X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצעת חוק של נסים זאב: הרב הצבאי הראשי יהיה דיין או רב עיר - תפקידים בהם מחזיקים כיום בעיקר חרדים זאב מנמק את הצעתו בפעילות הגיור בצה"ל; רב אשכנזי יתקשה להתמודד בנושא
▪  ▪  ▪
זאב. האם החרדים ישלטו למרות שאינם מתגייסים? [צילום: פלאש 90]

הצעת חוק פרטית של ח"כ נסים זאב (שס) מבקשת למעשה להביא למצב בו הרב הצבאי הראשי יהיה חרדי או לכל הפחות ייהנה מתמיכה חרדית.
זאב מציע (יום ב', 25.6.12) לקבוע, כי הרב הצבאי הראשי יהיה מי ש"מכהן או כיהן כדיין או כרב עיר, או שיש לו כשירות לכהן כדיין או כרב עיר". הרוב המכריע של הדיינים ורבני העיר מזוהים כיום עם המגזר החרדי (האשכנזי או הספרדי), ורק בודדים מהם משתייכים למגזר הדתי-לאומי ונבחרים בדילים עם המפלגות החרדיות. אם תתקבל הצעתו של זאב, סביר להניח שגם הרב הצבאי הראשי יהיה חרדי או מזוהה עם החרדים - למרות שהם עצמם כידוע אינם משרתים בצה"ל.
עוד מבקש זאב לקבוע, כי הרב הצבאי הראשי ימונה בידי הרמטכ"ל בהתייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל. הרב הראשי האשכנזי הנוכחי, הרב יונה מצגר, היה מועמדו של מנהיג החרדים האשכנזים, הרב יוסף שלום אלישיב (למרות שהוא עצמו שירת כקצין בשריון). הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמאר, מזוהה עם שס אך מחזיק בדעות פרגמטיות, במיוחד בנושא הגיור.
סוגיית הגיור היא גם הנימוק שמעלה זאב להצעתו, כפי שהוא אומר בדברי ההסבר: "לאחרונה נושא הסדרת הגיור בצה"ל עמד בפתחו של בית המשפט הגבוה לצדק בעניין סמכותה לבצע גיורים והיות שהרבנות הצבאית מגבירה את פעילותה בתחום זה, המצב מחייב הסדרת מינויו של הרב הראשי לצה"ל על-פי קריטריונים של מינהל תקין, על-פי חוק ולאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים".
חלק מהדיינים ומרושמי הנישואין החרדים סירבו להכיר בגיורים שנערכו בצה"ל, ובעקבות זאת קבע הרב עמאר שבמקרים אלו יטפלו רושמי נישואין מיוחדים שהוא עצמו מינה. הרב עמאר גם מנסה להוביל קו מתון בנושא הגיורים, אך נתון ללחצים כבדים מצד החרדים האשכנזים, המתנגדים לכל הקלה בנושא.
במצב זה, לזהותו העדתית של הרב הצבאי הראשי תהיה חשיבות רבה, אם תתקבל הצעתו של זאב. רב אשכנזי יתקשה מאוד להתמודד מול הפסיקה החרדית האשכנזית המחמירה, בעוד רב ספרדי יוכל להישען על עמדתו של הרב עמאר וגם על פסיקות מקלות שנתן בעבר הרב עובדיה יוסף. לפיכך, משמעות הצעתו של זאב היא, כי אם צה"ל יבקש שהגיורים הנעשים בו יוכרו - תהיה עדיפות ברורה לרב צבאי ראשי שהוא ספרדי-חרדי, דהיינו מקורב לשס.

השר הרשקוביץ: אטרפד הצעת החוק

יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, החבר בוועדת השרים לחקיקה, הודיע שיטרפד את הצעת החוק. "יש גבול לציניות. תפקיד הרב הצבאי הראשי אינו ג'וב שניתן לחלק למקורבים פוליטיים. הרב הצבאי הראשי יהיה ציוני-דתי, כי הרבנות הצבאית זקוקה לרבנים שמעבר להיותם סמכות הלכתית ראויה הם גם יושבים בתוך עמם, מעורבים עם הבריות ומכירים מקרוב את צרכי החיילים מכל חלקי החברה הישראלית. כשכוחנו הפוליטי יהיה גדול יותר נפעל לבצע מהפך גם ברבנות הראשית ובמערכת בתי הדין הרבניים, כך שתהיה בהן דומיננטיות ציונית", דבריו.
יוני שטבון, שהיה מפקד קורס רבנים צבאיים בבה"ד 1, מסר בתגובה כי "מי שחושב שיוכל להצניח רבנים חרדיים שלא שירתו בסדיר בתור לוחמים לתפקיד רבני ביחידות שדה קרביות, אינו מבין את משמעות התפקיד. לדבריו, הזלזול המתמשך של שס ברבני הציונות הדתית חייב להיפסק מיד, ומוטב שראשית תעשה בדק-בית פנימי כיצד מתמנים אנשיה לתפקידי דיינים ורבני ערים.

תאריך:  26/06/2012   |   עודכן:  26/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שס מנסה להשתלט על מינוי הרבצ"ר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
רק אחרי שכל ילדי ח"כי ש"ס
חייל לתמיגד  |  26/06/12 14:44
 
- גמלאי ל"ת
ג.מהמרכז  |  26/06/12 17:45
2
כדאי לדייק בפרטים
אולי  |  26/06/12 19:23
3
ייהרג ובל יעבור
רקס  |  26/06/12 20:30
4
מי שלא שרת-אל יתערב בצה"ל!!!
הדודה קלרה  |  26/06/12 21:25
5
ניסים זאב מנסה פופוליזם
אחד שיודע טוב  |  26/06/12 21:58
6
אולי נכפיף ת'רמטכ"ל לרב עובדיה
מוטי הקמ"צ  |  26/06/12 22:57
7
שטבון, תחליף את כבוד הח"כ
דביר יש"ע  |  26/06/12 22:58
8
צודק יוני
אני26  |  26/06/12 23:16
9
העיקר שרוצים חרדים בצבא..
מיכאל ירושלים  |  26/06/12 23:27
 
- תהיה בטוח שיוני יודע,
לוחם במיל'  |  27/06/12 00:48
10
רבצ"ר ציוני דתי
רב צבאי במילואים  |  28/06/12 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון מביע תמיהה כיצד איפשר הפיקוח למרדכי אבוטבול, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בילדים בהיותו מורה, לבוא במגע עם קטינים    רק לאחר שנראה מחבק ומנשק קטין, נאסר על אבוטבול להיכנס למקום
עופר וולפסון
מנהל BBC World בדוא"ל ל-2,400 העובדים: "נצלו הזדמנויות עסקיות חדשות והציגו אותן בישיבות הערכת הצוות שלכם"    מבקרים: "היושרה והעצמאות המערכתית של ה-BBC - בסכנה"
עופר וולפסון
משפחתה של חן בראל ז"ל, שנפלה אל מותה במהלך המסיבה השנתית שערך המורה למשחק בביתו, תובעת פיצויים בגין נזקי גוף בסך של 2.5 מיליון שקלים
איתמר לוין
למרות שהצעת החוק הוגשה בידי אורי אריאל, התייחס המבקר לחקיקה בלשון "אנחנו"    "וינשטיין טרם החליט האם לחקור את פרשת הרפז"    "נתניהו צריך להחליט האם שטייניץ וישי יכולים להמשיך לכהן בממשלתו"
עופר וולפסון
בניגוד לעמדת אגף התקציבים החליט ראש הממשלה כי יעד הגירעון בשנה הבאה יוכפל ל-3% - גידול של 15 מיליארד שקל בגירעון    המשמעות: מיסים לא יעלו בשנת בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il