ה-BBC הורה לעיתונאים שלו עצמו להביא רעיונות שיניבו לתאגיד רווחים נוספים, כך עולה מדואר אלקטרוני שדלף ופרטיו פורסמו בתקשורת הבריטית.
הדרג הניהולי ב-BBC התעקש כי צוות העובדים ברשת הטלוויזיה BBC Worldwide ובאתר האינטרנט הבינלאומי BBC.COM ימציאו דרכים להפיק מזומנים שיוצגו בישיבות הערכת הצוות שלהם, מהלך המציב בסימן שאלה את העצמאות המערכתית של הרשת.
ה-BBC, העורך גם כך בימים אלה קיצוצים שונים ומבטל כפילויות בתקציב, אמר לעיתונאיו כי הם "חייבים לנצל הזדמנויות עסקיות חדשות ולמקסם את הערך שאנו יוצרים באמצעות העיתונות שלנו". המבקרים חוששים כי המהלך עלול להוביל את העיתונאים של ה-BBC להתעלם מסיפורים חשובים ברחבי העולם לטובת אלה שיביאו הכנסות נוספות.
המהלך האחרון נחשף בו בעת שהתאגיד נחקר על-ידי ארגון אופקום, ארגון צרכני הבוחן את מהימנות התקשורת הבריטית, אשר בודק כיצד כבר קרה שכמה מהתוכניות החדשות ה-BBC הפכו "למושפעות באופן מסחרי". המנהלים ב-BBC כבר הספיקו להתנצל על הטעויות הקשורות לתוכניות החדשות. לדבריהם, "חדשות עצמאיות, ללא משוא פנים, תמיד יקבלו עדיפות".