X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניגוד למסקנותיו של המבקר בעניין אסון השריפה, קוראים חוקרי מכון לחקר הכלכלה בהלכה להפסיק את ההאשמות על תפקודו של השר הרב שלמה אישון: "אל למבקר המדינה להתערב בתוכן שיקול דעתו ובשיקול דעתה של הממשלה בנוגע למסגרת התקציב ולאופן חלוקת המשאבים לצרכים השונים"
▪  ▪  ▪
שטייניץ. אין אחריות מיוחדת [צילום: יוהן שגב]

"הדוח מעורר שאלות כבדות משקל בהיבט של ניהול תקציב המדינה, בהתייחס להקצאת משאבים מתאימים למערך כיבוי האש", כך נכתב בנייר עמדה שיצא (יום ג', 3.7.12) של מכון כת"ר לחקר ההלכה בכלכלה כתגובה לדוח מבקר המדינה באסון השריפה בכרמל. חוקרי המכון דנו במספר שאלות ביניהן: האם על-פי ההלכה קיים חיוב על השלטון לממן את מערך כיבוי האש לכל הפחות בסכום מינימלי מסוים? ומה מקומו של מערך כיבוי האש במסגרת התקציבית הכוללת, וביחס להקצאת משאבים לצרכים אחרים, על-פי כללי ההלכה?
כאשר מדובר במערך כיבוי האש שיש לו תפקיד כלל ארצי, טוענים חוקרי המכון, האחראי ההגיוני לכך הוא השלטון המרכזי במדינת ישראל - דהיינו ממשלת ישראל ולא הרשויות המקומיות. על-פי ההלכה, מוטלת החובה על הממשלה לממן את מערך כיבוי האש ברמה המספקת לתפקודו הראוי בביצוע משימותיו.
עם זאת, מוטלת החובה על הממשלה לברר בסיועם של מומחים, את הצרכים הנדרשים למערך זה על-מנת לעמוד במשימותיו, ולהקצות כמות מספקת של משאבים כדי למלא צרכים אלו. ההכרעה המעשית בדבר הסכום המוקצב למערך כיבוי האש אינה נתונה בידי המומחים, אלא בידי הכנסת והממשלה, שנבחרו על-ידי הציבור לניהול ענייני המדינה, על בסיס שימוש מושכל בדברי המומחים.
בנייר ההעמדה הדגישו כי על-פי ההלכה חל איסור על הציבור להקצות משאבים ללא ריסון תקציבי, גם אם זה למטרת הצלת נפשות, כיוון שאי-יציבות כלכלית של הקופה הציבורית היא עצמה בגדר של סיכון ממשי, המוגדר כפיקוח-נפש: "שאין להפר את עצם הריסון התקציבי ולפרוץ את המסגרת התקציבית, מלבד במקרים של סכנה ממשית לקיומה של המדינה".
החוקרים מסכמים וטוענים כי בניגוד לדוח מבקר המדינה "אין זה נכון להטיל אחריות מיוחדת על שר האוצר, אם, לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הצרכים והמשאבים, נמנע מלאשר תוספות תקציבית למערך הכיבוי".
הרב שלמה אישון, ראש מכון כת"ר: "נבחרי הציבור ולא מבקר המדינה, הם הממונים מטעם הציבור למצוא את האיזון הנכון בין הצרכים השונים, והם גם האחראים על כך שהקצאת משאבים לצרכים השונים לא תגרום לקריסה כלכלית של המדינה - מצב המוגדר גם הוא כפיקוח נפש. על מבקר המדינה מוטלת החובה לבדוק האם אכן מילא שר האוצר את תפקידו לשקול את מכלול השיקולים הרלוונטיים, אך אל לו להתערב בתוכן שיקול דעתו ובשיקול דעתה של הממשלה בנוגע למסגרת התקציב ואופן חלוקת המשאבים לצרכים השונים".

תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר שגה: "אין לשטייניץ אחריות מיוחדת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ההשבתה נועדה להשלים את העבודות לשדרוג מערכת האיתות הרכבתי באיילון, שם עוברת המסה המרכזית של הרכבות
עופר וולפסון
היקפן הכספי של הנפקת המניות בבורסה ירד ב-40%    המשך ירידות שערים בשוק המניות - בהובלת מניות התקשורת    מדד הבלוטק-50 עלה ב-24%
יובל יועז
ל"גלובס" נודע כי התלונה של אומ"ץ מסתמכת על מסמכים ונתונים מדויקים שסופקו לתנועה על-ידי מקור שהיה בעבר מקורב מאוד לברזילי
יפעת גדות
עבודת אמנות של סלבדור דאלי שנגנבה מהגלריה לאמנות בשדרות מדיסון בניו-יורק בשבוע שעבר הוחזרה דרך הדואר
גלית יצחק-אוגנוב
ממחקר שנערך בסורוקה עולה, כי ילדים הסובלים מדום נשימה חסימתי בשינה, סובלים יותר מהפרעות התנהגות ומהפרעות בתפקודי ניהול כגון: קשיים בתכנון פעולה, קושי בהתנהלות ובעיה בשטף הדיבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il