X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע לראשונה, כי בהחלטה על מעצר עד תום ההליכים יש להביא בחשבון חוות דעת פסיכיאטרית, לפיה הנאשם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירות
▪  ▪  ▪
זילברטל. לא שחרור אוטומטי אלא חלק מהשיקולים [צילום: בוצ´צ´ו]

חוות דעת לפיה נאשם לא היה אחראי למעשיו מבחינה נפשית בעת ביצוע העבירה המיוחסת לו, צריכה להוות מרכיב בהחלטה האם לעוצרו עד תום ההליכים. כך קובע לראשונה (21.6.12) בית המשפט העליון.
לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום המייחס לאדם 20 עבירות, בעיקר כלפי בת-זוגו לשעבר, ובהן איומים, תקיפה חבלנית של בן זוג, שיבוש מהלכי משפט, העלבת עובד ציבור, הטרדה באמצעות מתקן בזק, הפרת הוראה חוקית, שימוש ברכב ללא רשות, סחיטה באיומים והפרת צו הגנה. חוות דעת פסיכיאטרית קבעה שהוא אינו כשיר לעמוד לדין וההליכים נגדו הופסקו. לאחר זמן נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין, אם כי בעת ביצוע העבירות הוא היה "במצב פסיכוטי מאניפורמי... עם בוחן מציאות ושיפוט לקויים וחסר תובנה למצבו הנפשי... לא ידע בעת ביצוע העבירות בהן הואשם להבחין בין טוב לרע ובין מותר לאסור".
השופט צחי עוזיאל הורה לשחרר את הנאשם למעצר בית, שופט המחוזי ציון קפאח קבע שיש לעוצרו עד תום ההליכים, ושופט ביהמ"ש העליון צבי זילברטל שב ואימץ את עמדתו של עוזיאל. זילברטל התיר לנאשם לערער, למרות שמדובר בגלגול שלישי, משום שהעליון טרם הכריע בסוגיית משקלה של חוות דעת פסיכיאטרית בעת החלטה על הארכת מעצר עד תום ההליכים. השאלה הייתה איזה משקל יש לתת לקביעה זו בבחינת משקל הראיות נגד הנאשם - אחד משלושת המבחנים העיקריים לגבי מעצר עד תום ההליכים (לצד מסוכנות ואפשרות ההימלטות).
זילברטל מדגיש: "אינני סבור שקיומה של חוות דעת לפיה הנאשם סבל מאי שפיות במועד ביצוע העבירה, שולל מניה וביה את האפשרות לעצרו עד לתום ההליכים. עמדתי היא שחוות דעת כאמור היא חלק מחומר הראיות שעל שופט המעצרים לשקול ועל פיו להעריך את סיכויי ההרשעה. חוות דעת כאמור, כשלעצמה, אינה מוליכה למסקנה כי אין בידי המאשימה ראיות לכאורה עד כי הנאשם זכאי להשתחרר ממעצר שחרור מלא ללא תנאים, אלא כי עוצמתן פחותה, ובמקרה המתאים, יש בכך להביא לשחרור לחלופת מעצר.
"...קיומה של מחלת נפש במועד ביצוע העבירה לא ישלול קיומן של ראיות לכאורה, אלא ישפיע על עוצמתן, לעיתים באופן ניכר ולעיתים באופן מתון, הכל על-פי נסיבות המקרה. חוות הדעת אינה מביאה לשלילת האפשרות לעצור, אלא לבחינתה של אפשרות זו גם לרקע האמור בחוות הדעת ותוך הבאתה בחשבון".
במקרה הנדון קיבל זילברטל את דעתו של עוזיאל, לפיה "המבנה הראייתי הנוכחי הוא שקול לראיות שעוצמתן נמוכה מאד והוא אינו מאפשר הותרת המשיב במעצר של ממש כפי שמבקשת המאשימה". לפיכך הורה זילברטל על שחרורו של הנאשם למעצר בית, בתנאים שקבע עוזיאל.

תאריך:  23/06/2012   |   עודכן:  24/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: חוסר אחריות נפשית - שיקול במעצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל רוט
התעמלות מכשירים: הנציגה ללונדון הסתפקה במקום ה-3. "ציפינו ליותר"
אריאל כהנא
חברי הוועדה, בראשות שופט ביהמ"ש העליון בדימוס אדמונד לוי, קובעים כי את רוב המאחזים ניתן להגדיר מבחינה משפטית חוקיים    נתניהו הודיע כי יחליט על צעדיו הבאים לקראת קריאת הדוח
גיל ברק, מיאמי
גיל ברק ראה איך מיאמי ולברון הופכים לאחת האלופות המיוחדות ב-NBA
מערכת אתר ערוץ הספורט
פירלו, מוטה, דה רוסי, די נטאלה ובאלוטלי סומנו למשחק נגד אנגליה
יואב יצחק
מהלילה נורו לעבר שדרות וישובי שער הנגב כ-30 רקטות    צה"ל הגיב בירי מכלי טיס; כ-20 נפצעו. ילד נהרג    התושבים נדרשים להימצא בטווח 15 שניות ממבנה מוגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il