"חסרים בדוח קדמי פתרונות שיורידו מחירים בטווח הארוחה הקרובה" - כך טוענת (יום ב', 25.6.12)
המועצה הישראלית לצרכנות. ועדת קדמי, יש לציין, קבעה בין המלצותיה כי יש צורך להגביר את שיתוף הפעולה עם המועצה.
מנכ"ל המועצה, עו"ד אהוד פלג, אומר כי יש להכניס מיידית לפיקוח "מוצר עוגן" מכל קטגוריית מזון בסיסית להורדת רמת המחירים ולמשוך מטה את מחירי המוצרים המתחרים מאותה הקטגוריה.
פלג קרא לוועדה להמליץ על הקמת צוות בין משרדי למעקב ובקרה אחר רמת המחירים, שימליץ על צעדי תיקון במקרה הצורך, כמענה מתבקש להיעדר תגובת הממשלה למידע השוטף שזרם מאז שנת 2006 לגבי התייקרות המחירים. בצוות כזה צריך להיכלל לדבריו נציג המועצה לצרכנות, כדי להבטיח שלצרכנים יהיה בה קול משפיע.
בין השאר, המועצה קראה לוועדה להמליץ על הטלת פיקוח על מרווחי השיווק בפירות וירקות, כדי להפסיק את העובדה שהמחיר היקר של פירות וירקות מעשיר את כיסיהם של המתווכים והמשווקים, על חשבון החקלאי והצרכנים. כמו-כן, המועצה ביקשה מהוועדה לטפל בפער המחירים בין המרכז לפריפריה, שלא זכה לאזכור משמעותי בדוח הוועדה. "לא ייתכן שעסקים ינצלו את מצוקת הצרכנים באזורים מרוחקים בשל היעדר תחרות במקומות אלה, ויגבו מהם מחירים גבוהים בהרבה לעומת מרכז
הארץ", אמרו במועצה.
עו"ד פלג גם ביקש מחברי הוועדה להמליץ על שינוי תפישתי בלימודי הכלכלה ומינהל העסקים, באופן שלא יישכח הצרכן בקצה "שרשרת הערך". מנכ"ל המועצה הוסיף כי יש להדגיש את מרכזיותם של ערכים כגון הגינות, התחשבות ורגישות חברתית, בנוסף לעיקרון השאת הרווחים (מקסום הרווחים) הנתפש כחזות הכל במקצועות אלה. עו"ד פלג הזכיר כי מחוגים אלה באים אנשי העסקים והכלכלנים במשרדי הממשלה, ושינוי תרבותי בחיי המסחר בארץ חייב להתחיל קודם כל במסלולי הכשרתם.