X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים מציע שביהמ"ש יחויב לחלט רכוש שהושג בעבירה או שניתן כשכר תמורת ביצועה עוד מוצע להרחיב את האפשרות לחלט את רכושו של מי שיוכרז כ"בעל אורח חיים עברייני"
▪  ▪  ▪
לחלט רכוש שהושג בעבירה

בית המשפט יחויב לחלט רכושו של עבריין שהוא "תקבולי עבירה" - דהיינו: רכוש שהושג בעבירה או שניתן כשכר עבור ביצוע עבירה. כך קובע תזכיר חוק שהפיץ משרד המשפטים לקבלת תגובות. החוק המוצע נועד להחליף את סדרי החילוט השונים והבלתי אחידים הקיימים כיום בכמה חוקים נפרדים.
המשרד מסביר: "בבסיס תפישת החילוט המעוגנת בהצעת חוק זו עומד העיקרון לפיו יש 'להוציא את בלעו של הגזלן מפיו'. רכוש שמקורו בביצוע מעשי העבירה שביצע הגזלן, אינם שייכים לו, ויש להחזירם לציבור, שהרי לא ניתן לרכוש זכות ברכוש באמצעות עבירה. תפישה זו כרוכה בהבחנה בין החפצים השונים והרכוש הקשורים למעשה העבירה, וחלה על תקבולי עבירה בלבד, זאת להבדיל מאמצעים לביצוע עבירה".
במסגרת זו מוצע לקבוע, כי במקרה של הרשעה פלילית - יקבע בית המשפט מהו סך תקבולי העבירה ומהם פריטי הרכוש שניתן לחלט עד לגובה תקבולים אלו. על-פי ההצעה, ניתן יהיה לחלט רכוש לא רק של המורשע, אלא גם תקבולי עבירה שהועברו לצד שלישי וגם "רכוש של אדם אחר, שהנידון מימן את רכישתו, כולו או חלקו, או שהנידון העביר את הרכוש לאותו אדם בלא תמורה או בתמורה נמוכה באופן בלתי סביר ממחיר השוק של רכוש מאותו סוג, בסמוך לפני ביצוע העבירה שבשלה הורשע, או לאחר ביצועה".
סעיף מרכזי נוסף קובע, כי ניתן יהיה לחלט את רכושו של מורשע שיוכרז בידי בית המשפט כבעל "אורח חיים עברייני". מדובר על אפשרות - ולא חובה - לגבי מורשעים בעבירות סחר בסמים, הלבנת הון, סחר בנשק, סחר בבני אדם, חברות בארגון פשיעה, סחיטה באיומים וסרסרות לזנות. "ההצדקה להסדר המוצע היא שעילות ההכרזה על נידון כבעל אורח חיים עברייני מבססות הנחה כי מחייתו מבוססת על רווחי עבירה באופן קבוע, ואין מדובר ברווח חד פעמי עקב ביצוע חד פעמי של עבירה", מסביר התזכיר.
הכרזה כזו תקים חזקה לפיה כל הרכוש המצוי בידי הנידון, בן זוגו וילדיו, בעת מתן הצו, וכל רכוש שהיה לו בשמונה השנים האחרונות טרם הנתן צו החילוט הוא רכוש שהושג עקב ניהול אורח חיים עברייני. היא תעביר את נטל ההוכחה על המורשע, ויהיה עליו להוכיח שקיבל את רכושו כדין. אם לא יעמוד בנטל זה - ניתן יהיה להביא בחשבון את שוויו של כל רכושו בעת מתן צו החילוט.
החוק המוצע גם מסדיר הליך אזרחי של חילוט, שלא בעקבות הרשעה פלילית. במקרה כזה, יהיה על המבקש להוכיח את זכותו ברכוש שהוא מבקש לחלט. מדובר בהסדר הקיים כיום בחוק איסור הלבנת הון, בחוק המאבק בארגוני פשיעה, בחוק איסור מימון טרור, בפקודת הסמים המסוכנים ובפקודת המיסים. עוד קובע התזכיר את סדרי הדיון בבקשות חילוט, סעדים זמניים שניתן לקבל עד להחלטה בסעד המרכזי וסוגי מחזיקים ורכוש אותם לא ניתן יהיה לחלט בצורה זמנית או קבועה.

תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תזכיר חוק: חובת חילוט תקבולי עבירה לאחר הרשעה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הביטו ברשימת ישראל ותראו נכסי ל"ת
הרבנים=לחלט להם!!  |  3/07/12 09:35
2
שלומי לחיאני לדוגמא
אזרח שומר חוק  |  3/07/12 09:40
3
הצעה טובה
חזק הנביא  |  3/07/12 10:13
4
אפשר לחלט את הנדלן של אולמרט?
שמעון אמסלם  |  3/07/12 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לסוכר ולקוקאין יש כוח לא מבוטל על הגוף שלנו    החשיפה לפרסומות למאכלים מתוקים גורמת לתגובה חזקה של המוח שלנו ומצביעה על סיבה נוספת לבעיית ההשמנה
עידן יוסף
הבת ליוותה את אביה למנוחות בזמן שגנבים פרצו לדירתה וגנבו ממנו חפצים יקרי-ערך רבים
עידן יוסף
רפי איתן, מפעילו של הסוכן הישראלי שריגל בארה"ב, מגלה כי הסימנים לכך שפולארד עומד להעצר הגיעו ממנו
אלעזר לוין
שר השיכון מתריע על הסכנה, שיזמי נדל"ן לא ירצו להיכנס ל"הרפתקה" של בנייה להשכרה, אם לא תהיה חקיקה שתגן עליהם מפני שוכרים לא אמינים    קבלנים: מדוע לא נותנים לנו אותן הטבות כמו למשקיעים מוסדיים?
אלעזר לוין
"גם אם הקרקע תינתן בחינם, תהיה התשואה 4% בלבד"    מגיב על תוכנית משרדי האוצר והשיכון לעודד בנייה להשכרה    חברתה יעוץ פז מניחה שאפשר להגיע לתשואה של 6.5%, אך אינה מביאה בחשבון הוצאות אחזקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il