X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוקי משעול יקבל 15,000 שקל לאחר שנציבות שירות המדינה טענה שהואשם בשוחד משעול הורשע במסירת מידע חסוי מתוך מחשבי רשות המיסים הפיצוי שיקבל - 5% מתביעתו וללא החזר הוצאות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נציבות שירות המדינה תשלם 15,000 שקל לשוקי משעול, עובד רשות המיסים לשעבר שהורשע בעבירות שחיתות, בגין הוצאת לשון הרע. כך קבע (24.6.12) שופט בית משפט השלום בירושלים, עודד שחם. משעול תבע 300,000 שקל, אך שחם זיכה אותו ב-5% בלבד מסכום תביעתו, נמנע מלהורות על פרסום התנצלות ולא פסק הוצאות לטובתו.
משעול הורשע במסירת מידע חסוי ממחשבי רשות המיסים לשני אנשים, וכן בקבלת 500 שקל עודפים על חשבון פוליסת ביטוח הרכב שלו. הוא נדון לחמישה חודשי עבודות שירות, לאחר שבית המשפט נמנע מלשולחו למאסר בפועל רק משום ששותפיו לעבירות לא הועמדו לדין.
משעול הגיש את תביעתו בעקבות שתי תגובות של נציבות שירות המדינה על טענות שהעלה נגדה בערוץ הראשון ובערוץ 2 בינואר 2007, עם גילוי פרשת רשות המיסים. משעול טען, כי פוטר מרשות המיסים משום שחשף שחיתויות ומשום שהצביע על פוליטיזציה במינויים בכירים ברשות.
בתגובה לערוץ 2 נאמר, כי "מוזר בעינינו שדווקא עובד שנמצא מושחת, לכאורה, על-ידי הפרקליטות והוגש נגדו כתב אישום פלילי המייחס לו עבירות של שוחד, הפרת סודיות, הפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במירמה וניסיון לקבל דבר במירמה, ועקב כך גם הושעה על-ידי נציב שירות המדינה - מעז עתה להתבטא בנושאי שחיתות". ואילו בתגובה לערוץ הראשון נאמר: "מוזר שאדם מושחת שנאשם בהפרת סודיות מרמה והפרת אמונים מתבטא כעת בנושא שחיתות. הדברים בעניין נציבות שירות המדינה הם שקרים מפי מי שיש לו אינטרס לפגוע בנציבות המדינה".
שוחד אינו פרט לוואי
שחם קבע, כי "מעיון בכתב האישום עולה, כי הנתבעת הייתה רשאית, על-רקע תוכנו של כתב האישום, להביע את הדעה כי התובע מושחת, בין לכאורה, ובין שלא לכאורה... מדובר בניצול מובהק לרעה של כוח התפקיד. מדובר בדפוס התנהגות חוזר. עובדה זו מעמיקה את השחיתות בה מדובר... הגם שהעבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבל דבר במרמה סבו על סכומי כסף נמוכים, יחסית, נלוו לאותן עבירות יסודות של תכנון, שותפות עם אחר, והגשת מסמכים כוזבים. יסודות אלה אף הם מבססים את טענת השחיתות". עוד אומר שחם, כי העובדה שמשעול הורשע בעבירות שיוחסו לו, מבססת לנציבות גם את הגנת האמת בפרסום.
לעומת זאת קבע שחם, כי ייחוס עבירת שוחד למשעול היה בגדר לשון הרע, משום שהוא רק נחקר בחשד זה אך לא הואשם בעבירה זו. הגנת תום הלב לא עומדת לנציבות, אומר שחם, משום שהעובדות היו בידיה והיא לא בדקה אותן כראוי לפני מסירת התגובה, ומשום שבהמשך היא אומנם מחקה את אזכור השוחד אך לא עשתה דבר כדי לתקן את הודעתה לערוץ 2. עוד אומר שחם, כי אזכור השוחד לא היה פרט לוואי שאין בו פגיעה של ממש, וזאת בשל חומרתה של העבירה.
לצד זאת אומר שחם, כי לא הוכחה טענתו של משעול לפיה אזכור השוחד נעשה במזיד. עוד קבע, כי לא היה לשון הרע בייחוס "גיבוב שקרים" למשעול בתגובת הנציבות, שכן הדברים נאמרו בתום לב, ובדיעבד התברר שאכן חלק ניכר מטענותיו לא היו אמת. בצטטו שורה של קביעות משפטיות אומר שחם, כי "מן המכלול [עולה] אסטרטגיית פעולה חוזרת של התובע, אשר עניינה השחרת גורמים כאלה ואחרים, כאשר הדבר נתפס על-ידי התובע כמשרת את עניינו. יש בכך כדי להקרין גם על הדברים שנאמרו על-ידי התובע בראיונות בהם עסקו הפרסומים נשוא התביעה. יש בכך כדי לחזק, מן הבחינה האובייקטיבית, את ההצדקה לעשיית הפרסומים האמורים".

תאריך:  04/07/2012   |   עודכן:  04/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עודד שחם  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תפצה עובד מושחת על הוצאת לשון הרע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כ-108 אלף כלי רכב פרטיים יובאו לישראל במחצית הראשונה של 2012    עיקר הירידה חלה ברבעון החראשון ונבעה מירידה ברכישות חברות הליסינג
איציק וולף
הרוקחות האחראיות של חברת התרופות גלקסו סמית קליין ישראל ושל פריגו ישראל הושעו לתקופה מוגבלת בעקבות מחדל האלטרוקסין    החברות נדרשו לחזור על מבחני הזמינות הביולוגית של האלטרוקסין החדש
עופר וולפסון
60% מהתביעות לביטוח לאומי נמצאות מוצדקות    "הביטוח הלאומי מסרבל תהליכים ומטרטר את הציבור. הפנייה לבתי דין צריכה להיות המוצא האחרון והדברים צריכים להיסגר בתוך המוסד"
אלעזר לוין
שר האוצר הורה להקים קרן בסכום זה, שתחזיר לקבלנים את הערבויות שהם משלמים לבנקים על מרכיב המע"מ במחיר הדירה    הרעיון - של התאחדות בוני הארץ
אלעזר לוין
קצב האישורים - 21% יותר מהיעד המקורי, שהיה 30,000 דירות - הגידול לעומת אשתקד - 220%    השג לבינת שוורץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il