X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכספים מעלה האשמות חסרות תקדים נגד אנשי אגף התקציבים באוצר, בנושא המחסור בדירות "התוכניות להוצאת דירות להשקעה לשוק - נכשלו" "הבטיחו להציף את השוק - וזה לא קרה" דורש להאריך את הרבית המופחתת על משכנתאות - האוצר מגיב שיש קשיי תקציב "האוצר - חומה בצורה נגד המצוקה"
▪  ▪  ▪
גפני. מתקפה על האוצר [צילום: קובי קנטור]

"האשמות חסרות תקדים" - כך מגדיר היום (20.6.12) דובר ועדת הכספים של הכנסת את דבריו של יו"ר הוועדה, משה גפני, נגד אנשי התקציבים באוצר. הם זומנו לדיון, שנערך היום, על מצוקת הדיור, וספגו מהלומות מילוליות מהיו"ר גפני. בין היתר אמר להם: "אתם עובדים עלינו בעיניים... ומביאים לאישור חוקים הזויים".
גפני: "פיתו אותנו לאשר חוק, האמור להקל על משקיעים למכור דירות, וכך להגדיל את הצע הדירות. זה לא פועל, נמכרו דירות בודדות. אישרנו הפחתה במס שבח לשנתיים, ופקידי אגף תקציבים אמרו לנו שהדבר יביא להצפת השוק בדירות. חשבנו שהצלחנו לפתור את המצוקה. זה לא קרה! אתם מביאים לנו חוקים הזויים, שאין להם ולא כלום עם פתרון מצוקת הדירו. בדרך, אתם מרוויחים החמרות. באגף התקציבים עובדים עלינו!"
יו"ר הוועדה דרש מהאוצר להאריך את הוראת השעה, שהפחיתה את הרבית על משכנתאות מכספי תקציב מ-4% ל-3%. ההנחה אמורה להסתיים בסוף 2012. גפני ציטט את דברי שר השיכון,שאמר כי הורדת הרבית הביאה לגידול של 80% במספר הזכאים שלקחו משכנתאות אלו. נציג משרד השיכון אישר היום בוועדה, כי השנה יקבלו משכנתאות אלו 4,000 איש, במקום 2,200 אשתקד.
150 מיליון שקל - אבל רק 12 מיליון לשנה
סגן הממונה על התקציבים, ראובן קוגן , השיב: "הקצבנו 150 מיליון שקל למימון הפחתת הרבית. לאור הבעיות בתקציב 2013, יהיה לנו קשה להמשיך ולממן הטבה זו".
אולם כתב News1 מעיר: הפחתת הריבית עולה לאוצר 150 מיליון שקל לאורך זמן, לכל חיי ההלוואה, ולא לשנה אחת. ה"חור" בתקציב לשנת 2013 יהיה 15-12 מיליון שקל בלבד.
היו"ר המשיך ותקף את פקידי אגף התקציבים בנושא אחר: "פסלתם את הצעתה של ועדת פלסנר, לתת תגמול כספי רציני לחיילים קרביים בשנת השירות השלישית. במקום זאת, דרשתם להוציא כסף מחרדים שאינם משרתים בצבא. למשל, על-פי דרישתכם, אדם שאינו משרת בצבא, אשתו העובדת לא תוכל לקבל מס הכנסה שלילי!
סגן נשיא התאחדות הקבלנים, אילן מרדכי, האשים את בנק ישראל במחנק אשראי והעלאת הרבית על ערבויות חוק המכר. מרדכי: " הסוף יהיה, שכל הפרויקטים יהיו בידי ארבע-חמש חברות גדולות, או שפשוט יבנו פחות". גם מנכ"ל ההתאחדות מרדכי כידור התלונן על עלית הרבית על הלוואות לבניה.
כתב News1 מזכיר, כי מנכ"לי חברות אשדר ואפריקה-ישראל הודיעו שלשום (18.6.12), בכינוס נדל"ן, כי לחברותיהם אין מחנק אשראי, והן מקבלות ללא בעיות הלוואות מבנקים. נראה כי לכך התכוון מרדכי, בדברו על ריכוז הבניה בכמה חברות גדולות.
"האוצר - לנו או לצרינו?"
חברי כנסת נוספים תקפו את משרד האוצר ופקידיו:
  • ח"כ מגלי זהבה (קדימה): משבר הדיור לא נפתר, אלא מחריף. שר השיכון הודיע, שהתחלות הבניה בירידה בגלל מחסור באשראי (הדבר נוגע לבנק ישראל ולבנקים, ולא לאוצר -א.ל.), ואי העברת תקציבים על-ידי משרד האוצר".
  • ח"כ דניאל בן סימון (עבודה): הופתעתי לשמוע שר בכיר -אטיאס - המספר על המכשולים שמציג האוצר לפתרון המחסור הדיור, כולל חיסול הדיור הציבורי. האם האוצר הוא לנו או לצירינו? אנשי האוצר עומדים כחומה בצורה נגד הדרישה להקל מה מצוקה".
  • ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): ידוע לי על עשרות קבלנים שהחזירו קרקעות, שזכו בהן במכרזי המינהל, כי הבנקים לא נתנו להם אשראי. יש פתרונות, אך לא רוצים ליישמם. רק אנשי בנק ישראל חוששים מהוזלת הדירות, כדי להגן על הבנקים". גם ח"כ ציון פניאן (ליכוד ) אישר, שקבלנים מחזרים מגרשים למינהל.
סגן הממונה על התקציבים, ראובן קוגן, התגונן באמרו שהאוצר מציע צעדים נוספים להקל על שוק הדירות - מימון פרויקטים על-ידי גופים מוסדיים, ופטור ממס על דירות להשכרה.

תאריך:  20/06/2012   |   עודכן:  20/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אתם עובדים עלינו בעיניים בחוקים הזויים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה, בשליטת גזית-גלוב, מכרה 202 מתוך 892 דירות בשלושה פרויקטים בארץ    החברה-הבת בפולנית מכרה 770 מתוך 3,280 דירות    הרווח ברוטו - בין 28% ל-7%
עופר וולפסון
המגזין הפיננסי החשוב בחר בקבוצת הבנקאות הלאומי זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שערך סקר בנושא בין קוראיו
איציק וולף
האם מדובר במתקפת סייבר נוספת על ישראל?    האתרים של משרדי הממשלה, של השב"כ ושל המוסד קרסו    משרד האוצר: הקריסה - בעקבות תהליכי עידכון, לא מדובר במתקפה חיצונית על השרתים
יפעת גדות
האפליקציה מאפשרת למשתמשים "לבדוק סקס" עם טווח של דמויות עליהן הם מפנטזים - מהמאמן האישי בחדר הכושר, דרך אישה בוגדנית ועד לשיפוצניק, כשהמטרה היא עידוד שימוש בקונדום
איתמר לוין
ישי: הדוח לא חמור    נציבות כבאות והצלה: המצב היום הרבה יותר טוב מאשר ב-2010    דנינו הקים צוות לבדוק את יישום המלצות המבקר    אהרונוביץ': פועל לאחד את כל גופי החרום וההצלה תחת קורת גג אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il