X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
60% מהתביעות לביטוח לאומי נמצאות מוצדקות "הביטוח הלאומי מסרבל תהליכים ומטרטר את הציבור. הפנייה לבתי דין צריכה להיות המוצא האחרון והדברים צריכים להיסגר בתוך המוסד"
▪  ▪  ▪
סניף הביטוח הלאומי ביפו [צילום: איתמר לוין]

שקיפות, נגישות ופומביות דיונים והחלטות - אלו הדברים שדרשו (יום ד', 4.7.12) חברי הוועדה לפניות הציבור, בדיון על התנהלות מועצת הביטוח הלאומי. המועצה משמשת הגוף העליון של הביטוח הלאומי, מעין דירקטוריון של 56 חברים, שביניהם שר הרווחה ומנכ"ל משרדו. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (שס), דרש לפרסם את עצם קיומה של המועצה, להנגיש אותה ואת חבריה לציבור ולמנות לה יועץ משפטי עצמאי, שלא מתוך הביטוח הלאומי.
בעקבות דרישת הוועדה משר הרווחה, בדצמבר השנה, מונתה מועצה חדשה; זאת לאחר שקודמתה סיימה את תפקידה חודשים רבים קודם לכן. בנוסף, פורסם דבר קיומה של המועצה באתר האינטרנט של ביטוח לאומי וגם רשימת חבריה מופיעה בו, אם כי טרם קיימת נגישות לחברים.
יוזמת הדיון, ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), אמרה כי עם מינוי המנכ"ל החדש של הביטוח הלאומי, אומנם נושבת רוח חדשה במוסד, אך יחד עם זאת נדרשת שקיפות מלאה בפעילות הביטוח הלאומי והמועצה בראשו. "הביטוח הלאומי מסרבל תהליכים ומטרטר את הציבור", אמרה. "הפנייה לבתי דין צריכה להיות המוצא האחרון והדברים צריכים להיסגר בתוך המוסד, שכן התהליך המשפטי גוזל זמן ומשאבים ואף מסב סבל רב למבוטחים".
לדבריה, "מתוך 10,000 תביעות כנגד הביטוח הלאומי, שליש נמצאות מוצדקות ובשליש אחר מגיעים לפשרה; יוצא ש- 60% מהן מוצדקות וזה אומר דרשני. על-כן, מועצת הביטוח הלאומי צריכה להיות גוף מפקח ומבקר בעל סמכויות".
חבר המועצה, חיזקיה ישראל, אמר כי לבקשת יו"ר הוועדה משר הרווחה, מונתה המועצה החדשה ופורסמו שמות 56 חבריה כולל דרך התקשרות עימם. עוד הוחלט על הקמת ועדת ביקורת למועצה שיהיו לה סמכויות. מבין הנושאים בהם טיפלה המועצה: הגדלת קצבת ילד נכה, בג"ץ הבטחת הכנסה וביטוח לאומי לעקרות בית. "פרסום הפרוטוקולים צריך להיות כך שלא יופיע שמו של אדם וכן שחברי המועצה לא יפחדו לדבר לפרוטוקול", אמר.

תאריך:  04/07/2012   |   עודכן:  04/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה בכנסת: להנגיש מועצת הביטוח הלאומי לציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שר האוצר הורה להקים קרן בסכום זה, שתחזיר לקבלנים את הערבויות שהם משלמים לבנקים על מרכיב המע"מ במחיר הדירה    הרעיון - של התאחדות בוני הארץ
אלעזר לוין
קצב האישורים - 21% יותר מהיעד המקורי, שהיה 30,000 דירות - הגידול לעומת אשתקד - 220%    השג לבינת שוורץ
איתמר לוין
שתי עובדות ערביות בסניף הרשת בקניון ארנה בהרצליה לא זכו לאף יום מנוחה    הרשת הורשעה בעבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה, סמנכ"ל משאבי אנוש זוכתה
איתמר לוין
הפורץ טען שהגיע לביתה של המתלוננת כדי לקבל שירותי מין בתשלום וכי התלונה הוגשה לאחר שסירב לשלם    נשלח ל-54 חודשי מאסר בפועל, בין היתר בשל שקריו נגד המתלוננת
אלעזר לוין
בית משפט מחוזי חייב את העירייה לשלם כ-11 מיליון שקל, ועוד ריבית והצמדה ל-11 שנים, לפרטיים ולמרכז ישיבות בני עקיבא    העירייה הפקיעה ב-2001 מגרש "לצרכי ציבור", אך בפועל הוא הופעל כחניון, ודבר לא נבנה עליו עד היום    ביהמ"ש דחה כל טענות העירייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il