X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ד"ר יוסף זיסלין הזריק חומרים מטשטשים לצעירה בעלת צרכים מיוחדים שהוריה החרדים ביקשו להוציאה מן הארץ בעל כורחה ביהמ"ש דחה את בקשתו להימנע מהרשעה, אך הקל בעונשו
▪  ▪  ▪
החומרים המטשטשים הוזרקו ללא כל תיעוד [צילום: AP]

ד"ר יוסף זיסלין, פסיכיאטר אשר סייע להוריה של נערה חרדית בניסיון להוציא אותה מן הארץ בעל כורחה, הורשע (12.6.12) בשתי עבירות ונדון ל-250 שעות עבודה לתועלת הציבור. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, דחה את בקשתו של זיסלין להימנע מהרשעתו אך החליט להקל בעונשו.
בשנת 2010 היה זיסלין בעל תפקיד ניהולי בבית החולים לחולי נפש כפר שאול, ועמד בקשרים מקצועיים עם מלכה בלומא גליק שהייתה אחראית על החולים החרדים. באותה עת החליטה הצעירה בה מדובר, שהיא בעלת צרכים מיוחדים, שאינה מעונינת להתגורר בבית הוריה, והללו החליטו להוציא אותה בכוח מן הארץ. הם הסתייעו בזיסלין, מבלי לגלות לו את האמת על מניעיהם. הצעירה הובאה לבית החולים, זיסלין הציג את עצמו בפניה כפסיכיאטר, והזריק לה חומרים מטשטשים בניגוד לרצונה בלא כל רישום ותיעוד. זוסלין ליווה את הצעירה לנתב"ג, אך בהמשך הלילה נעצרו ההורים במטוס לפני שהמריא.
גורפינקל עומד בהחלטתו על שורת המעשים הפסולים שביצע זיסלין: קבלתה של הצעירה לטיפול ללא תיעוד, מתן טיפול רפואי בכפייה, הסכמתו שהיא תצא לנתב"ג במקום להישאר להשגחה בבית החולים והתעלמותו משורה של איתותי אזהרה שהיו צריכים לעודד את חשדו שלא קיבל מידע מדויק על מצבה של הצעירה.
"העבירות בהן הודה הנאשם אינן מהעבירות החמורות שבספר החוקים, יחד עם זאת הנסיבות בהן בוצעו, כפי שתואר לעיל, חמורות ביותר. לגבי כל אחת מהנסיבות ניתן לטעון שמדובר בטעות, אך צירוף הנסיבות יחד מצייר תמונה של התנהלות חריגה ובלתי סבירה מצד הנאשם", אומר גורפינקל. אומנם לצעירה לא נגרם נזק של ממש, אך אילו הייתה מזימת ההורים עולה יפה - הנזק היה עצום. הוא מוסיף: "מעשיו כפסיכיאטר בכיר מערערים את אמון הציבור במערכת ופוגעים בתדמית הרופאים הפסיכיאטריים. בנוסף, ביצוע המעשים בין כותלי בית החולים, הביא להכתמת שמו של בית החולים בפרט ושמה של מערכת הבריאות הציבורית בכלל". לאור כל זאת, החליט גורפינקל להרשיע את זיסלין.
לעומת זאת, לעניין העונש מונה גורפינקל שורה של נסיבות מקלות: ההשלכות החמורות הצפויות לזיסלין במישור המקצועי, העובדה שההורים נדונו רק לשישה חודשי עבודות שירות, והעונשים הקלים (שנת מאסר וקנס) הקבועים בצידן של העבירות בהן הורשע.

תאריך:  21/06/2012   |   עודכן:  21/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי גורפינקל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
של"צ לפסיכיאטר שסייע לניסיון לחטוף חרדית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד רופא שהחרדים קונים בכסף. ל"ת
פתגשן  |  22/06/12 12:55
2
יצא בזול חבל
לבנוני  |  28/06/12 00:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פרט לתחום השוואת המחירים, בעיקר בתחום הסלולר, ישיק המשרד מערכת אוטומטית להפקת דוחות עדכניים שיכילו נתונים כגון מספר הקווים, מספר מנויי האינטרנט וכן מספר נטישת מנויים    הפרויקט מומן כולו בכספי האיחוד האירופי
איתמר לוין
אביה ובעלה של מישר טופז אבן-חן קליין מבהירים שיעתרו לבג"ץ אם דרישתם לא תיענה    בא-כוחם, השר לשעבר משה שחל, מזכיר שמשה דיין ואריאל שרון לא הצליחו להתחמק מאחריות לאובדן חיי אדם
איציק וולף
ראש המועצה המקומית בבית אל פירט בפני התושבים את עיקרי ההסכם שנחתם עם הממשלה    50 יחידות דיור בשכונה שבה בנייה שהוקפאה בעקבות עתירה, 250 יחידות במקום מחנה מג"ב, הסדרת בנייה ציבורית ומניעת עתירות נוספות    תושב בית אל: "הקומבינות נעשו נגד הערבים ונגד השמאל"
איתמר לוין
כתב האישום נגד מנהל ההשקעות שעל-פי החשד הונה את עשרות לקוחותיו, יוגש בשבוע הבא לבית המשפט המחוזי בתל אביב
איתמר לוין
הורה לשב"ס ולמשרד העבודה לחשוף את השמות בפני עיתון הארץ    קובע: רוב המוסדות הם ציבוריים ואינם יכולים לסרב להיחשף; מי שיסרב ששמו יתפרסם - ניתן להחליפו באחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il