X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המיזם החדש נועד להעניק גם למשקי הבית הפרטיים הקטנים את התנאים והמשאבים הנשמרים רק לבעלי חסכונות ותיקי השקעות גדולים, תוך חיסכון ניכר בעמלות
▪  ▪  ▪
שלמה מעוז. "גם 50 אלף שקל אפשר וצריך להשקיע בחוכמה" [צילום: יח"צ]

הכלכלן שלמה מעוז וקבוצת פורום, בראשות איש העסקים עמי סגל, חשפו (יום ב', 25.6.12) במסיבת עיתונאים בתל אביב מיזם כלכלי חדש, "הון ליין" - שירות ניהול חסכונות והשקעות בהתאמה אישית למשקי הבית. המיזם החדש נועד לתת מענה לחסכונותיהם של כ-700,000 משקי בית בישראל תוך הפחתה של דמי הניהול ושימוש באמצעות טכנולוגיה מתקדמת וליווי צמוד של יועצים בכירים.
השירות החדש הוא שירות ייעוץ חיסכון אישי, הניתן ללקוחות באמצעות יועצים בטלפון ודרך אתר האינטרנט. החוסך מקבל ליווי צמוד של יועצים אישיים, המאפיינים את התיק האישי שלו על-פי רמת סיכון, מצב משפחתי, כלל נכסיו, אופק הפרישה ועוד. ועדת ההשקעות של הון ליין, בנוסף למערכת הטכנולוגית שפותחה לצורך השירות, בוחנת מדי יום את תיקי החיסכון של כל הלקוחות ושולחת להם המלצות לביצוע פעולות בתיק, באופן עצמאי באמצעות הבנק או הגוף שמנהל עבורם את הכסף.
לדברי ראשי המיזם, משקי בית המעוניינים לחסוך את הכסף משתמשים בדרך כלל בכלים הפשוטים ביותר שמציעים להם הבנקים: פק"מ או מק"מ, שם הרווח הריאלי על הכסף, אם בכלל, הוא נמוך מאוד. אותם משקי בית לא זוכים בדרך כלל לייעוץ השקעות מעמיק וצמוד דרך הבנק, בשל דרישות הרגולטור וסכום ההשקעה הנמוך שהופך אותם ללא-אטרקטיביים בעיני הבנק.
על-מנת לתת מענה למחסור בשירות איכותי וליווי אישי לחוסכים בקרב משקי הבית, הון ליין מנגישה למעשה את שירותי הבנקאות האישית, מסכום של 50 אלף שקלים ומעלה.
בתמורה לשירות, תגבה הון ליין מלקוחותיה תשלום בגובה של 0.03% מגודל התיק, אך לא פחות מ-50 שקל לחודש (600 שקל לשנה), במטרה להוות את האפשרות המשתלמת ביותר עבור החוסך. לדברי מעוז, התמחור נקבע לאחר בחינה מדוקדקת של עלויות דמי הניהול והתשואות הממוצעות בחלופות המקובלות בקרב משקי הבית (בנק או בית השקעות).
לדבריו, בתיק חיסכון לדוגמה בהיקף של 100 אלף שקלים, השירות של הון ליין זול בכ-50% בממוצע מהחלופות הפופולריות היום בשוק (פק"מ, קרנות נאמנות). לשם דוגמה, חוסך ששומר את כספו בפק"מ, ישלם מס על רווח נומינלי של ההשקעה בגובה של כ-15% מהרווחים. פירוש הדבר הוא שגם אם החיסכון נשא תשואה כלשהי, של אחוז, או שניים במקרה הטוב, הרי שבניכוי המס, יישארו לחוסך רווחים זערוריים. במקביל, אינפלציה של כ-2.5% שוחקת עוד יותר את ערכו של החיסכון. באמצעות הון ליין יבצע החוסך שינויים בתיק, יקבל המלצות לגבי גובה העמלות, יעביר את כספו לאפיקי השקעה המתאימים לפרופיל שלו, וימקסם את הרווחים על החיסכון, גם בניכוי ההוצאה על השירות.
"מהפכה צרכנית גם בעולם הפיננסי"
"אחרי מהפכת הקוטג' והסלולר, הגיע הזמן למהפכה צרכנית בתחום הפיננסים והחיסכון הפנסיוני. גופים פיננסים גדולים מנצלים את חוסר הידע של הציבור והפחד שלו משוק ההון לשם גריפת רווחים מוגזמת על חשבון החסכונות של כולנו. גם 50 אלף שקל אפשר וצריך להשקיע בחוכמה. אנחנו נעזור למהפכה הזו לקרות גם בישראל", אמר מעוז.
"כשהקמנו את הון ליין הבנו שאנשים חוסכים שקל לשקל כדי לרכוש השכלה לילדים שלהם ולא יודעים שהעמלות אוכלות להם 30% מהחיסכון. הכסף הקטן הוא זה שבסוף הופך לדירה קטנה, למסיבת חתונה או טיול גדול בחו"ל. עד היום, לא הייתה אלטרנטיבה. במקום שאנשים יקבלו פרס על החיסכון, הם קיבלו קנס. אנחנו אומרים לחוסכים - אל תהיו פראיירים. תיקחו אחריות על הכסף שלכם", הוסיף מעוז.
עמי סגל, יו"ר קבוצת פורום, אמר היום כי "עולם ההשקעות והחיסכון הבינלאומי עובר בשנים האחרונות מהפכה הבאה לידי ביטוי בהוזלת עלויות ללקוח ובשימוש בטכנולוגיה מתקדמת, תוך מעבר לבנקאות אינטרנטית ובנקאות מובייל. אחד הגופים המובילים בתחום זה בעולם, הוא ענק הפיננסים האמריקני ואנגרד המנהל כ-2 טריליון דולר ללמעלה מ-20 מיליון לקוחות. סוד ההצלחה של ואנגרד, אותם הבאנו לישראל, הוא בשימוש במוצרים בהם העמלות נמוכות מאוד בשילוב שירות אינטרנטי. אנחנו לוקחים את המודל האמריקני עוד צעד אחד קדימה. באמצעות טכנולוגיה ישראלית, אנו מאפשרים לחוסך הישראלי, ללא קשר לגודל החיסכון, ליהנות מתיק השקעות אישי הנתפר לפי צרכיו והמלווה על-ידי יועצים בכירים. כל זאת, בעלויות נמוכות משמעותית ותוך עמידה מלאה בדרישות הרגולציה הישראלית".

תאריך:  25/06/2012   |   עודכן:  25/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה מעוז
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירות ייעוץ השקעות אישי - גם לחוסכים קטנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שר האוצר שטייניץ מקדם מהלך, בכפוף לאישור הכנסת, שיוביל להוזלת פרמיית ביטוח רכב החובה באם יותקנו ברכב טכנולוגיות מצילות-חיים
איציק וולף
נשיא מצרים החדש, מוחמד מורסי, אמר לסוכנות הידיעות האירנית כי ברצונו ליצור איזון אסטרטגי באזור   
עופר וולפסון
המועצה בפנייה לוועדת קדמי: יש להכניס מיידית לפיקוח "מוצר עוגן" מכל קטגוריית מזון בסיסית להורדת רמת המחירים ולמשוך מטה את מחירי המוצרים המתחרים מאותה הקטגוריה
איתמר לוין
אינו עומד מאחורי פסיקה משנת 1973, לפיה גילוי ברור של בגידת אישה עשוי להוות קינטור וסיבה להקלה בעונשו של הבעל הרוצח    מדגיש: קינאה אובססיבית אינה מהווה הגנה מפני הרשעה ברצח
עופר וולפסון
מדד המפעלים הקטנים והבינוניים אומנם צפוי לרשום עלייה ברבעון השני של השנה, אך ציונו המשוקלל עדיין מצוי מתחת לקו ה-100, המלמד על התכווצות בפעילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il