקלה עצמה. הציבור מבין שיכולה להיות נפילה במערכות תקשורת מתקדמות", אמר. "בזמן המשבר בסלקום ב-2010 אמרתי לאנשים שהציבור בסך-הכל גם אם הוא לוחץ בזמן האירוע מבין שתקלה יכולה לקרות. הנרטיב הציבורי מהמשבר הוא לא עצם קרות המשבר אלא איך הוא טופל".
שפירא ציין עוד כי בכניסה של מתחרה חדש נוצר נרטיב איך הארגון התמודד עם התחרות. "אם הארגון איבד שני אחוז נתח שוק זו הצלחה, אבל השאלה היא האם הארגון יתפוס את זה כהצלחה או ככישלון תלויה במידת המוכנות הפסיכולוגית של הארגון מראש לאירוע", ציין. "עצם הדיונים והמחשבות שיתקיימו בארגון יקבעו את הנרטיב של הארגון איך להתמודד עם התחרות. אנשים לא רואים את כל התמונה - במידה ובארגון לא נערכים העובדים תופסים את התוצאה ככישלון. יש להשקיע זמן ומידה של היערכות גם אם אינה תורמת הרבה ברמה העסקית".

תאריך:  20/06/2012   |   עודכן:  20/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חוסך לפנסיה צפוי לרדת עד 60% בהכנסתו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בין המפוטרים כמה מהשמות הבכירים בעיתון: שלום ירושלמי, נדב איל ואראל סג"ל    מעריב בהודעה לבורסה: "ההנהלה תגיש הצעות להשגת הקטנה ניכרת מאוד של הוצאות החברה"
אלעזר לוין
ועדת הערר הורתה אתמול על הפסקת הבנייה עד להמצאת ערבות בנקאית    היזמים: תמציא היום    ועד התושבים מתלונן על פגיעה בוואדי ובעתיקות ועל בנייה על שטחי ציבור
איתמר לוין
נדחתה תביעת דיזיין סנטר בבני ברק נגד השימוש במילים אלו במתחם שהקים פישמן בראשל"צ    ביהמ"ש: מדובר במילים גנריות שאין לאיש ייחודיות בשימוש בהן
יפעת גדות
אפשר לצאת מהלחץ בעזרת שיטות שונות    תרגול ופינוי זמן יכולים להביא לרגיעה ולהפוך את הטכניקות הללו להרגל חיים
עידן יוסף
הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי חושש שעתיד מקורות האנרגיה בשלטונות רעועים במדינות ערב ישפיע על כל העולם    מעריך אפשרות שגם ירדן תקרוס וצופה שנפילת אסד תחליש את אירן וחיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il