X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דלק נדל"ן שוב מתקרבת לקריסה

ביהמ"ש עצר עסקת ענק של דלק נדל"ן

קובע שעסקת בקינגהאם גייט בלונדון מהווה שינוי מהותי בהסדר הנושים המוצע העסקה אמורה להזרים 552 מיליון שקל בשנות ההסדר ומהווה את אחד המקורות העיקריים לתשלום למחזיקי האג"ח
▪  ▪  ▪
תשובה. על סף חדלות פרעון [צילום: יוסי זליגר]
שיתוף הנושים בסיכון
קרת-מאיר מסכמת: "מדובר אם כן בהזרמת כספים לשם ביצוע עסקה תוך נטילת סיכון לא-ידוע ושיתוף הנושים בסיכון זה בחברה העומדת על סף חדלות פרעון. בנסיבות אלה, כל עוד לא תוצג הצעת הסדר מפורטת הכוללת התייחסות לכל האמור לעיל, לא ניתן יהיה להפעיל שיקול דעת של ממש לשם בחינת העסקה. לא ניתן לכן לקבל את הבקשה במתכונת הנוכחית ובהעדר המידע הנדרש"

מכה קשה לדלק נדל"ן ולקבוצת דלק: שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דניה קרת-מאיר, אסרה (יום ה', 28.6.12) לבצע את עסקת בקינגהאם גייט, האמורה להניב 552 מיליון שקל לחברת DGRE שבבעלות דלק נדל"ן. סכום זה אמור היה להוות אחד המקורות המרכזיים להסדר החוב המתוכנן של דלק נדל"ן, אך קרת-מאיר שהעסקה לא תוכל להתבצע לפני שתוגש לבית המשפט הצעת הסדר מפורטת. דלק נדל"ן טרם דיווחה על ההחלטה לבורסה.
בקינגהאם גייט הוא נכס משרדים בלונדון, המושכר כיום לגורם ממשלתי בריטי. דלק DGRE מחזיקה ב-70% ממנו והיתרה נמצאת בידי בעלי מניות שונים. במסגרת העסקה המתוכננת, הנדונה מזה שנה, תרכוש DGRE את יתרת האחזקות בנכס, שייעודו ישתנה למגורים, ואת הבעלות בקרקע. על-פי תחזיותיה של דלק נדל"ן, מימוש העסקה (שיוביל בהמשך למכירת דירות בפרויקט) יכניס לה כאמור 552 מיליון שקל בשנות ההסדר המתוכנן עם מחזיקי האג"ח. העסקה כרוכה בשורה של עסקות מורכבות, ולדברי דלק נדל"ן "הכרעה בטווח זמן של ימים קרובים הינה חיונית".
דלק נדל"ן היא בעלת 85% ממניות DGRE ותשובה מחזיק במישרין ב-3% נוספים. יתרת המניות נמצאת בידי עשרות בעלי מניות אחרים. לדברי דלק נדל"ן, מדובר בחברה סולבנטית שבידיה נכסים בשווי של 10 מיליארד שקל. זוהי חברה זרה שעסקיה מנוהלים בחו"ל ושהדין הישראלי אינו חל עליה.
דלק נדל"ן ביקשה מבית המשפט לקבוע, כי החלטתה של השופטת ורדה אלשיך לפיה היא מנועה מביצוע כל דיספוזיציה בנכסיה, אינה חלה על DGRE בכלל ועל עסקת בקינגהאם גייט בפרט. היא הזהירה, כי כל שיהוי במתן התשובה עלול לגרום לפיצוץ העסקה, והוסיפה שעסקה זו היא "אחד משני הנדבכים המהותיים ביותר בתזרים העתידי של החברה לשירות החוב למחזיקי איגרות החוב בהתאם להסדר הנושים... אי מימוש העסקה יביא בוודאות גבוהה לחוסר יכולת החברה לעמוד בתשלומים על-פי ההסדר המוצע".
לטענת דלק נדל"ן, איסור ביצוע הדיספוזיציה נגע לנכסיה שלה ולא לנכסי חברות-הבנות והחברות-הנכדות, שכל אחת מהן היא גוף עצמאי המחויב לפעול לטובתו שלו בלא התייחסות לאיתנותם של בעלי המניות בו. חלק מבעלי האג"ח הסכימו עם עמדתה של דלק נדל"ן, אחרים התנגדו וכונס הנכסים הרשמי סבר שבית המשפט הוא שצריך להכריע.
שינוי מהותי ללא פירוט מספיק
קרת-מאיר אומרת, כי עמדתה של דלק נדל"ן אינה עולה בקנה אחד עם החלטתה של אלשיך ועם דרך ניהול עסקיה של החברה. לא מדובר בעסקה שבמהלך העסקים הרגיל, שכן דלק נדל"ן עצמה מדגישה את חשיבותה הרבה. אחזקתה של דלק נדל"ן ב-DGRE - אחת משתי האחזקות המהותיות ביותר שלה, לצד אלעד מגורים - נכללת בגדר זכויותיה של החברה, בהן נאסר עליה לבצע דיספוזיציה. עוד מדגישה קרת-מאיר את מרכזיותה של העסקה להסדר הנושים, ואומרת שגם עובדה זו מוליכה למסקנה שאין לבצע אותה כעת.
"בשלב הנוכחי קיים קושי להתייחס לעסקה עצמה או להפעיל שיקול דעת לגביה באופן מושכל", אומרת קרת-מאיר. "הבקשה בפני כוללת למעשה שינוי של ממש בתנאי ההסדר, כפי שהם מונחים בפני בית המשפט נכון להיום". זאת, משום שדלק נדל"ן למעשה אומרת כעת, כי אם עסקת בקינגהאם גייט לא תצא לפועל - יהיה בכך משום מעשה של חדלות פרעון. לדברי קרת-מאיר, לא ברור מהם מקורות המימון שיידרשו לביצוע העסקה, מהיכן יועמדו ומה יהיו ההשלכות של מימון זה על שעבודים אחרים של החברה לבנקים.
קרת-מאיר מסכמת: "מדובר אם כן בהזרמת כספים לשם ביצוע עסקה תוך נטילת סיכון לא-ידוע ושיתוף הנושים בסיכון זה בחברה העומדת על סף חדלות פרעון. בנסיבות אלה, כל עוד לא תוצג הצעת הסדר מפורטת הכוללת התייחסות לכל האמור לעיל, לא ניתן יהיה להפעיל שיקול דעת של ממש לשם בחינת העסקה. לא ניתן לכן לקבל את הבקשה במתכונת הנוכחית ובהעדר המידע הנדרש".

תאריך:  29/06/2012   |   עודכן:  29/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש עצר עסקת ענק של דלק נדל"ן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השופטת ( כנראה) רוצה להכנס
לנעליה של אלשיך!  |  29/06/12 21:28
 
- מי שעושה עסקים בישראל פרייער
שומר נפשו ירחק  |  30/06/12 00:35
2
תשובה מזכיר מידוף בהתנהלות  ל"ת
חברותיו.  |  30/06/12 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ללא אנדי שלק וקונטאדור, המהדורה ה-99 מבטיחה להיות צמודה מתמיד
עופר וולפסון
השופט האנגלי דחה התביעה בסך 2 מיליארד דולר וקבע כי גאידמק "הרבה לסתור עצמו, להחליף גרסאות בנושאים מהותיים ולהעלות פרטים שלא נכללו בתצהירים שהגיש"
סוכנויות הידיעות
מסמכי התביעה של סטיבן ג'ייקובס נחשפו אמש; ג'ייקובס פוטר מהחברה ב-2010    עורך הדין המייצג את לאס וגאס סנדס: ההאשמות שקריות; נועדו רק בשביל להפוך את המשפט לסנסציה
אביתר בן-צדף
לדעת השופט אנתוני קנדי, הפללה של סיפורי גבורה בדויים הנה פגיעה בחופש הביטוי, המובטח לאזרחי ארצות-הברית בחוקה האמריקנית
סיון פינגולד
ההחלטה על הקמת מנגנון פיקוח אחיד לבנקים באירופה מעודדת את המשקיעים שצפו כשלון של הפגישה בבריסל    מדריד עולה ב-3.3%; הנפט ב-2.5%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il