X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כאבים בחזה, כאבי ראש ובעיות עיכול הם רק חלק מהסבל שיכול להיות נלווה לדיכאון
▪  ▪  ▪
מה קדם למה? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בעיות שינה
דיכאון היא מחלה מנטלית, אך היא יכולה להשפיע על הגוף בדיוק כמו על הנפש. בעיות שינה, לדוגמה, יכולות להיות תסמין לדיכאון. קושי בהירדמות ושינה לא רצופה הן תופעות שכיחות אצל אנשים הסובלים מדיכאון. לעתים, אנשים הסובלים מהמצב ישנים שעות רבות מדי.
כאבים בחזה
כאבים בחזה יכולים להיות סימן לבעיות לב או ריאה. אם אתם חווים כאבי חזה, גשו לרופא כדי לשלול גורמים רציניים. לפעמים כאבים בחזה יכולים להיות סימן לדיכאון. כמו-כן, קיים קשר בין דיכאון למחלות לב. דיכאון עלול להעלות את הסיכון למחלות לב. בנוסף, אנשים שעברו התקפי לב נמצאים בסבירות גבוהה יותר לסבול מדיכאון.
עייפות ותשישות
אם אתם מרגישים כל כך מותשים עד כי אין לכם אנרגיה לביצוע המטלות היומיומיות - למרות שישנתם ונחתם מספיק - ייתכן שאתם סובלים מדיכאון. דיכאון ועייפות מזינים האחד את השני. אחד המחקרים המקיפים שנעשו בנושא הראו כי אנשים הסובלים מדיכאון נמצאים בסבירות גבוהה פי ארבעה לפתח עייפות לא מוסברת ואנשים הסובלים מעייפות נמצאים בסבירות גבוהה כמעט פי שלושה לפתח דיכאון. דיכאון ועייפות יחד נוטים להחמיר את שני המצבים.
כאבי שרירים ומפרקים
כאב ודיכאון קשורים האחד לשני בצורה משמעותית. החיים עם כאב כרוני מעלים את הסיכון לדיכאון, והדיכאון עצמו עלול לגרום לכאב משום ששני המצבים חולקים את אותם מסרים כימיים במוח. למעשה, אנשים הסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון גבוה פי שלושה לפתח כאב כרוני.
בעיות עיכול
המוח שלנו ומערכת העיכול קשורים אחד לשני במידה רבה, וזוהי הסיבה לכך שרבים מאיתנו סובלים מכאבי בטן או מבחילה כשאנו מדוכאים או מודאגים. הדיכאון יכול בהחלט לפגוש אותנו במעי - ולגרום לתסמינים כמו בחילה, קשיי עיכול, שלשול או עצירות.
כאבי ראש
אנשים הסובלים מדיכאון מתלוננים לעתים קרובות על כאבי ראש כרוניים. מחקר שנעשה לאחרונה הראה כי אנשים עם דיכאון נמצאים בסבירות גבוהה פי שלושה לסבול ממיגרנות, ואנשים הסובלים ממיגרנות נמצאים בסבירות גבוהה פי חמישה לפתח דיכאון.
שינויים בתיאבון או במשקל
אנשים מסוימים מאבדים את התיאבון שלהם כשהם חשים מדוכאים. אחרים יכולים להפסיק לאכול - כדי להשקיט את התסכול והאומללות. התוצאה עלולה להיות עלייה או ירידה במשקל וחוסר אנרגיה. דיכאון קשור להפרעות אכילה כמו בולימיה ואנורקסיה. בקרב נשים, הקשר בין דיכאון לאנורקסיה חזק במיוחד.
כאבי גב
כאב גב כרוני עלול לגרום לדיכאון, אך דיכאון לכשעצמו עלול להעלות את הסיכון לפתח כאב גב. אנשים הסובלים מדיכאון נמצאים בסבירות גבוהה פי ארבעה לפתח כאב גב או צוואר חזק ומשתק.
חרדה וחוסר שקט
חוסר שקט ותסיסה פנימית קשורים לבעיות שינה או לתסמינים אחרים של דיכאון. דיכאון מעלה את הסיכון לשימוש בסמים או באלכוהול, ואלו גם כן יכולים לגרום לחוסר שקט. גברים נוטים יתר מנשים לסבול מחוסר שקט כשהם בדיכאון.
בעיות בחיי המין
אנשים הסובלים מדיכאון, מאבדים לפעמים את העניין במין. דיכאון חמור במיוחד, עלול להשפיע על חיי המין. אנשים הסובלים מהמצב נמצאים גם בסבירות גבוהה יותר לצרוך אלכוהול או סמים, שניהם יכולים לפגוע בתשוקה המינית ובביצועים המיניים. שוחחו עם הרופא לגבי אפשרויות טיפוליות.
התעמלות
מחקרים מראים כי התעמלות על בסיס קבוע לא רק ששומרת על כושר אלא גם משחררת כימיקלים במוח שגורמים לנו להרגיש טוב יותר, לשפר את מצב הרוח ולהוריד את הרגישות לכאב. למרות שהתעמלות בלבד אינה מרפא לדיכאון, היא יכולה לעזור בהפחתת תסמיני הדיכאון בטווח הארוך. זיכרו כי אם אתם סובלים מדיכאון, סביר שתתקשו למצוא את האנרגיה להתעמלות. למרות זאת, זיכרו כי התעמלות יכולה לשפר את רמות האנרגיה, להקל על העייפות ולעזור לישון טוב יותר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  28/06/2012   |   עודכן:  28/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
פנטהאוז ברחובות - 2.2 מיליון שקל    4 חדרים בדניה חיפה - 1.96 מיליון שקל    2.5 חדרים ליד "הבימה" בת"א - 1.75 מיליון שקל    דירת גן בראש העין - כ-1.7 מיליון שקל    יש גם דירות ב-340-750 אלף שקל
איתמר לוין
אישר לחלט 210,000 שקל של ערבויות עליהן חתמו חמישה מפקחים על מורשע בעבירות מין, שנשלח למעצר בית עד גזר דינו - אך נמלט מהארץ    דחה את טענתם לפיה לא יכלו למנוע את הבריחה
איתמר לוין
ברק-ארז ורובינשטיין: גם לאזרח יש חובת הגינות במגעיו עם הרשויות    רובינשטיין מציע להשתמש בעיקרון האשם התורם גם במשפט המינהלי
איציק וולף
שר הביטחון התייחס לחיסול בכיר החמאס בדמשק ואמר כי "לפי כל הרקע שמתפרסם עליו, הוא לא שייך לצדיקי הדור"
מירב ארד
חנות דיונון-אופיס דיפו הייתה מלאה פעם בספרים רבים ששירתו את הציבור הרחב והסטודנטים באוניברסיטה    לאחרונה נעלמו הספרים ואת המדפים גודשים כיום ציוד משרדי וצעצועים לילדים    מאופיס דיפו נמסר כי החנות נמצאת בשיפוצים לצורך שיפור הנראות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il