X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחילת עדותו של עד המדינה במשפט הולילנד

ש"ד: הרעיון לשוחד לקידום הולילנד היה שלי

"אמרתי לצ'רני שביושר לא ניתן יהיה להשיג את מספר המטרים שלדעתי ניתן להשיג, אלא אם נצליח להגיע לשיתוף פעולה עם נציגי ציבור שיהיו מוכנים לשתף איתנו פעולה כנגד תשלומי שוחד בצורה זו או אחרת"
▪  ▪  ▪
צ'רני. "הוא היה בשוק מההצעה" [צילום: פלאש 90]

עד המדינה במשפט הולילנד, ש"ד, אומר (יום א', 1.7.12) בפתח עדותו, כי הוא אשר יזם את תשלום השוחד לנבחרי ציבור כדי לקדם את פרויקט הולילנד, וכי שיכנע את היזם הלל צ'רני לפעול בדרך זו כאשר הוא עצמו נמצא בחזית הפעילותץ
ההיכרות בין ש"ד לבין צ'רני נוצרה בשנת 1992, כאשר ש"ד ייצג משקיע שווייצרי שעמד לחתום על הסכם לרכישת מתחם הולילנד ב-25 מיליון דולר. ואולם, ההסכם לא יצא לפועל מאחר שהמשקיע נפטר יומיים לפני מועד חתימתו. מאוחר יותר, באמצעות ד"ר יואב סרנה, נוצר קשר עם לארי סילברסטיין - בעלי מגדלי התאומים בניו-יורק - ונוהל מו"מ עם צ'רני לרכישת המתחם תמורת 30 מיליון דולר. גם עסקה זו לא התממשה, משום שביום החתימה צ'רני חזר בו והחליט לפתח בעצמו את האיזור.
לדברי ש"ד, צ'רני ביקש שהוא וסרנה יפעלו מטעמו, ושכרו נקבע על 1.5% מעלויות הבנייה של הפרויקט שיאושר. בתב"ע המקורית הותרה בניית 25,000 מ"ר, אך ש"ד וסרנה האמינו שניתן יהיה לבנות לפחות 100,000-80,000 מ"ר. בפועל קיבל ש"ד שכר מדי חודש, לפי תחשיב שהיה מגיש לצ'רני מסוף 1993.
131,000 מ"ר במקום 25,000 מ"ר
"התפקיד שלי בפרויקט היה למעשה מנהל הפרויקט. על סרנה הוטל להיות מפקח על הבנייה ועל התכנון, וכל התפקידים האחרים הוטלו עלי", אמר ש"ד. "הייתי צריך לעשות את הפרוגרמה התכנונית, את הקשרים עם הרשויות, הבאת קונים פוטנציאליים, מו"מ עם משקיעים ועוד ועוד. מול הרשויות הייתי צריך להציג את הפרויקט ולשכנע אותן לאשר אותו. צ'רני התחייב שהוא יעמוד מאחורי כל ההתחייבויות הכספיות ביחס לפרויקט. רק הוא טיפל בהוצאות הכספים לפרויקט, לא יכולתי להוציא כספים בעצמי, רק לצ'רני או למי שהוא הסמיך היו זכויות חתימה בבנקים".
ש"ד אמר, כי הוא עמד בקשר עם נבחרי הציבור בקשר לפרויקט ונושא זה היה בטיפולו הבלעדי. "בסופו של יום, בגלל פעילויות עברייניות שאני עשיתי בידיעתו ובמימונו של צ'רני, הצלחנו להשיג שבמקום 25,000 מ"ר יאושרו 311,000 מ"ר, מזה כמחצית שטח עיקרי", הוסיף ש"ד. "המחשבה הראשונית הייתה שלי, ואמרתי לצ'רני שביושר לא ניתן יהיה להשיג את מספר המטרים שלדעתי ניתן להשיג, אלא אם נצליח להגיע לשיתוף פעולה עם נציגי ציבור שיהיו מוכנים לשתף איתנו פעולה כנגד תשלומי שוחד בצורה זו או אחרת. קיימנו מפגש ארוך מאוד, אולי יותר מאחד, כאשר אמרתי לו שאני מוכן לקבל על עצמי להיות הפרונט, את האחריות לכל הדברים, בתנאי שברור לו שזה כרוך בעבירות ובתשלומים. בסופו של יום, הלל נתן את הסכמתו לכך".
אולמרט רצה את רואה החשבון שלו
ש"ד הוסיף, כי צ'רני אמור היה לממן את השוחד, וסוכם שהוא עצמו יפעל כנציג של הולילנד מול הרשויות. הפגישה בה מדובר התקיימה לדבריו במחצית הראשונה של 1994 במשרדי הולילנד בירושלים. "צ'רני היה בהתחלה בשוק מההצעה שלו. בסוף, אחרי שקיבל ממני הסברים, הוא הסכים לַדָבר. סוכם שכל דבר אני אפנה אליו ואקבל את הסכמתו. סוכם שחשבוני האישי יחויב בכל הסכומים שהוא יזרים לביצוע תשלומי השוחד, ושבתום התקופה, בין אם התב"ע תאושר ובין אם לאו, חובות אלו יימחקו מהספרים".
לדברי ש"ד, צ'רני ביקש שהוא ישמש כמנכ"ל חברת הולילנד שירותי נופש, דרכה שולם השוחד, וזאת למרות שלא היה לו כל תפקיד ממשי בחברה וכל המטרה הייתה להרחיק את צ'רני מהשוחד. "מעורבותו הייתה אבסולוטית. הוא זה שאישר את התשלומים, הוא זה שהעביר דרכי קרוב ל-9 מיליון שקל תשלומי שוחד בשנים 1999-1994".
התביעה הגישה מזכר שכתב ש"ד לצ'רני בשנת 1994, בו נאמר שראש עיריית ירושלים דאז, אהוד אולמרט, ביקש באמצעותה של שולה זקן למנות את רואה החשבון שלו, מיכאל ברזלי, לרואה החשבון של הפרויקט. ש"ד התנגד, אך צ'רני הסכים.

תאריך:  01/07/2012   |   עודכן:  01/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: הרעיון לשוחד לקידום הולילנד היה שלי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל זמן שזהות עד המדינה נסתרת
מדובר במשפט שקר  |  1/07/12 11:21
 
- אולמרט והמעורבים יודעים מי הוא
מייק  |  1/07/12 19:52
2
חנן וייס- השוחד נלמד בצבא הקבע
אצל הבכירים  |  1/07/12 11:29
3
"עולם המשפט הוא הונאה"
עו"ד פלדמן  |  1/07/12 11:51
4
האם כך זה בעיר הקדושה י-ם?
מיכל מירושלים  |  1/07/12 13:42
5
הם היחידים
אמת לאמיתה  |  2/07/12 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האם גברים עלולים לפתח סרטן שד?    האם בירה מסוכנת?    האם תחתונים הדוקים משפיעים על ספירת הזרע?
מירב ארד
כך קובע מכון ירושלים לחקר שווקים המופקד על קביעת יום העצמאות ממס בישראל    על-פי בדיקת המכון, השנה נעבוד בממוצע 192 ימים כדי לפרנס את הממשלה ורק 174 ימים כדי לפרנס את עצמנו
גיא קצוביץ'
ועד עובדי הרכבת מתכוון לעתור היום לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בבקשה לבטל את השעייתה של יו"ר הוועד ו-3 חברי ועד נוספים    הארבעה הושעו ברביעי שעבר על-ידי יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות
איתמר לוין
עו"ד אביעד ויסולי התקוטט עם ורדה אלשיך בתיק דלק נדל"ן ועכשיו הוא נכנס לעימות עם דניה קרת-מאיר: הוא ביקש למחוק "ביטוי פוגעני ומעליב" בפרוטוקול וגם לפסול את השופטת בשל עסקיו של בעלה. שתי הבקשות נדחו
איתמר לוין
בן-ארי שווקי אומרת שיומניו של ש"ד לא יוצגו כראיה, משום שהוא עצמו אישר שהרישומים בהם לא תמיד נרשמו בזמן אמת    "בלי הסכסוך בין ש"ד לצ'רני - החקירה לא הייתה באה לעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il