X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות סוחרים וקניון מול-הים מתנגדים לתכנית "מנופים פיננסיים" לבנות קניון בן 35,000 מ"ר טוענים: הקניון יפגע בעסקים קיימים, יביא להעתקת התחנה המרכזית אל מחוץ לעיר, יצור בעיות תחבורה ומצבו התכנוני בסימן שאלה "העירייה רוצה לבנות ללא צורך עוד 120 אלף מ"ר מסחר, ורבים יפשטו רגל " מנופים מכרה את מלון אולימפיה
▪  ▪  ▪
קניון במחלוקת [צילום: הדמיה]

הוועדה המחוזית דרום תדון ביום ב' הבא (9.7.12) בשלוש התנגדויות לתכניתה של חברת "מנופים פיננסיים" לבנות קניון בן 35,000 מ"ר במרכז העיר,שדרות התמרים, על מגרש התחנה המרכזית. המתנגדים הם 60 סוחרים ממרכז שלום, קבוצה נוספת של סוחרים וקניון מול הים. מנופים נמצאת בשליטת מרכוס וובר (49% ) ואברהם ננקשוילי (24% ).
בנוסף, מכרה מנופים השבוע את מלון אולימפיה בת"א ב-81 מיליון שקל.
התכנית, לבנית 79,000 מ"ר, שבמרכזם הקניון , אושרה לפני שנתיים בוועדה המקומית, והופקדה להתנגדויות על ידי המחוזית. פורמלית, ההתנגדויות הן לבניה כולה, אך למעשה עומד מרכז בר-גיל במוקד ההתנגדויות.
הסוחרים אומרים כי המסחר בעיר מרוכז בשדרות התמרים, יש בו עשרות חנויות המספקות את צרכי התושבים, ואין צורך בחנויות נוספות. לדבריהם, יש כיום בעיר 125 אלף מ"ר למסחר, בכ-500 חנויות ויותר, והעיריה אישרה או עומדת לאשר בנית 120 אלף מ"ר נוספים. כתוצאה מכך, יהיו באילת 248 אלף מ"ר למסחר, פי כמה ממה שדרוש.
"אגד יועבר אל מחוץ לעיר ל-5 שנים לפחות"
נימוקים נוספים להתנגדויות:
  • הקניון יבנה על מגרש בן 18 דונם, שבו פועלת כיום התחנה המרכזית של אגד. יהיה צורך להעתיק את התחנה ל-5 שנים לפחות לאזור התעשייה המרוחק בכניסה לעיר, דבר שיפגע במאות אלפי נוסעים ובמסחר במרכז העיר.
  • השטח הבנוי בפועל יהיה גדול בהרבה, כי הקניון יהיה בן שלוש קומות הן בגובה 6 מטרים, ואפשר יהיה לבנות גלריה בכל חנות.
  • מינהל מקרקעי ישראל החכיר בזמנו את המגרש לנצבא, לתחנה מרכזית. לא ברור אם המינהל אישר או יאשר שינוי יעוד למסחר.
  • שדרות התמרים היא כבר כיום רחוב צר ועמוס. בנית קניון נוסף תקשה עוד יותר.
"סוגרים בלבד"
חבר הנהלת לשכת המסחר, דוד כהן, אמר היום (3.7.12) בפגישה בת"א עם עיתונאים: "סקר של חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר מצא ב-2005, שבעיר 85 אלף מ"ר למסחר, ויש הצדקה כלכלית לבנות 20-15 אלף מ"ר נוספים. בפועל בנו יותר, וכיום יש 125 אלף מ"ר. הסוחרים ממילא בקשיים. עסקים מובילים נסגרו - אורבך סוכנויות מזון, אור 87, שאם מזגנים ואחרים. העסקים בשפל, סוגרים בלבד, נגיע לשיא של מ"ר מסחרי לנפש בעיר, פי כמה מאשר בתל אביב!"
כהן, ועו"ד משה שיפמן המייצג חלק מהמתנגדים, אמרו כי באילת יש כיום 45 אלף תושבים, ללא שינוי לעומת שנים קודמות. אשתקד עזבו את העיר 640 איש. אילת מבוססת על תיירות ועל קניות ללא מע"מ, ואין בה כמעט מפעלי תעשיה או מקורות תעסוקה אחרים. הקיפאון במספר התושבים, והיציבות במספר התיירים, מייתרים את הצורך בבניית מרכזים מסחריים חדשים.
כהן: "סקר שנערך השבוע מצא, ש-34% מהסוחרים אומרים שמצב המסחר בעיר קשה, ן-9% חוששים לפשיטת רגל. העיריה גובה 62 מיליו שקל מארנונה - יותר מאשר מכל דירות המגורים. ראש העיר רוצה לבנות עוד ועוד מרכזם מסחריים, ללא צורך כלכלי, כדי להגדיל את ההכנסות!"
בונים עוד ועוד מרכזים מסחריים
בתשובה לשאלת NEWS1 מנו נציגי הסוחרים את המרכזים המסחריים הנוספים הנבנים עתה : פארק הקרח - 5,500 מ"ר, פארק אופירה - 3,000 מ"ר אבגד -2,800 מ"ר, סך הכל 11,300 מ"ר.
אושרו לבניה, או נמצאים בתכנון מתקדם , בנוסף לפארק בר-גיל, בין היתר: מרכז מסחרי במתחם שיתפנה בשדה התעופה - 23,000 מ"ר, קיבוץ אילות ליד העיר - 11,000 מ"ר, קניון של הכשרת הישוב - 5,500 מ"ר, לגונה מזרחית - 2,700 מ"ר, מרידיאן - 1,750 מ"ר, אואזיס - 1,300 מ"ר, רובע 10 - 1,000 מ"ר.
כהן: "אילת תגיע לשיא ישראלי - 12 מ"ר מסחרי לכל תושב, לעומת 5.5 מ"ר לתושב בת"א, ויותר מכל עיר אחרת! התוצאה תהיה פשיטות רגל!"
אולימפיה נמכר ב-81 מיליון שקל
מנופים פיננסיים סיכמה השבוע שעברה למכירת מלון אולימפיה, רחוב הירקון164 בת"א, ב-81 מיליון שקל. המלון הוא בן 64חדר, על מגרש בן כ-1.2דונם. בשנה האחרונה אושרה תכנית לבנית שני בניני מגורים בני 6 קומות על מגרש המלון, ובהם יחד 49 דירות. כמעט כל הדירות יהיו קטנות, בנות 50-40 מ"ר. המלון מתפקד כיום כרגיל, לפחות עד לאישור תכניות הבניה , הוצאת התר בניה ותחילת בניה בפועל. העסקה תניב למנופים פיננסיים רווח של 2 מיליון שקל. היא גם תגדיל את קופת המזומנים של החברה.

תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזית תדון בהתנגדויות למרכז בר-גיל אילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
האתרים האפשריים על-פי החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה: חגית מזרח, דור צפון, מט"ש חדרה, עין איילה ומט"ש מרץ בעמק חפר    מתקנים יוקמו בשניים מן האתרים הללו בתום הבדיקה
מירב ארד
בפתח ועידת החינוך השנתית הודיע סער כי הגיע להחלטתו לאחר מחשבה רבה ועל יסוד הכרה עמוקה שהחינוך הוא הדבר החשוב ביותר
איציק וולף
ארגון אמריקני אשר נאבק באפשרות שאירן תשיג נשק גרעיני טוען כי האירנים משתמשים בכלכלת לבנון כמערכת שיטתית להלבנת הון    באופן זה מחזקת טהרן את הקשרים עם חיזבאללה ועוקפת את הסנקציות
יפעת גדות
בספר הלבן הראשון הונחה תשתית למדיניות הנסיגה הבריטית מ"הצהרת בלפור"    העדיפו לשתף פעולה עם הערבים ולא עם היהודים. הבינו שכדי לשמור על סדר ושקט בא"י יש להרגיע את הערבים
אלעזר לוין
תמורת המכירות - 155 מיליון שקל    מכרו את הקומה המסחרית ב-21 מיליון שקל    רכשו את המגרשים מ"העיר הלבנה" ב-81 מיליון שקל    1.8-1.5 מיליון שקל לדירות 3-2 חדרים    דופלקס ב-6.5 מיליון שקל    "החלטה אסטרטגית לחזור ולבנות בתוך ת"א"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il