X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוקי משעול הורשע בהעברת מידע חסוי על נישומים ביהמ"ש: העונש הראוי הוא 24-7 חודשי מאסר בפועל, אך יש להקל עם משעול משום ששותפיו לעבירות לא הועמדו לדין
▪  ▪  ▪
שריזלי. פער ניכר ובלתי סביר [צילום: בוצ´צ´ו]

חמישה חודשי עבודות שירות בלבד וקנס של 20,000 שקל - זהו עונשו של שוקי משעול, לשעבר הממונה על משרדי מע"מ 1 ו-2 בתל אביב, אשר הורשע בהדלפת מידע חסוי ממחשבי רשות המיסים. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי, קבעה (יום ב', 2.7.12), כי העובדה ששותפיו של משעול לא הועמדו לדין, מחייבת הקלה משמעותית בעונשו.
משעול הורשע במסירת מידע על נישומים לידידו גבי אפללו ולעו"ד שמואל קליין - עבירות של הפרת הסודיות הקבועה בחוק מע"מ, הפרת אמונים ופגיעה בפרטיות. עוד הורשע משעול בכך שקיבל במירמה 500 שקל על חשבון פוליסת ביטוח הרכב שלו, בסיועו של סוכן הביטוח ליאור אסולין.
שריזלי אומרת, כי העונש הראוי לעבירות בהן הורשע משעול הוא 24-7 חודשי מאסר בפועל. היא מונה שורה של נסיבות לחומרה במעשיו: בכירות מעמדו של משעול, ריבוי המעשים והתמשכותם, שימושו חסר ההיסוס במאגרי המידע, קידום מטרות זרות במקום להוות דוגמה לשמירת החוק, פגיעה באינטרס החברתי של שמירת סודיות פרטי הנישומים, מעילה באמון שנתנה בו המדינה ופגיעה בטוהר המידות המצופה מעובדי ציבור.
בצד הקולא אומרת שריזלי, כי לא נראה לה שמשעול יסטה שוב מדרך הישר, ומציינת שזוהי הרשעתו הראשונה. לצד זאת היא מעירה: "אין לי אלא להביע צער על כך שהנאשם מחזיק עד היום בעמדתו המתריסה כלפי הפרקליטות ובית המשפט; על שלא הביע חרטה, ועל שהוא רואה עצמו עד היום נרדף על-ידי 'אויביו' ומבקשי רעתו. משמע, שהנאשם לא עבר במהלך משפטו 'תהליך מזכך', אשר עשוי היה להקל עימו". היא קובעת, כי חלוף הזמן אינו שיקול משמעותי, שכן ההגנה היא שניהלה את המשפט בעצלתיים.
לאור כל זאת, אומרת שריזלי, היה מקום לגזור על משעול עונש בטווח העליון שציינה. ואולם, היא החליטה להקל עימו באופן משמעותי משום שאפללו ואסולין לא הועמדו לדין כלל, ואילו קליין הועמד רק לדין משמעתי בלשכת עורכי הדין. היא אומרת:
"בהימנעותה מהעמדת המעורבים לדין פלילי, פטרה אותם המאשימה מהכתמה בכתם פלילי. בכך, נוצר פער ניכר, בלתי סביר, בין הנאשם לבין שותפיו, ומי שלכאורה קשרו עמו קשר פלילי. דרישת המאשימה לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל העצימה את הפער בין הנאשם לבין המעורבים האחרים בפרשה. התרופה הנאותה לגישור בפער זה שבין הנאשם לבין שותפיו היא בקביעת עונש מתון, החורג מטה ממתחם הענישה שקבעתי. איני סבורה כי נכון לכלוא את הנאשם לתקופה ממושכת מאחורי סורג ובריח כאשר עו"ד קליין נשא בעונש משמעתי (לאחר הודיה), ואילו אפללו ואסולין יצאו פטורים בלא כלום".

תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דניאלה שריזלי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות שירות לבכיר מע"מ שהעביר מידע סודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע שביהמ"ש יחויב לחלט רכוש שהושג בעבירה או שניתן כשכר תמורת ביצועה    עוד מוצע להרחיב את האפשרות לחלט את רכושו של מי שיוכרז כ"בעל אורח חיים עברייני"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לסוכר ולקוקאין יש כוח לא מבוטל על הגוף שלנו    החשיפה לפרסומות למאכלים מתוקים גורמת לתגובה חזקה של המוח שלנו ומצביעה על סיבה נוספת לבעיית ההשמנה
עידן יוסף
הבת ליוותה את אביה למנוחות בזמן שגנבים פרצו לדירתה וגנבו ממנו חפצים יקרי-ערך רבים
עידן יוסף
רפי איתן, מפעילו של הסוכן הישראלי שריגל בארה"ב, מגלה כי הסימנים לכך שפולארד עומד להעצר הגיעו ממנו
אלעזר לוין
שר השיכון מתריע על הסכנה, שיזמי נדל"ן לא ירצו להיכנס ל"הרפתקה" של בנייה להשכרה, אם לא תהיה חקיקה שתגן עליהם מפני שוכרים לא אמינים    קבלנים: מדוע לא נותנים לנו אותן הטבות כמו למשקיעים מוסדיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il