X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לופוליאנסקי. התוכניות אושרו בהליך שגרתי [צילום: פלאש 90]
לופוליאנסקי: כתב האישום - כללי, סתמי ומגמתי
"לא ביקש ולא קיבל טובות הנאה כלשהן, כספיות או אחרות, באופן ישיר או עקיף, לרבות לא על דרך של תרומה למוסד כלשהו, בקשר עם פעולה כלשהי אותה ביצע במסגרת התפקידים אותם מילא"

"רבים מחלקיו של כתב האישום מנוסחים באופן כללי וסתמי, מגמתי ובלתי מדויק... [בדרך זו] מבקש כתב האישום לכסות על העדר קורלציה בין לוחות הזמנים של תהליכי התכנון הרלוונטיים לבין מועדי התרומות הנטענות והמעשים המיוחסים לעובדי הציבור, בתקווה כי יהא מי שיסיק מתוצאתם של הליכים תכנוניים רגילים מסקנות בדבר קיומן של פעולות עברייניות שגרמו להם".
כך אומר (יום ו', 29.6.12) ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, בתגובתו המפורטת לכתב האישום נגדו בפרשת הולילנד. לופוליאנסקי מואשם בקבלת שוחד בסך 2.74 מיליון שקל מיזמי הפרויקט באמצעותו של עד המדינה, ש"ד. מדובר בתרומות שניתנו בעיקר לארגון "יד שרה" שהקים לופוליאנסקי וכן לישיבה אותה מנהל בנו.
לופוליאנסקי כופר בכל ההאשמות נגדו. סניגוריו, עוה"ד עמוס ון-אמדן ושלומית הראל-שוורץ, אומרים: "הוא לא ביקש לקבל - ולא קיבל - ממי מהנאשמים בכתב אישום זה טובות הנאה כלשהן, כספיות או אחרות, באופן ישיר או עקיף, לרבות לא על דרך של תרומה למוסד כלשהו, בקשר עם פעולה כלשהי אותה ביצע במסגרת התפקידים אותם מילא במהלך השנים בעיריית ירושלים. לופוליאנסקי פעל במילוי תפקידיו השונים ללא משוא פנים, באופן ענייני וכאשר האינטרס הציבורי לנגד עיניו".
ססמאות ותיאור מגמתי
הסניגורים תוקפים את הניסוח בו משתמשת הפרקליטות בבואה לתאר את פרויקט הולילנד: "לשון הסעיף נוקטת בדרך של ססמאות, תוך תיאור מגמתי של הפרויקט כ'עצום' או 'יוצא דופן'... לופוליאנסקי כופר בטענה העולה מפרק זה, לפיה הייתה 'דרושה' 'תוכנית עבריינית' כדי להביא לאישורן של התוכניות אשר הונחו לפתחן של הוועדות השונות במסגרת פרויקט הולילנד". לדבריו, כל התוכניות אושרו בדרך של שיג ושיח שגרתי בין יזמים לבין מוסדות תכנון.
בנוגע לתרומותיהם של היזם הלל צ'רני ושל ש"ד ל"יד שרה", אומרים ון-אמדן והראל-שוורץ, כי הן "ניתנו ללא כל קשר עם לופוליאנסקי או תפקידו... והן בוצעו על-ידי התורמים ישירות ליד שרה, מיוזמת התורמים או לבקשת וביוזמת מגייסי התרומות ביד שרה כפי שהופנתה לתורמים מעת לעת בהתאם לשיקול דעתם". עוד הוא אומר, כי תרומות אלו לא התקרבו לסכומים המתוארים בכתב האישום, ומדגיש שמאז 1993 מעורבותו בארגון הייתה של יושב-ראש בלבד, תפקיד ממנו התפטר עם היבחרו לראש העירייה (פברואר 2003).
תרמו 1.25 מיליון שקל ליד שרה
לופוליאנסקי מאשר, כי ביולי-אוגוסט תרמה חברת הולילנד שירות לנופש 1.25 מיליון שקל ליד שרה לצורך הקמת שיקומון. התרומה באה לאחר בקשת נציגת הארגון שטיפלה בתרומות ולא היה לו קשר לתפקידיו הציבוריים של לופוליאנסקי, נטען בתגובה. עוד הוא אומר, כי ש"ד נתן תרומות משלו, ומדי פעם ביטל צ'קים או החליף אותם - וזאת מצרכיו העסקיים (בין השאר כדי להשתתף באירועים "בהם השתתפו שועי הארץ בהם חפץ ש"ד להתחכך").
לופוליאנסקי מכחיש גם את הטענה לפיה ביקש מש"ד לתרום לישיבת "תפילת רבים נחלת יאיר" בראשות בנו יצחק. לדבריו, ש"ד תרם לישיבה מיוזמתו, ובחקירתו הירבה לשקר בנוגע למועדים בהם התבקשה התרומה ולגבי הסכום שתרם.

תאריך:  29/06/2012   |   עודכן:  29/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  יצחק (חקי) הראל / Yizhak (Haki) Harel  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לופוליאנסקי: כתב האישום - כללי, סתמי ומגמתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קיבל בירושה שק בוחטות כסף .
ישמעאל  |  30/06/12 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ביודפת נקטעה ידה של בת שנתיים וחצי ממטחנת בשר    באלעד נפל בן שנתיים וחצי מהמיטה    במרגליות נפצע בן ארבע וחצי שהכניס ידו למסוע בלול תרנגולות
מערכת אתר ערוץ הספורט
ברחבי העולם עדיין תוהים איך הצ'כי העיף את רפא מווימבלדון: "קרה לי נס"
עידן יוסף
המורדים: 170 טנקים סוריים רוכזו ליד הגבול עם טורקיה - אולי יתפרסו לאורך הגבול    אנקרה: איננו מעוניינים בעימות    ארה"ב מנסה לשכנע את טורקיה לקבל את מתווה אנאן
איתמר לוין
קורא למדינה לשקול היטב בטרם תאריך בחודש הבא את מעצרו המינהלי של עומר מטר, לשעבר שר האוצר בממשלת חמאס - דווקא לאור טענתה לפיה הוא ממשיך בפעילות אסורה גם בזמן המעצר
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי דחה ערעור של אסיר שהסיע מחבל מתאבד, אך אינו מוגדר כאסיר ביטחוני, על דחיית בקשתו לשחרור מוקדם    ועדת השחרורים הסתמכה בין היתר על חוות דעתו של השב"כ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il