X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שהחוק, המחייב רשויות מקומיות להעניק למוסדות מוכרים שאינם רשמיים תמיכה דומה לזו של מוסדות רשמיים, חל רק על בתי ספר
▪  ▪  ▪
נהרי. חוק שנועד לסייע למוסדות החרדיים [צילום: פלאש 90]

גני ילדים מוכרים שאינם רשמיים, אינם זכאים לתמיכה מצד הרשות המקומית בשיעור יחסי הדומה לזה שניתן לגנים מוכרים. כך קובע (24.6.12) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אברהם אליקים.
השאלה בה התבקש אליקים להכריע הייתה, האם "חוק נהרי", שהעניק תמיכה יחסית זהה למוסדות חינוך מוכריפם שאינם רשמיים(בעיקר מן המגזר החרדי) חל רק על בתי ספר או גם על גני ילדים. החוק, אותו יזם השר דאז משולם נהרי, קובע: "קבע השר, לפי סעיף 11, סדרים ותנאים להשתתפות המדינה בתקציבי שעות הלימוד של מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים, בשיעור יחסי להשתתפות המדינה בתקציביהם של מוסדות חינוך רשמיים דומים (בסעיף זה - ההסדר הקובע), תשתתף רשות חינוך מקומית בתקציבי מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים הפועלים בתחומה בשיעור יחסי להשתתפותה בתקציביהם של מוסדות חינוך רשמיים דומים הפועלים בתחומה, לפי ההסדר הקובע".
השאלה שבמחלוקת הייתה, האם המילים "מוסדות חינוך" מכוונות רק לבתי ספר או גם לגני ילדים. אליקים קובע, כי החוק חל רק על בתי ספר. הוא מתבסס בין היתר על התקנות לביצוע החוק, המדברות על "שעות לימוד" כאחד הקריטריונים למתן התמיכה - ביטוי שלדבריו מתאים לבתי ספר ולא לגני ילדים. תקנה נוספת מדברת על "מדיניות רישום אינטגרטיבית ובכלל זה שילוב תלמידים בעלי יכולות למידה שונות"; אליקים אומר, כי גני ילדים אינם בודקים יכולות למידה. נימוק נוסף: אחת התקנות מזכירה מדיניות של הרחקת תלמידים לצמיתות - סנקציה הקיימת רק בבתי ספר.
חיזוק לדעתו מוצא אליקים בעמדת היועץ המשפטי לממשלה, ולפיה קיימות שיטות תיקצוב שונות לבתי ספר ולגני ילדים. לדברי היועץ המשפטי, משרד החינוך סבור גם הוא ש"חוק נהרי" חל רק על בתי ספר ולא על גני ילדים. לדבריו, המחוקק קבע מעין נוסחא היוצרת זיקה בין מדיניות משרד החינוך לבין חובת הרשות המקומית לתקצב מוסדות לא-מוכרים, ולכן יש משמעות למדיניותו של המשרד.
אליקים דחה את בקשתה של חברת קול חינוכית, המפעילה גן ילדים רשמי שאינו מוכר, לקבלת תמיכה מעיריית קריית מוצקין בהתאם ל"חוק נהרי". בשולי ההחלטה הוא מעיר, כי מובן שאין מניעה שרשות מקומית תתמוך מרצונה בגני ילדים כאלו.

תאריך:  04/07/2012   |   עודכן:  04/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: "חוק נהרי" אינו חל על גני ילדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון לחוק
חוי  |  12/07/12 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שוקי משעול יקבל 15,000 שקל לאחר שנציבות שירות המדינה טענה שהואשם בשוחד    משעול הורשע במסירת מידע חסוי מתוך מחשבי רשות המיסים    הפיצוי שיקבל - 5% מתביעתו וללא החזר הוצאות
עופר וולפסון
כ-108 אלף כלי רכב פרטיים יובאו לישראל במחצית הראשונה של 2012    עיקר הירידה חלה ברבעון החראשון ונבעה מירידה ברכישות חברות הליסינג
איציק וולף
הרוקחות האחראיות של חברת התרופות גלקסו סמית קליין ישראל ושל פריגו ישראל הושעו לתקופה מוגבלת בעקבות מחדל האלטרוקסין    החברות נדרשו לחזור על מבחני הזמינות הביולוגית של האלטרוקסין החדש
עופר וולפסון
60% מהתביעות לביטוח לאומי נמצאות מוצדקות    "הביטוח הלאומי מסרבל תהליכים ומטרטר את הציבור. הפנייה לבתי דין צריכה להיות המוצא האחרון והדברים צריכים להיסגר בתוך המוסד"
אלעזר לוין
שר האוצר הורה להקים קרן בסכום זה, שתחזיר לקבלנים את הערבויות שהם משלמים לבנקים על מרכיב המע"מ במחיר הדירה    הרעיון - של התאחדות בוני הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il