X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחזיר לעיריית ר"ג מגרש ל-140 דירות ומרכז מסחרי, שקנתה ב-2001 תקבל חזרה את כספה, 57 מיליון שקל צמוד האם תהיה עסקה בתל השומר? ייתכן שהעסקה טעונה אישור שר הפנים ככר הרמב"ם תהפוך למרכז היסטורי של העיר
▪  ▪  ▪
תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן [צילום: יח"צ]

שיכון ובינוי נדל"ן ביטלה היום (ג', 3.7.12) את החוזה עם עירית ר"ג, שלפיו קנתה ממנה בשנת 2001 מגרש בכיכר רמב"ם בעיר, לבניית 140 דירות, ב-54 מיליון שקל. שיכון ובינוי תקבל בתמורה 57 מיליון שקל, ועוד רבית והצמדה לכל התקופה. הסכום כולל החזר הוצאות שונות שהיו לשיכון ובינוי בעסקה. העירייה תשלם ב-10 תשלומים שנתיים צמודים ונושאי רבית.
שיכון ובינוי נדל"ן תכננה לבנות על המגרש, בן 14.5 דונם, 140 דירות במגדלים, וכן מרכז מסחרי בן 5,100 מ"ר. התוכנית אושרה להפקדה על-ידי הוועדה המחוזית במאי 2009. הוגשו התנגדויות, שנדחו. אולם לפני מספר שנים שינתה העירייה את דעתה, והחליטה שיש לשמר את האופי הציבורי-היסטורי של כיכר רמב"ם. שיכון ובינוי הודיעה, כי תרשום רווח של 36 מיליון שקל, הנובע בעיקרו מהחזר הוצאות.
על-פי פרסום קודם, הייתה אמורה שיכון ובינוי לקבל, בתמורה לבטול העסקה, מגרש בן 13.7 דונם בתל השומר, לבניית 450 דירות. עתה נראה , שהחברה מקבלת מזומנים במקום מגרש לבנייה.
בעת המו"מ בין החברה לעירייה התעוררה השאלה, האם ביטל העסקה מחייב אישור של שר הפנים אליהו ישי. פקודת העיריות קובעת, שעל העירייה לקבל אישור השר בכל מכירת נדל"ן. לא ברור, האם היא חייבת לקבל אישור גם במקרה של ביטול עסקת נדל"ן. נקבע, כי ההסכם יכנס לתוקף רק אחרי קבלת אישור השר. אם האישור לא יתקבל עד 30 ביוני 2013, תבוטל העסקה.
עיריית ר"ג החליטה להפוך את כיכר רמב"ם למרכז ציבורי-היסטורי של העיר. בניין העירייה, בית הכנסת הגדול ו"בית האזרח" ישומרו. כן תשומר תחנת האוטובוסים ההיסטורית.

תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אליהו ישי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיכון ובינוי ביטלה החוזה בכיכר רמב"ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חלק מרובע חדש שבו ייבנו אלפי דירות    150 דירות מיועדות לדיור מוגן לקשישים
עופר וולפסון
לדברי השר להגנת העורף, תקציב הביטחון מאפשר לייצר כ-60% בלבד מערכות המגן לאזרחים    "שיקנו מכספם את ערכות המגן בדיוק כפי שהם נדרשים לשלם את העלות הגבוהה פי כמה עבור בניית חדר ממוגן"
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח הורה לחברות לבטל בהדרגה את החובה לשמור 3 שנים, בתור עתודות, את רווחי רכב חובה וחבויות    העתודות יעברו לדוח והפסד, והרווחים יגדלו    הנהנים העיקריים: מנורה ואליהו    הרווחים יגדלו בהדרגה, החל מ-2013    שיפור חשבונאי, לא עסקי
אלעזר לוין
עשרות סוחרים וקניון מול-הים מתנגדים לתכנית "מנופים פיננסיים" לבנות קניון בן 35,000 מ"ר    טוענים: הקניון יפגע בעסקים קיימים, יביא להעתקת התחנה המרכזית אל מחוץ לעיר, יצור בעיות תחבורה ומצבו התכנוני בסימן שאלה    "העירייה רוצה לבנות ללא צורך עוד 120 אלף מ"ר מסחר, ורבים יפשטו רגל "    מנופים מכרה את מלון אולימפיה
עופר וולפסון
האתרים האפשריים על-פי החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה: חגית מזרח, דור צפון, מט"ש חדרה, עין איילה ומט"ש מרץ בעמק חפר    מתקנים יוקמו בשניים מן האתרים הללו בתום הבדיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il