שר האוצר
יובל שטייניץ חתם (יום ד', 4.7.12) על צו להחלת פיקוח על סולר לתחבורה בעקבות המלצתה של ועדת המחירים. בשלב ראשון מוגדר הסולר כמוצר מפוקח לפי רמת הפיקוח הנמוכה ביותר שתחייב דיווח על רווחיות ומחירים. בשלב שני, שיתבצע בעוד מספר חודשים ולאחר השלמת כל הנתונים, ייקבע מחיר מקסימום לסולר לתחבורה על-ידי ועדת המחירים. בהתאם לו יימכר המוצר לצרכן.
בדיוני ועדת המחירים שקדמו להמלצתה, הוצגו ממצאי בדיקות שנעשו על-ידי משרד האנרגיה והמים והרשות להגבלים עסקיים בעניין מחיר הסולר ומבנה שוק הסולר. ממצאים אלה העלו כי מרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מלקוחות מזדמנים, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק המפוקח שנגבה על-ידי החברות במכירת בנזין, למרות שאין הבדל משמעותי במבנה העלויות.
עוד הראו הממצאים כי מרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מלקוחות מזדמנים, ששיעורם גדל בשנים האחרונות, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק שהן גובות מציי רכב.
מוועדת המחירים נמסר כי היא תמשיך את עבודתה, תזמן לשימוע את חברות הדלק ותקבע מחיר סופי למוצר.