X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח הרשות לסיכום 2011 מגלה כי החברות המקומיות גייסו כ-3 מיליארד שקל בשוק ההון המקומי אשתקד, קונסולידציה חלה בענף תעודות הסל, גידול של 50% חל בהיקף הסדרי החוב והושלם הטיפול בתשעה תיקי תרמית בני"ע
▪  ▪  ▪
יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר [צילום: יח"צ]

בשנת 2011 גייסו החברות המקומיות בבורסה קרוב ל-4 מיליארד שקל במניות ואופציות, מתוכן כ-3 מיליארד שקל בישראל - ירידה חדה של 53% לעומת שנת 2010, אז גויסו 8.47 מיליארד שקל. המגזר העסקי בכללותו גייס כמעט 32 מיליארד שקל לעומת 38.2 מיליארד שקל ב-2010. כך עולה (1.7.12) מדוח סיכום פעילות רשות ניירות ערך לשנה זו.
בענף תעודות הסל חלו מיזוגים אשתקד, ובמקום שבע קבוצות שפעלו בשוק בתחילת השנה, סיימו אותה חמש קבוצות בלבד. עם זאת, מספר סדרות תעודות הסל עלה ל-459 מ-437. בסוף 2011 רשומים ברשות 5,302 בעלי רישיון לעיסוק בייעוץ השקעות וניהול תיקים. בנוסף, בתחום 181 חברות בעלות רישיון, מתוכן 144 חברות לניהול תיקים, 11 חברות לייעוץ השקעות ו-26 חברות לשיווק השקעות. שווי הנכסים המנוהלים על-ידי חברות בעלות רישיון לניהול תיקי השקעות הסתכם אשתקד ב-232 מיליון שקל, ללא שינוי בהשוואה ל-2010.
משבר האג"ח נתן אותותיו אשתקד, ובשנה זו התגבשו בשוק כ-30 הסדרי חוב בשווי של 5.7 מיליארד שקל, לעומת 20 הסדרים ב-2010, בשווי של כ-2 מיליארד שקל בלבד. בשיא המשבר, בשנת 2009, התגבשו 38 הסדרים בשווי של 11 מיליארד שקל.
מן הדוח עולה כי ב-2011 היו 569 עסקות בעלי שליטה לעומת 386 בלבד ב-2010. "עסקות של חברות ציבוריות עם בעלי שליטה מדגימות באופן הבולט ביותר את בעיית הנציג עם שליטה ריכוזית המאפיינות את השוק הישראלי והן עשויות לפגוע באמון הציבור", נכתב בדוח.
מספר הצעות הפרטיות, הן המהותיות והן החריגות, הסתכם אשתקד ב-135, לעומת 181 ב-2010. הקצאה חריגה היא הקצאה של ניירות ערך המקנים 20% או יותר מסך כל זכויות ההצבעה בחברה לפני ההקצאה או הקצאה שכתוצאה ממנה יהפוך הניצע לבעל שליטה בחברה. הקצאה מהותית, לעומת זאת, היא הקצאה למי שמחזיק ב-5% או יותר מההון המונפק או מזכויות ההצבעה בחברה או למי שיחזיק בשיעור זה לאחר ההקצאה וכן כל הקצאה לדירקטור או למנכ"ל שאינה הקצאה חריגה.
בתחום האכיפה, מסרה הרשות כי השלימה תשעה תיקים בנושאי תרמית בניירות ערך. מחלקת ניירות ערך בפרקליטות הגישה שמונה כתבי אישום בעבירות של שימוש במידע פנים, השפעה על שערים בדרכי תרמית ועבירות דיווח.
בין יעדיה של הרשות לשנת 2012 מוזכרות מערכת ההצבעות באינטרנט, הסדרת תחום ברוקר-דילר, תחילת פיקוח על זירות מסחר אלטרנטיביות שלא היו מפוקחות עד היום והעברת תחום תעודות הסל למשטר פיקוח חדש.

תאריך:  02/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע: ירידה חדה בגיוסי החברות ב-2011
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
דוגמת ההסוואה - כמו קשקשי זוחלים
איתמר לוין
מציב שורה של מבחני עזר לפיהם יקבע בית המשפט מתי יש להעביר לידי הנאשם תרשומת מראיון שערכה הפרקליטות עם עדים או מתלוננים
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי החשיפה למתקפות הטילים דרך התקשורת ניבאה עלייה ברמות הכאב כחודש לאחר המתקפה, אך לא ניבאה עלייה בדיכאון או בחרדה
איציק וולף
ארונו של ראש הממשלה לשעבר שנפטר בשבת הוצב בטרקלין הכנסת    בשעה 18:00 ייטמן בחלקת גדולי האומה בהר הרצל    "דבר לא הצליח להסיט אותך מדרכך. כלי ברזל וכלי משחית לא יכלו לך, לא איימו עליך. מתק לשון דברי שוחד, ושפת חלקלקות - לא היו על לשונך"
מירב ארד
על רצפת בית הכנסת שנחשף בחפירות ליד קיבוץ חוקוק, התגלתה רצפת פסיפס צבעונית מרהיבה ובה תיאור מקראי של שמשון הגיבור וכתובת בעברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il