X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחה ערעורן של חברת קניאל שבשליטת בן-ש"ך וביג מרכזי קניות וחברת לגין מקיבוץ יגור, על ההחלטה למנוע את המיזוג ביניהן ביה"ד להגבלים: ייווצר מונופול שיפגע בתחרות
▪  ▪  ▪
מפעל קניאל בפ"ת. החברה המאוחדת הייתה שולטת על 90% מהשוק

חברת האריזות קניאל, בבעלות אהוד בן-ש"ך וביג מרכזי קניות, לא תוכל להתמזג עם חברת לגין שבבעלות קיבוץ יגור והעוסקת באותו תחום. כך קבע (10.6.12) בית הדין להגבלים עסקיים, בדחותו את ערעורן של קניאל ולגין על החלטתה של הממונה דאז על ההגבלים, רונית קן, שלא להתיר את המיזוג.
שופטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, נאוה בן-אור, וחברת בית הדין ד"ר אורית דייגי-אפשטיין קבעו, כי המיזוג יביא ליצירת חברה שתשלוט ב-90% מתחום האריזות. קניאל מייצרת, באמצעות שתי חברות-בנות, אריזות פח למזון ולכימיה ופחיות משקה. לגין מייצרת אריזות פח למזון ולכימיה ומגשי אלומיניום חד-פעמיים למזון. שאלת המיזוג התמקדה בתחומי המזון והכימיה.
חלק ניכר מפסק הדין עוסק בשאלה האם הייבוא המתחרה יוכל לתת מענה מלא למונופול שייצור המיזוג בין קניאל ולגין, ובית הדין עונה בשלילה: "הייבוא אינו מספק תחליף מלא ושלם לאספקת אריזות פח מודפסות מייבוא, בהזמנות הדחופות הנובעות מחריגה בכמות או בגודל היבול החקלאי".
לדעת בית הדין, הייבוא אינו מהווה פתרון מספק משום שהוא מטיל נטל נוסף על הלקוחות, וגם משום שאיכותו נמוכה מזו של התוצרת המקומית. יתרה מזו: ככל שמחירי האריזות המיובאות יעלו, כוחו הפוטניאלי של הייבוא כרסן בפני קניטל ולגין יעוקר לחלוטין. עוד עומד בית הדין על כך, שחלק מיצרני השימורים קטנים מכדי שיוכלו לייבא אריזות במחירים כדאיים. בן-אור ודייגי-אפשטיין גם מזהירות מפני עלייה במחירם של השימורים לצרכן, בשל היותו של מרכיב האריזה משמעותי במחיר זה.
עוד קבעו בן-אור ודייגי-אפשטיין, כי לא ניתן להפיג את החששות מפני פגיעה בתחרות באמצעות הטלת מגבלות על המיזוג. בכך הן חלקו על דעתו של התעשיין דורון טמיר, אף הוא חבר בית הדין, שהציע להטיל מגבלות שכאלו. לדעתן, לא ניתן יהיה לפקח על התחייבות של קניאל ולגין שלא לבקש היטלי סחר שיפגעו בייבוא. בן-אור ודייגי-אפשטיין מזכירות עוד, כי קניאל ולגין הודו שהמחיר לצרכן לא יירד בעקבות המיזוג, "ולפיכך נותרנו עם ריכוז כוח שוק בידי מונופול, הקרוב להיות מונופול מושלם, עם חששות סבירים לפגיעה משמעותית בתחרות".

תאריך:  24/06/2012   |   עודכן:  25/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חזון לאחרית הימים: תנאי מוקדם אחד הוא טיהור הקרקע המזוהמת בהוצאה של 2 מיליארד שקל    תנאי נוסף - העברת מפעלי תע"ש לנגב    ארגוני סביבה מתנגדים לתוכנית
אלעזר לוין
אנדרה דהאן, שהיה מנכ"ל קומברס, מצטרף לרשימת קונים ידועים בפרויקט בת"א
איתמר לוין
ביהמ"ש: המשטרה הייתה צריכה לשחררם בעצמה ולא לבקש את מעצרם עד תום ההליכים    מדגיש את החובה לשמור על החוק גם במהלך הפגנות; הרחיק אותם למספר ימים מאזור אבן גבירול
עידן יוסף
בוטלה החלטת משרד התחבורה להפסיק להעניק תגי החניה, ללא כל שימוע או הודעה להורי הילדים
זיו אברג'יל
ב"ש והמאמן החדש פתחו עונה: "זה מועדון עם פוטנציאל להפוך לגדול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il