X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פלסנר. הכדור עובר למגרש הפוליטי [צילום: פלאש 90]
למרות הודעת ראש הממשלה
מסקנות ועדת קש"ב יפורסמו ביום ד'
מאחר שאין בכוחו של נתניהו לפרק את הוועדה, הודיע היו"ר פלסנר כי זו תגיש את מסקנותיה תגובות חריפות במערכת הפוליטית מטילות איום קואליציוני על הממשלה האם קדימה בדרך החוצה?
נתניהו פיזר את ועדת פלסנר
איציק וולף
לאחר פרישת ישראל ביתנו, הבית היהודי ונציג החרדים עו"ד וינרוט אפסו הסיכויים להגיע להבנות שיוכלו להתגבש לכדי הצעת חוק שתחליף את חוק טל * נתניהו: התפרקות הוועדה אינה מבטלת את האחריות שלנו לטפל בנושא השוויון בנטל
לרשימה המלאה

יושב-ראש הוועדה לקידום השיוויון בנטל, ח"כ יוחנן פלסנר, הודיע כי הוועדה תפרסם את מסקנותיה ביום רביעי כמתוכנן אף שראש הממשלה הודיע על פירוקה. פלסנר: "הוועדה נמצאת בשלבים האחרונים של ניסוח המסקנות. הדוח כבר נכתב, והצעת החוק נוסחה".
לדבריו, "נראה שיש מי שבורח מבשורה או חושש ממנה, אך הציבור הישראלי ממתין לבשורה הזאת, וגם בכנסת יש רוב גדול לאישור המסקנות. לאחר הצגת הדוח מחרתיים יעבור הכדור למגרש הפוליטי, שם מתקבלות ההכרעות".
השופט בדימוס אליהו מצא, המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון, שדיבר במשדר "דין ודברים" ברשת ב', אמר כי נתניהו לא יכול לפרק את הוועדה משום שהממשלה היא שהקימה אותה. "הודעתו כי הוועדה התפרקה למעשה אינה משנה במאומה את המנדט שקיבלה הוועדה, ותמוה שההודעה באה יום או יומיים לפני הגשת ההמלצות", דבריו.
משבר קואליציוני: מופז מאיים בפרישה
השבוע צפוי רה"מ בנימין נתניהו את ראשי מפלגות הקואליציה כדי לנסות לגבש חלופה לחוק טל. לדבריו, אם עד סוף החודש לא תימצא חלופה, יבוטל חוק טל ויכנס לתוקף חוק שירות ביטחון שיחול על כל האזרחים. הוא שוחח עם המשנה לראש הממשלה שאול מופז ואמר לו: "בוא ניקח יחד את המושכות לידיים שלנו ונביא לפתרון". נתניהו הדגיש כי הוא מחויב לחלוקה שיוויונית יותר בנטל.
מופז אמר מצידו כי ועדת פלסנר הוקמה מתוקף הסכם בין קדימה לליכוד ועל כן פירוקה החד-צדדי בידי ראש הממשלה אינו מחייב את קדימה. עוד אמר כי מסקנות הוועדה יהוו בסיס לכל ניסיון אמיתי לתיקון היסטורי בתחום השיוויון בנטל, ואם ראש הממשלה בוחר שלא לפנות לכיוון הזה, תגיע ממשלת האחדות לסוף דרכה.
שר הביטחון, אהוד ברק, אמר שיש להשלים את חוק השוויון בנטל עד סוף יולי. ברק מצר על המשבר וקרא לכל הגורמים להשאיר את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי ולהגיע להכרעות אחראיות בדרג המדיני.
ולתגובות נוספות:
  • סיעת יהדות התורה מוחה נגד דברי רה"מ ודורשת ממנו לקיים את ההסכם הקואליציוני כלשונו ולהעביר בכנסת חוק שיאפשר את המשך קיום עולם התורה ושמירת מעמדם של לומדי התורה. לדבריה, התעלמה הוועדה מכל ההצעות שהועלו בפניה על-ידי גופים מקצועיים, אזרחיים וביטחוניים, בין היתר ביטול גיוס חובה והכללת הציבור הערבי. עיצומים נגד לומדי התורה, משפחותיהם וילדיהם הם לטענתה דבר שאינו מעשי, אינו מידתי, אינו אנושי ופוגע בזכויות אדם.
  • חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה אמר כי ראש הממשלה הפקיר את הציבור החרדי בגלל פופוליזם זול של מפלגות הפועלות ממניעים פוליטיים. גפני אומר כי שום תלמיד ישיבה לא יתגייס בעקבות החלטת ראש הממשלה. לדבריו, על נתניהו לנהוג באחריות ובמנהיגות ולא להפקיר את הציבור לכאוס ולאנרכיה.
  • יושב-ראש הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, אמר כי הוועדה לקידום השיוויון בנטל נכשלה במשימתה ולא הצליחה להביא לשוויון אמיתי בין כל המגזרים. לדבריו, יש להגיע לפתרון מוסכם במסגרת הקואליציה.
  • השר אלי ישי הביע צער על שבמקום להגיע לעמק שווה, בחר ראש הממשלה להציב אולטימטום שיוביל לקרע בעם. לדברי ישי, התפרקותה של ועדת פלסנר לרסיסים היא עוד הוכחה לכך שהקמתה של הוועדה במתכונתה הנוכחית הייתה משגה. חשיבותו של הנושא מחייבת להקים ועדה רצינית ועניינית שתקיים את דיוניה בלי פניות.
  • יושב-ראש מרצ, זהבה גלאון: "מופז יכול לפרוש מהקואליציה אבל לא בטוח שנסכים לקבל אותו ואת קדימה בחזרה לאופוזיציה. קדימה איבדה מזמן את זכות הקיום שלה כשזחלה לממשלת נתניהו בתירוץ של ניסוח חוק טל חלופי, ועכשיו התברר שהמהלך הציני שדחה את הבחירות וגרם לנזק אדיר לאמון הציבור בפוליטיקה, גם ריסק את ההזדמנות להשיג הסכמה לאומית על השתתפות בשירות ממלכתי שוויוני".
  • במחנה הפראיירים אמרו כי ראש הממשלה פחדן. "נתניהו מפקיר את בטחון המדינה ואת שלמות החברה בשביל שלמות הקואליציה", אמרו וקראו לו להתעשת ולקיים את הבטחתו לעם - שירות לכל בגיל 18 עם מכסה מוגבלת של פטורים לעילויים.
  • איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: ״ראש הממשלה החליט להיות עקבי באי-עמידתו בהתחייבויות כלפי הציבור - קודם בתחום החברתי וכעת בתחום השוויון בנטל. אנו מזכירים לשר מופז כי זוהי סיבת הצטרפותו לממשלה ודורשים שיעמוד בהתחייבותו כלפי ציבור המשרתים. למרות ניסיון המחטף, אנו קוראים לוועדה להשלים את עבודתה ולומר בקול ברור ונחוש את עמדתה המקצועית. בכוונתנו לכנס את המוסדות במטרה לדון בהצטרפות הסטודנטים לפעולות המחאה״.
  • סמנכ"ל עמותת חדו"ש, שחר אילן, קורא לוועדה להגיש את הדוח לציבור עם או בלי הסכמת ראש הממשלה. "ההנחה של נתניהו שהוא יכול למנות ועדה ציבורית ולפרק אותה רגע לפני הגשת הדוח רק משום שמסקנותיה הצפויות אינן נוחות לו היא שיא חדש של זלזול באינטליגנציה של הציבור. הציבור צריך לדעת מהן המסקנות שאליהן הגיעו חברי הוועדה לאחר עבודה מפרכת כל כך ולנתניהו כל כך חשוב לטרפד אותן כדי לרצות את שותפיו החרדים".
  • מטה המאבק לשינוי חוק טל קורא לשר מופז לצאת מהקואליציה.

תאריך:  02/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנות ועדת קש"ב יפורסמו ביום ד'
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
סימנים לקץ הציונות
Yeshurun  |  2/07/12 23:39
 
- זה רק בגלל שראשי הציונות היו
חשדנית  |  3/07/12 08:52
2
פלסנר מרגל אמריקאי-סוכן CIA
חשדנית  |  3/07/12 09:00
3
ועדה חד צדדית של קדימה
שינשין  |  3/07/12 09:03
 
- מופז וקולות הערבים בפריימריז-
חשדנית  |  3/07/12 09:25
4
בונים את פלסנר בקדימה
חשדנית  |  3/07/12 11:28
5
הדרך לשיוויון בחלוקת הנטל
דודי30  |  3/07/12 20:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הדירות ייבנו בבאר-שבע, במודיעין, בירושלים, בכפר-סבא, ברעננה ובראשל"צ
מערכת אתר ערוץ הספורט
הנבחרת של בלאט זקוקה לניצחון כדי לעלות לרבע. קירילנקו הוביל עם 16 נק'
אלעזר לוין
האמצעי המרכזי - חוק חדש שייתן פטור ממס למשקיעים מוסדיים שישקיעו בדירות להשכרה    שר האוצר מבטיח: החוק החדש יאושר בכנסת בשבועות הקרובים    בודקים דרכים נוספות לעידוד הענף    "אשראי ממוסדיים יקל על מצוקת האשראי של הקבלנים"
מערכת אתר ערוץ הספורט
אלוף העולם הקדים בפיניש דרמטי על קו הסיום בטורנאיי את גרייפל וגוס
איתמר לוין
מציע לתקן את החוק כך שהתחנה תוכל לשדר תשע דקות של חסויות ותשדירי שירות מדי שעה - בדומה לרשות השידור ולרדיו האיזורי    מציע לאפשר לגל"צ לשדר חסויות גם באינטרנט ובסלולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il