X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח מחלקת המדינה האמריקנית שפורסם הלילה קובע כי לראשונה מזה עשור ישראל במקום הראשון בהשקעת משאבים ומאמצים למיגור תופעות סחר בבני אדם בכלל ובנשים בפרט
▪  ▪  ▪
תוצאות חסרות תקדים בישראל [צילום: פלאש 90]

דוח מחלקת המדינה האמריקנית בוחן את תופעת הסחר בבני אדם ולראשונה משקף את המאמצים העילאיים של מדינת ישראל במאבק בתופעה הבזויה. "המאבק, הפעילות הנחושה והאכיפה הובילו לתוצאות חסרות תקדים ולמציאות בה תופעת הסחר בנשים שגבתה אלפי קורבנות כמעט מוגרה", אמרה יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ, בתגובה לדוח שפורסם היום (ד', 20.6.12) ודירג לראשונה את ישראל בדירוג הראשון מתוך שלוש דרגות כמדינה שפועלת בנחישות ונאבקת בתופעה.
"דוח מחלקת המדינה הוא כעין 'העלאה בדירוג האשראי' של ישראל, שכן סיוע החוץ מותנה במאבק בסחר בנשים. לאחר חמש שנות פעילות של התוכנית הלאומית לטיפול בזנות בישראל, עולה הצורך האקוטי להרחיב את היריעה ולהגדיר סל שיקום שנותן מענה לשורדות זנות לא רק בפן הרגשי והפיזי אלא במענה תעסוקתי", מבהירה יו"ר הוועדה ח"כ זוארץ.
אין תוכנית שיקום לזונות שלא הגיעו לכלא
בימים אלה מסיימות ארבע נשים שיצאו ממעגל הזנות תואר בעבודה סוציאלית. אולם סיפורן האופטימי אינו מייצג את היקף הקשיים הניצבים בפני רוב הנשים שורדות הזנות המעוניינות בשיקום תעסוקתי על-מנת לשנות את אורח-חייהן.
על סיפורן של ארבע הנשים שיצאו ממעגל הזנות ויהפכו בקרוב לעובדות סוציאליות דיווחה לוועדה מירב לוי מהרשות לשיקום האסיר. לדבריה, הרשות עצמה על סף קריסה מבחינה כלכלית והיא אינה מספקת הכשרות מקצועיות. הנשים למדו בעזרת קרן אריסון שמאפשרת לאסירים משוחררים לימודים אקדמיים. סיפורן של הנשים הללו מדגים את כל הבעייתיות של הכשרות מקצועיות לנשים שורדות זנות - הנשים הללו זכו בהשכלה רק משום שהיו אסירות. אין תוכניות שיקום לזונות שלא הגיעו לבתי הכלא. המדינה לא הציעה להן לימודים, ולולא נדיבותה של הקרן, הן לא היו לומדות. 13 נשים נוספות למדו פוטושופ והן היום מעצבות גרפיות.
אנה גלוק מהאגף להכשרה מקצועית בתמ"ת ציינה כי "רק מקצועות מועדפים כמו מתכת וחשמל מזכים במלגה של 6,000 שקל בסך-הכל, לכל תקופת הלימודים. ברור שאי-אפשר לחיות מזה. אין לנו תקציב מיוחד למשתקמות אחרי זנות וגם הקורסים שלנו, שמיועדים לכלל האוכלוסיה, לא תמיד מתאימים להן. יש בעיית נשירה בשל קושי להתמיד במסגרת בגלל מחסור בדמי מחיה. אין ספק שיש צורך בליווי לנשים האלה".
אפרת שרעבי ממשרד הרווחה ציינה כי "המשרד מממן במאה אחוז את המסגרות הטיפוליות שמסייעות לשורדות הזנות להשתקם. התקציב הוא 6.7 מיליון שקלים. התקציב קוצץ בשל קושי הרשויות להשתתף ב-25% מהתקציב. קיצצנו 10%". ח"כ מרינה סולודקין ביקשה לדעת: "כמה אנשים עובדים בשיקום זנות?" אפרת שרעבי: "המשרד מעביר תקציבים לרשויות. מפקחי המשרד מפקחים על נושאים נוספים. אני ממונה על זנות וכתות".

תאריך:  20/06/2012   |   עודכן:  20/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל במקום הראשון בהשקעה למניעת סחר בנשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מרבית הפנסיונרים העתידים לפרוש ב-15 השנים הקרובות יהיו בפנסיה תקציבית או בפנסיה עם זכויות, ללא כל קשר לסכומי החיסכון שצברו    אלו שיפרשו לאחר מכן - צפויים לראות שחיקה דרמטית בהכנסתם
עופר וולפסון
בין המפוטרים כמה מהשמות הבכירים בעיתון: שלום ירושלמי, נדב איל ואראל סג"ל    מעריב בהודעה לבורסה: "ההנהלה תגיש הצעות להשגת הקטנה ניכרת מאוד של הוצאות החברה"
אלעזר לוין
ועדת הערר הורתה אתמול על הפסקת הבנייה עד להמצאת ערבות בנקאית    היזמים: תמציא היום    ועד התושבים מתלונן על פגיעה בוואדי ובעתיקות ועל בנייה על שטחי ציבור
איתמר לוין
נדחתה תביעת דיזיין סנטר בבני ברק נגד השימוש במילים אלו במתחם שהקים פישמן בראשל"צ    ביהמ"ש: מדובר במילים גנריות שאין לאיש ייחודיות בשימוש בהן
יפעת גדות
אפשר לצאת מהלחץ בעזרת שיטות שונות    תרגול ופינוי זמן יכולים להביא לרגיעה ולהפוך את הטכניקות הללו להרגל חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il