X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האחים המוסלמים חוגגים את נצחונו בכיכר תחריר התחייב בנאומו הראשון לכבד את ההתחייבויות הבינלאומיות של ארצו
▪  ▪  ▪
מורסי. 51% מהקולות [צילום: מן הטלוויזיה]
שפיק. הובס [צילום: AP]

במומד מורסי הוא נשיא מצרים החדש. בנאום ראשון מאז פרסום התוצאות, הכריז כי יפעל לשמור על ההסכמים שמצרים חתומה עליהם ויכבד את כל ההתחייבויות הבינלאומיות שלה.
לדבריו, קהיר תפעל לכונן קשרים עם העולם כולו, על בסיס של כבוד הדדי, אך לא תרשה לשום מדינה להתערב בענייניה המדיניים. "על העולם לדעת שמצרים קוראת לשלום אך היא מסוגלת להגן על עצמה ועל בניה", אמר. הוא התחייב להיות נשיא לכולם - מוסלמים ונוצרים, זקנים וצעירים, נשים וגברים, וכל השאר. הוא קרא לאחד את השורות למען חרות וצדק חברתי והדגיש כי המהפכה תימשך עד שיוגשמו כל מטרותיה. "הדם הטהור של הרוגי המהפכה במצרים לא נשפך לשווא". הוא הבטיח כי מערכת המשפט תמשיך לשמור על עצמאותה.
פארוק סולטן, יו"ר ועדת הבחירות במצרים, הכריז על מורסי כנשיאה הבא של מצרים. מורסי קיבל 51% מן הקולות, לעומת 48% לשאפיק. עם היוודע הבשורה, החלו חגיגות שמחה של האחים המוסלמים בכיכר תחריר.
בפתיחת דבריו, שנמשכו דקות ארוכות, אמר השופט סולטן: "תקוותי הייתה שיהיה זה יום שמח. קיוויתי שיום זה ייחגג בנסיבות חגיגיות. במקומן, כולנו חשים את המתיחות ואת האווירה הטעונה". בהתייחסו לוועדה בראשותו, אמר: "הפיצו שקרים והסתה נגדנו וניסו לשלול מאיתנו את הלגיטימיות. למרות כל זאת פעלה הוועדה. קיבלנו תלונות וערעורים. את חלקם קיבלנו ואת חלקן דחינו. לא ניתן לדבר להרתיע אותנו".
בקהיר המתינו אלפי בני אדם בכיכר תחריר להכרזה הרשמית על המנצח בבחירות לנשיאות המדינה. כוחות הביטחון המצריים ערוכים בכוחות מתוגברים למנוע מהומות.
מלבד בקהיר ערוכים כוחות הביטחון גם במחוזות אחרים של מצרים מחשש להתפרצות מהומות. ועדת הבחירות של מצרים הייתה צפויה להכריז על התוצאות הרשמיות בשעה שלוש אחר-הצהריים. בפועל הייתה ההכרזה
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" דיווחה כי מצרים העלתה את הכוננות הביטחונית במחוז צפון סיני באופן חסר תקדים. על-פי הדיווח, הסכימה ישראל להכנסת כוחות קומנדו מצריים לחצי האי. עוד דווח שבמעבר רפיח, בין חצי האי סיני לרצועת עזה, הועלתה הכוננות לרמה המירבית.
גורמים משפטיים במצרים דיווחו באופן לא רשמי כי ספירה מחודשת של הקלפיות העלתה כי המנצח בבחירות הוא מוחמד מורסי.
משמעות הדבר היא שליטה של האחים המוסלמים, שפעילותם הייתה אסורה על-פי החוק בתקופת מובארק, בכל מוקדי הכוח של מצרים - בנשיאות ובפרלמנט. אומנם המועצה הצבאית העליונה הודיעה על פיזור הבית התחתון של הפרלמנט, על-פי פסיקת בית המשפט, אך כעת, לאחר שהסמכויות יועברו למורסי מדובר בחיזוק משמעותי לכוחות האיסלאמיסטיים במצרים.

התחמק מלענות האם ייפגש עם ישראלים

הדוקטור מוחמד מורסי בן ה-61 היה מוכר למעטים לפני מספר חודשים, כאשר האחים המוסלמים ביקשו להריץ לנשיאות את בכיר התנועה חיירת א-שאטר. רק לאחר שמועמדותו של א-שאטר נפסלה עלתה קרנו של מורסי.
מורסי, אשר החל את דרכו האקדמית בפקולטה להנדסה באוניברסיטת קהיר, הצטרף אל האחים המוסלמים בסוף שנות ה-70'. בשנות ה-80' של המאה הקודמת שהה מספר שנים בארצות הברית, שם השלים תואר שני ועסק בתחום החלל, בין היתר במסגרת פרויקט של סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א.
בשנת 1992, כאשר האחים המוסלמים הקימו אגף פוליטי הצטרף מורסי אל התנועה באופן רשמי ובשנת 2000 אף הצליח להיבחר לפרלמנט כנציג מחוז הולדתו.
בשנת 2005 הנהיג מורסי הפגנות נגד הנשיא הקודם, חוסני מובארק, בטענה כי הבחירות זויפו. בעקבות אותן הפגנות נכלא לתקופה של שבעה חודשים. גם בעת ההפיכה בחודש ינואר שעבר נעצר מורסי במעצר מינהלי על-מנת למנוע ממנו השתתפות בהפגנות. ממעצרו שוחרר רק לאחר שמובארק נפל.
עמדותיו של מורסי ביחס להסכם השלום עם ישראל נגזרות באופן ברור מההשתייכות הדתית שלו. כאשר נשאל בראיון האם ייפגש עם בכירים ישראלים - התחמק ממתן תשובה. לפני מספר ימים אף ציין את האפשרות של עימות צבאי מול ישראל. "לפני הכול נפעל כדי לבנות את מדינתנו מבפנים. נכבד את כל ההסכמים הבינלאומיים. אני בטוח שצבא מצרים מסוגל להתעמת עם כל אויב המאיים על הגבול שלנו", אמר.
לאחר סיומו של הסיבוב השני של הבחירות, כאשר הכריז לראשונה על זכייתו, טען מורסי כי יהיה הנשיא של כל המצרים, נשיא של מדינה אזרחית. בכך ניסה להפיג חששות של מצרים רבים מפני מגמה של השלטת ההלכה המוסלמית על החיים הציבוריים במצרים לאור השתלטות האחים המוסלמים על כל מוקדי הכוח במדינה.

תאריך:  24/06/2012   |   עודכן:  25/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הראיס: מוחמד מורסי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אמריקה מסוכנת לישראל
יואבחלב  |  24/06/12 18:13
2
וכך מפרסם הצהובון הגדול במדינה
הגוי..  |  24/06/12 18:58
3
איך שהם שינו מהר את הכתבה? אני
הגוי..  |  24/06/12 19:43
4
הצבא המצרי יסורס
חשדנית  |  24/06/12 19:55
5
ושלא יגידו חלילה אני שקרן. אז
הגוי..  |  24/06/12 19:56
6
איך מהללים בישראל את החמס? פשו
מרי היפה.  |  24/06/12 20:26
7
אובמה ינסה לסיים עד הבחירות
חשדנית  |  24/06/12 20:31
8
יציאת מצרים נוסח הגנרלים
חשדנית  |  24/06/12 21:15
9
חשדנית..את שוב טועה ובגדול.האס
הגוי..  |  24/06/12 21:16
 
- הגוי....הבנת הנקרא !!
חשדנית  |  25/06/12 08:29
10
החלום של מורסי: ח'אליפות
חשדנית  |  24/06/12 21:52
 
- נו ו..אז מה?מה זה, חדש? מה את
הגוי..  |  25/06/12 00:22
 
- מי פלש ולאן יגורש ?
חשדנית  |  25/06/12 08:49
11
למה? ל"ת
הגוי..  |  24/06/12 22:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
זו הפעם הראשונה שתאי גזע עובריים אנושיים הופקו ללא שימוש במרכיבים מבעלי חיים ובתנאים מבוקרים המתאימים לשימוש בהשתלות (מעבדת GMP - היחידה מסוגה בבתי חולים בישראל)
מירב ארד
בנוסף, במשכורת חודש יוני יקבלו החיילים תוספת תשלום של 2,000 שקלים ברוטו. המענק החד-פעמי ישולם למשרתים אשר שירתו ברצף בין החודשים יולי לנובמבר 2010 לפחות
יפעת גדות
מחקר בנושא זה זכה בפרס ראשון של האגודה הישראלית לחקר הפוריות (איל"ה)
מוטי פשכצקי ואסף אקרמן
הנאמן הנכנס של הפועל: טביב שלם עם ההחלטה לעזוב, נותר רק לחתום
איתמר לוין
שיא מאז 2007 במספר התיקים שנפתחו בשנת 2011 ושיא מאז 2005 במספר התיקים שנסגרו    60% מהפעילות - בבתי משפט השלום    עלייה של 2.5% במספר התיקים הפתוחים בביהמ"ש העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il