X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציג החרדים בוועדה טוען כי הסנקציות יהיו הרסניות לטווח הארוך יו"ר הוועדה יוחנן פלסנר אמר כי וינרוט מנסה ליצור דה-לגיטמציה למסקנות הוועדה, לאחר שחשב כי יצליח להמציא חוק טל שני
▪  ▪  ▪
וינרוט. פורש [צילום: פלאש 90]

עורך הדין יעקב וינרוט הודיע (יום א', 1.7.12) על התפטרות מחברותו בוועדת קש"ב לקידום השוויון בנטל. וינרוט מבקש בכך להביע מחאה על הכוונה להטיל עיצומים על חרדים שלא יתגייסו לצה"ל.
"הסנקציות יהיו כוחניות והרסניות בטווח הארוך, ויגרמו לניכור מצד האוכלוסיה החרדית", כתב במכתבו ליושב-ראש הוועדה, ח"כ יוחנן פלסנר. בשיחות אישיות שקיים בימים האחרונים התלונן על דיונים שטחיים שמקיימת לדבריו הוועדה וכינה את הכוונה להטיל סנקציות על החרדים - "טעות היסטורית".
"איני מאמין בפעולה כוחנית המופעלת על ציבור בכלל ועל ציבור אידיאולוגי בפרט. פעולות כוחניות, גם אם הן נושאות תוצאות בטווח הקצר, הן הרסניות בטווח הארוך. לעניות דעתי, הטלת סנקציות אישיות תסתום את הגולל על תהליך השילוב שבו החל הציבור החרדי, תגרום לניכור של ציבור זה ותכלא אותו בתוך מרחב גדור ומנותק תוך סיכול של כל ניסיון קונסטרוקטיבי לפתור את הבעיה", כתב וינרוט במכתב ההתפטרות.
יו"ר הוועדה, ח"כ פלסנר, מסר תגובה חריפה להתפטרותו של עו"ד וינרוט: "כנראה שעו"ד וינרוט, שהיה חבר בוועדת טל המקורית, חשב שהוא יצליח להפוך את 'ועדת פלסנר' לוועדה שתחוקק את 'חוק טל השני'".
לדבריו, משהסתבר לוינרוט כי הוועדה מתכוונת להמליץ על חלופה עם כלי אכיפה חזקים ש"תאפשר לחולל שינוי מציאות אמיתי, מנסה כעת עו"ד לייצר דה-לגיטימציה למסקנות הוועדה טרם פרסומן".
עוד נמסר כי "בימים הקרובים תפרסם ועדת פלסנר את מסקנותיה שיתבססו על עשרות דיונים ועל עבודת מטה מקיפה. הצעת הוועדה תהווה את החלופה היחידה האפשרית שתחזיר את התקווה לסדר אזרחי חדש בישראל".
אלוף פקמ"ז: צה"ל יקלוט לשורותיו את כל החרדים שיתגייסו
חברי ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ רוני בר-און (קדימה) ערכו היום (א') סיור מקיף לאורך תוואי גדר הביטחון בעוטף ירושלים במהלכו למדו מראש הפרויקט אל"מ עופר הינדי על קצב התקדמות הגדר, הפערים, והסוגיות הנידונות בבג"צ. בבוקר הסיור קיבלו חברי הוועדה, ממפקד פיקוד מרכז, האלוף ניצן אלון וקצינים בכירים נוספים סקירות עומק על העשייה המודיעינית והמבצעית בגזרת הפיקוד.
אלוף הפיקוד, ניצן אלון, התייחס בסקירתו גם לסוגיית החלופה ל"חוק טל". לדבריו, צה"ל יקלוט לשורותיו את כל החרדים שמדינת ישראל תחליט לגייס. האלוף ציין כי במידה שיוחלט לגייס את החרדים בגיל מבוגר יחסית, יהיו לכך השפעות תקציביות משמעותיות מאחר שההוצאות הנלוות יגדלו בשל האפשרות שאותם חרדים שיתגייסו יהיו כבר נשואים ובעלי משפחות.
במהלך הסקירות עודכנו חברי הוועדה כי בגזרת הפיקוד קיימת יציבות ביטחונית יחסית כאשר ישנם מספר משתנים שבאפשרותם לערער את היציבות כגון בחירות אפשריות לרשות, הסדר פיוס עתידי בין פתח לחמאס, השפעת תוצאות הבחירות במצרים או החלטה לחזור לפעול במסדרונות האו"ם בדומה לספטמבר שנה שעברה.
באופן כללי ציינו בכירי הפיקוד כי לצה"ל שליטה ביטחונית טובה על הנעשה בגזרה וככלל הם מזהים, בעיקר לאחר שחרורו של גלעד שליט, ניסיונות ברורים לתכנן ולבצע חטיפות של ישראלים בדגש על מתיישבים שנתפסים מבחינתם "כטרף קל".
כמו-כן מאז ביצוע עסקת שליט נעצרו על-ידי צה"ל 24 ממשוחררי העסקה כאשר המאפיין הבולט לפיגועי הטרור שבוצעו או תוכננו הם במתווה של "מפגע בודד".

תאריך:  01/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד וינרוט התפטר מוועדת פלסנר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חבל יכול לתרום הרבה הפסד לכולנ ל"ת
ירדנה  |  1/07/12 22:18
2
חנן וייס-גיוס חרדים רק עם  ל"ת
אלוף חרדי  |  2/07/12 09:22
3
כשביבי פוחד נלחץ קורס ובורח ל"ת
הכל חוגגים בענק  |  2/07/12 09:57
4
הדילמה היא כולה חילונית!
פועה  |  2/07/12 11:58
5
התנשאות חרדים עם רוחניות סרק ל"ת
מי שמכם לאמת  |  2/07/12 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שר החוץ של לבנון: צריך להגיש תלונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם
הדר פרבר
אתר הנצחת השואה משנה שלט שגינה את פיוס ה-12, האפיפיור אשר לא גינה את רצח היהודים בשואה וכעת נרשם בו כי סייע להציל חייהם של יהודים
שירלי בר דיין
פרסום ראשון: המגן ישיב כבר בימים הקרובים. גם מוסא וג'ורג' מועמדים
איתמר לוין
דחה את הדרישה לבצע כיול תקופתי מתקדם למד האלקטרוני ולמד-הלייזר למדידת מהירות    מדגיש את חובתה של המדינה להבטיח דיוק מירבי של המדידות וקורא למחוקק להסדיר את הנושא
דני פורת
הסלובקי הצעיר רשם ניצחון בכורה בקריירה, השוויצרי עדיין בראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il