X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת השרים להצטיידות אישרה עסקת חליפין בהיקף של מעל ל-4 מיליארד שקלים ממשלת איטליה תרכוש בהיקף זהה מהתעשיות הביטחוניות בישראל הרמטכ"ל: רכש המטוסים יכין את חיל האוויר שלושה עשורים קדימה
▪  ▪  ▪
המטוסים החדשים יחליפו את הסקייהוק

משרד הביטחון ירכוש כ-30 מטוסי אימונים והדרכה מדגם M346 של חברת 'אירמקי' האיטלקית - לחיל האוויר הישראלי, בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד שקלים. כנגד זאת, ממשלת איטליה תבצע רכש גומלין בהיקף של כ-4 מיליארד שקלים מהתעשיות הביטחוניות בישראל.
העסקה תאפשר להחליף את מטוסי הסקייהוק המשמשים כבר כ-40 שנה את מערך ההדרכה של חיל האוויר, ולשפר את בטיחותם של פרחי הטיס.
עסקת החליפין תצא אל הפועל לאחר שוועדת השרים להצטיידות, בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישרה (א', 1.7.12) את הצעת משרד הביטחון לעסקת תמורות כלכלית ענקית עם ממשלת איטליה, שבמרכזה רכש מטוס האימונים הבא של חיל האוויר, וכנגד זאת רכש גומלין של ממשלת איטליה מהתעשיות הביטחוניות הישראליות.
לאחר אישור ועדת השרים, תובא העסקה בימים הקרובים לאישור סופי של הוועדה המשותפת לנושא תקציב הביטחון בכנסת (ועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון).
היקף התמורות משתי העסקות למשק ולמערכת הביטחון: מיליארדי שקלים על-פני 25 שנה. חלק גדול מהסכום יוזרם לתעשיות הביטחוניות הישראליות, יאפשר פיתוח טכנולוגיות מתקדמות, ויניב אלפי מקומות עבודה.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי מדובר ברכש חשוב ביותר לאימון טייסי חיל האוויר, שהוא מרכיב חיוני בביטחון מדינת ישראל.
שר הביטחון, אהוד ברק, ציין כי עסקת הענק עם ממשלת איטליה, תעניק לחיל האוויר את הכלים להמשיך ולהכשיר את טייסי הקרב הטובים בעולם גם בעתיד, ותזרים מאות מיליוני דולרים לחברות המובילות בתעשיה הביטחונית הישראלית, באופן שיסייע למערכת הביטחון לשמר את עליונותה הטכנולוגית.
הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הוסיף כי רכש המטוסים ייתן אפשרות להכשרת טייסי העתיד של חיל האוויר, נוכח האיומים והאתגרים בזירה האזורית, "שלושה עשורים קדימה", כלשונו.

שני: פריצה לשוק האיטלקי

בפני ועדת השרים הופיעו בין השאר: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אודי שני, ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) שמואל צוקר, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, והחשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי-בויאנג'ו.
בכירי משרד הביטחון, צה"ל וחיל האוויר סקרו בפני ועדת השרים את מכלול השיקולים שהביאו את משרד הביטחון, צה"ל וחיל האוויר לבחירה בעסקת רכש הגומלין עם איטליה, ובמטוס האימונים האיטלקי.
מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, הציג לשרים את עיקרי עבודת המטה שקיימו משרד הביטחון וחיל האוויר בחודשים האחרונים עד לבחירה בעסקת מטוס האימונים האיטלקי. עסקה שבמרכזה עמדו ארבעה מרכיבים: עסקת התמורות שתניב למשק ולתעשיה הביטחונית הישראלית אלפי מקומות עבודה, איכות המטוס ומחירו, עסקת המימון והמלצת חיל האוויר שהעניק עדיפות מקצועית למטוס ההדרכה האיטלקי.
לדברי שני, עסקת הענק עם ממשלת איטליה משקפת את האינטרס הטוב ביותר למדינת ישראל, מערכת הביטחון וחיל האוויר, בכל ארבעת הפרמטרים. "היא גם תאפשר לנו להחליף את מטוסי הסקייהוק המשמשים כבר כארבעים שנה את מערך ההדרכה של חיל האוויר ולשפר את בטיחותם של פרחי הטיס. אך לא פחות חשוב מכך, העסקה עם ממשלת איטליה תאפשר למערכת הביטחון לממן את פיתוחם של פרויקטים בעלי חשיבות אסטרטגית לביטחון מדינת ישראל, ובד בבד תזרים מיליארדי שקלים לתעשיה הביטחונית הישראלית, ותניב אלפי מקומות עבודה לתעשיות הביטחוניות הישראליות".
שני הוסיף כי "עסקת התמורות פותחת חלון הזדמנויות לתעשיה הביטחונית הישראלית כולה לפרוץ לשוק האיטלקי, ובאמצעותו לשוק האירופאי כולו".

תאריך:  02/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תרכוש מאיטליה 30 מטוסי אימונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
Aermacchi M346
Flight Video   |  30/07/12 01:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יוסף עוז הוציא מקורבנותיו 1.7 מיליון שקל וצ'קים ב-4.9 מיליון שקל, לאחר שטען שיוכל לחלץ אותם ממצוקות כספיות    לאחר השמעת גזר הדין איים על השופטת: "השם ישלם לך על הכל"
איתמר לוין
המבקש טען שהחברה גובה דמי ביטול כפולים כאשר שני כרטיסים מוזמנים יחדיו ושהם גבוהים מן המותר בחוק    ביהמ"ש: מותר לגבות דמי ביטול על כל כרטיס; החריגה מהמקסימום הייתה תקלה נקודתית
איתמר לוין
אדם חשף את איבר מינו פעמיים בתוך שבוע בפני אישה ובתה הקטינה    בית המשפט הסתפק בשלושה חודשי מאסר על תנאי ובקנס בעבירה שהעונש המירבי עליה הוא שנת מאסר בפועל
יפעת גדות
אדם הסובל מפוביה מודע לכך שהחרדה והפחד אינם מוצדקים, אך אינו מסוגל לשלוט ברגשותיו    ישנם שלושה סוגי פוביות עיקריים: אגורפוביה - פחד עוצמתי ממקומות ציבוריים בהם ההימלטות מסובכת; פוביה חברתית - פחד מקהל או ממצבים חברתיים; ופוביה ספציפית - שהיא פחד עוצמתי מאובייקט או ממצב ספציפי
מירב ארד
הירש שירת למעלה מעשור בשורת תפקידים בכירים בשירות הציבורי, האחרון שבהם סמנכ"ל וראש מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת במשך כ-6 שנים, ושימש בעבר גם כמשנה למנכ"ל משרד התמ"ת. בחודש מרס השנה החל בתפקידו כמנכ"ל שירות התעסוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il