X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורה לעדכן בתוך אותו פרק זמן גם את התעריף ליום אשפוז שמשלמת המדינה לקופות החולים המשמעות התקציבית: מאות מיליוני שקלים קובע ששרי האוצר והבריאות נקטו בסחבת בלתי סבירה ובלתי מנומקת
▪  ▪  ▪
למרות ההסכמה, לא עודכן תעריף יום אשפוז [צילום: פלאש 90]
דמיון מצמרר לשריפה
קיים דמיון מצמרר בין קביעותיו של בג"ץ בנושא מערכת הבריאות לבין אלו של מבקר המדינה בנושא השריפה בכרמל. בשני המקרים יודעות ממשלות ישראל מזה עשור שיש בעיה הנוגעת לחיי אזרחי המדינה, ובשני המקרים הן עושות הכל כדי ליצור סחבת ולהימנע מהכרעות שיעלו כסף. מה שמלמד, שמדובר באסטרטגיה המשותפת לכל הממשלות, לכל שרי האוצר ולכל ראשי הממשלה; ושוב בנימין נתניהו ויובל שטייניץ מביאים אותה לקיצוניות.

על המדינה לעדכן בתוך שישה חודשים את מדד יוקר הבריאות ואת תעריף יום האשפוז שהיא משלמת לקופות החולים. כך קבע (יום ה', 21.6.12) בג"ץ בתום דיון בן תשע שנים בעתירות של שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות. משמעות ההחלטה היא תוספת תקציב של מאות מיליוני שקלים.
בעתירות המקוריות נטען, כי שרי הבריאות והאוצר אינם פועלים כחובתם בחוק לעדכן את מדד יוקר הבריאות. לאורך שנות הדיונים בעתירה התקיימו דיונים בין הקופות לבין משרדי הממשלה וניתנו החלטות ביניים שונות. במאי השנה הודיעו הקופות לבג"ץ, כי המדינה אומנם הסכימה לעדכן את המדד ואת תעריף האשפוז, אך אינה עושה זאת בפועל.
השופט סלים ג'ובראן אומר, בהסכמת הנשיא אשר גרוניס והשופט חנן מלצר, כי לנוכח האיטיות בה פועלת המדינה - אין מנוס מלצוות עליה להשלים את ההליך בתוך פרק זמן נתון. "מבין כללי הפרוצדורה החלים על רשות מנהלית בבואה ליישם את סמכותה, כלל מרכזי הוא הכלל המחייב את הרשות לפעול ב'מהירות ראויה'", מדגיש ג'ובראן.
השרים פעלו בעצלתיים
לדברי ג'ובראן, ברור שהגדרת "מהירות ראויה" תשתנה בהתאם למידת הדחיפות ולמידת המורכבות של ההחלטה בה מדובר. המקרה הנדון, הוא מדגיש איננו פשוט. מצד אחד מעורבת זו זכות היסוד של אזרחי ישראל לבריאות - "אשר עוצבה ועוגנה בחוק ביטוח בריאות ממלכתי, מתרוקנת אט אט מתוכן, נוכח השחיקה השיטתית בתקציבי קופות החולים". מצד שני, "סוגיית עידכון מדד יוקר הבריאות היא סוגייה סבוכה, הדורשת מומחיות ובקיאות הן בפן הרפואי הן בפן הכלכלי, והיא בעלת השלכות רוחב רבות. החלטה שכזו ראוי שתתקבל לאחר הפעלת שיקול דעת מקיף ואין להיחפז בה".
ג'ובראן מגיע למסקנה, כי שרי האוצר והבריאות (בנימין נתניהו ובפועל יעקב ליצמן, ויובל שטייניץ) "פעלו בחוסר סבירות. זאת, לא רק בשל פרק הזמן הארוך שחלף מיום שנקבע שיש לשנות את מנגנון עידכון מדד יוקר הבריאות ועד ליום זה, אלא בשל העובדה שהמשיבים לא עשו מאמץ סביר לגיבוש עמדתם. העולה מהחומרים שלפנינו הוא כי המשיבים פעלו בעצלתיים, תוך שהם נמנעים מקיום פגישות בנושא במשך תקופות ארוכות. להתנהלות זו לא נתנו המשיבים כל טעם המניח את הדעת".
שלוש סוגיות נותרו פתוחות
גם שאלת הסעד הנובע מקביעה זו, ממשיך ג'ובראן, אינה פשוטה - ומאותם טעמים. החלטתו: "המשיבים יפעלו ביעילות לגיבוש הסכמה באשר למתווה הפעולה הנכון וליישומו. זאת, בין אם על-ידי שינוי מדד יוקר הבריאות, בין אם על-ידי שינוי מחיר יום האשפוז, ובין אם בכל דרך אחרת. באם לא תושג הסכמה שכזו, יפעלו המשיבים לגיבוש מנגנון הכרעה מוסכם כמוסבר לעיל. נוכח חלוף הזמן הארוך מיום הגשת העתירות, המשיבים יקיימו את הצו המוחלט תוך שישה חודשים מיום זה".
בשולי ההחלטה מציין ג'ובראן, כי נותרו שלוש סוגיות חשובות בהן יצטרכו הממשלה וקופות החולים לדון: האם עידכון המדד והתעריף יהיה רטרואקטיבי, סבירות ההצעות השונות לעידכון מדד יוקר הבריאות והצורך במנגנון הכרעה כדי למנוע סחבת דומה בעתיד.
המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 200,000 שקל. את כללית ייצגו עוה"ד ד"ר יהודה בן מאיר וגרי קופולוביץ; את מכבי ייצגו עוה"ד עו"ד אליה צונץ וז. גימלשטיין; ואת המדינה - עו"ד דנה בריסקמן.

תאריך:  21/06/2012   |   עודכן:  21/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: לעדכן תוך 6 חודשים את מדד הבריאות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שוב,שוטי הבג"צ תוחבים את אפם
אברהם מערב השומרו  |  21/06/12 21:32
2
אל דאגה הממשלה תתחמק !!!
קפנר יהודה  |  21/06/12 22:39
3
בג"ץ חורג מסמכות. הוא לא ממשלה
Ultra Vires  |  21/06/12 23:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מזכירת המדינה האמריקנית קיימה ראיון משותף עם מזכיר המדינה לשעבר ג'יימס בייקר    בייקר ציין כי אסור לישראל לתקוף את אירן    "אם דרך הפעולה הנוכחית לא תפעל תצטרך ארה"ב לטפל בהם, אולי אפילו בשנה הבאה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
לב מתכנן 4 שינויים בהרכב גרמניה לרבע, גם פודולסקי ומולר יאבדו מקומם
עופר וולפסון
התנועה לפרקליט המדינה: רשות ניירות ערך עושה "חוכא ואיטלולא" מהפרשה, העומדת בפני התיישנות בסוף 2012
עופר וולפסון
נשיא רוסיה יגיע לביקור בישראלי בראש משלחת של 300 איש, הכוללת בכירים בממשל הרוסי, שרים, יועצים ואנשי תקשורת    יקיים פגישות עבודה עם הנשיא ועם שר החוץ ליברמן
עופר וולפסון
ועדת שרים לענייני חקיקה תכריע האן לאשר הצעת חוק לפיה נהג שקיבל דוח חנייה וישלם את הקנס בתוך פרק זמן של 14 יום, יזכה בהנחה של 50% מסכום הקנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il