X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מגלה כי בניגוד למה שחושבים, אלכוהול אינו משפר את מצבם החברתי של בני הנוער אלא מוביל אותם לבידוד חברתי
▪  ▪  ▪
משפיע על המוח [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מחקר חדש שפורסם בגיליון יוני 2012 של Journal of Health and Social Behavior מצביע על מתאם גבוה בין שתיית אלכוהול בקרב מתבגרים ובין תחושת בדידות ניכרת ותחושה של חוסר התאמה לאווירת בית הספר.
החוקרים, מאוניברסיטת טקסס ומאוניברסיטת מישיגן, ניתחו את המחקר הרחב והמקיף ביותר שנערך בנושא "בריאות מתבגרים", שהחל בשנת 1994 ובחן 8,271 מתבגרים, בגילאי 7 עד 12, מ-126 בתי ספר ברחבי ארצות הברית. המחקר הקיף בני נוער משני המינים, משכבות סוציו-אקונומיות שונות וממוצאים אתניים שונים.
במקום להשיג את התוצאה לה מצפים בני נוער המשתמשים באלכוהול - להרגיש יותר "מקובלים" חברתית ולהסיר עכבות - הם מקבלים את התוצאה ההפוכה מכך: תחושה של בידוד ודחייה חברתית ותחושה של חוסר התאמה לאווירת בית הספר.
בנוסף, המחקר מצביע על קשר ישיר בין תחושות הבדידות לרמת ציונים ירודה. "באופן כללי, מתבגרים החשים שאינם מתאימים לאווירת בית הספר, צריכים בדרך כלל להיאבק על-מנת להצליח מבחינה אקדמית, גם אם הם בעלי יכולות אקדמיות טובות, משום שתשומת ליבם מרוכזת יותר בנסיבות החברתיות שלהם מאשר בפעילויות החברתיות והלימודיות של בית הספר", טוענים החוקרים.
תחושות אלו של בידוד ולחצים חברתיים הובחנו כמובהקות במיוחד בבתי ספר שבהם רוב התלמידים נוטים להימנע משימוש באלכוהול והאווירה החברתית בהם חזקה במיוחד. הממצאים אינם רומזים שמתבגרים המשתמשים באלכוהול יצליחו יותר בבתי ספר שבהם שיעור התלמידים המשתמשים באלכוהול גדול יותר ושקיימת בהם הסכמה חברתית לגבי השימוש באלכוהול, אלא שעלינו להקדיש תשומת לב רבה יותר לבני הנוער הלומדים בבתי הספר שבהם קיימת אווירה המעודדת שימוש באלכוהול. במקביל, יש לעזור לאותם בני נוער המשתמשים באלכוהול, באותם בתי ספר שבהם האווירה החברתית חיובית.
בסיכום המחקר, החוקרים מוסיפים וקוראים לבתי הספר הציבוריים בארצות הברית לנתב את משאביהם לא רק להיבטים האקדמיים של בית הספר, אלא גם לנושאים של פיתוח חברתי וכישורי חיים ולפתח אמות-מידה חדשות לאחריות החברתית של בתי הספר.
שתיית אלכוהול בקרב מתבגרים
גוף של אדם צעיר לא יכול להתמודד עם אלכוהול באותו אופן כמו שמבוגר יכול. שתייה עושה יותר נזק לבני העשרה מאשר למבוגרים משום שהמוח שלהם עדיין מתפתח במהלך גיל ההתבגרות ולאחר מכן. שתייה במהלך שלב הגדילה הקריטי הזה יכול לגרום לנזק בתפקוד המוחי לאורך כל החיים בייחוד בקשר לזיכרון, תפקוד מוטורי וקואורדינציה.
על-פי מחקר, צעירים שהחלו לשתות לפני גיל 15 חשופים פי ארבעה לפתח תלות באלכוהול מאשר אלו שהחלו לשתות בגיל 21.
מה שבני נוער ומבוגרים לא יודעים על אודות סמים ואלכוהול יכול להרוג אותם. הנוער בימינו חשוף לסמים ולאלכוהול מוקדם מאי פעם. ההיבט המטריד ביותר של הבעיה הזו הוא כיצד שימוש לרעה בסמים מזיק לנוער, והאיום שזה מציב לעתידה של המדינה.
משתמשים צעירים סובלים מיותר מחלות, נעדרים יותר ימים מבית הספר ונוטים יותר להידרדר לפשע מאשר אלה שאינם משתמשים. הפתרון הטוב ביותר הוא להגיע לצעירים עם חינוך אפקטיבי נגד סמים המבוסס על עובדות, לפני שהם יתחילו להתנסות בסמים. הרבה פחות סביר שבני-נוער וצעירים אשר יודעים את האמת על סמים יתחילו להשתמש בהם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלכוהול גורם לבידוד חברתי של מתבגרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא סוריה התראיין לעיתון טורקי ואמר כי היה מעדיף שכוחות הנ"מ הסורים לא היו מפילים את מטוס הקרב הטורקי    גנרל סורי ערק לטורקיה עם קצינים וחיילים
איתמר לוין
"המגמה הראויה כוללת פסיקת הוצאות ריאליות בתיקים המתאימים; יש לשקול גם שיקולים של לפנים משורת הדין, אך בדרך כלל הם אינם עומדים בראש הרשימה"
מירב ארד
הדוח השנתי של מחלקת המדינה האמריקנית מציין בחיוב את התקדמותה של ישראל במאבקה בסחר בבני-אדם ומדרג אותה לראשונה בקבוצת המדינות המתקדמות במאבק    למרות השיפור, מציין הדוח כי ההמלצות העיקריות לפעולה משנה שעברה לא יושמו
איציק וולף
שני האירנים שנעצרו בחודש שעבר בקניה תכננו לבצע פיגוע    קניה חתמה על הסכם עם טהרן לייבוא נפט אירני
איתמר לוין
תזכיר חוק: שופט חוקר ימונה בידי נשיא בית הדין הצבאי לערעורים ולא בידי הפרקליט הצבאי הראשי    יימחק הסעיף לפיו ניתן להימנע מחקירה "אם אין עניין לצבא בחקירתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il