X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם אושר על-ידי הממשלה הפקיסטנית בינתיים מעכבות בעיות מינהליות את תנועת השיירות סגירת נתיבי האספקה בפקיסטן עלתה כבר למשלם המסים האמריקני כמאה מיליוני דולר בחודש - כלומר יותר מחצי מיליארד דולר עד כה
▪  ▪  ▪
תנועת שיירות [צילום: דובר צה"ל]

שיירות אספקה של נאט"ו יתחילו לנוע דרך פקיסטן, כדי לתספק את העוצבות האמריקניות ואת עוצבות הכוח הבינלאומי באפגניסטן - בראשונה אחרי כשבעה חודשים.
פקיסטן וארצות-הברית הגיעו להסכמה על חידוש מעבר השיירות, למרות שלו יושרו ההדורים בין שתי המדינות. בינתיים מעכבות בעיות מינהליות את תנועת השיירות.
ארצות-הברית התנצלה על הפגיעה של מטוסיה בעמדה של צבא פקיסטן בסוף נובמבר. בתקיפה נהרגו 24 חיילים פקיסטניים. התקיפה הייתה שיא בהחרפת היחסים בין המדינות לאחר חיסול אוסאמה בין-לאדן בביתו בעיר צבאית פקיסטנית.
ההסכם אושר על-ידי הממשלה הפקיסטנית.
לפי ההסכם, ארבע משאיות של נאט"ו יוכלו לעבור במעבר הגבול הפקיסטני בצ'ארמן בדרום-מערב בלוצ'יסטן. צ'ארמן הנו אחד משני מעברי-הגבול, שנאט"ו שתמשה בהם לתספוק הכוח הבינלאומי באפגניסטן. במקביל, החלו לנוע כמאה משאיות אספקה של נאט"ו לעבר מעבר צ'ארמן ולעבר טורקהאם, המעבר בצפון-מערב חבל חייבר.
ביום רביעי, הספיקו קציני מכס וקציני ביטחון פקיסטניים לבדוק רק שתי משאיות של נאט"ו, עד שמעבר צ'ארמן נסגר בגלל השקיעה. היום יימשכו הבדיקות בשתי המשאיות האחרות. בקראצ'י מחכות מאות משאיות של נאט"ו לאישור לוע לעבר מעברי-הגבול.
לפני ההגעה להסכם עם פקיסטן העריכו בפנטגון, כי הסירוב הפקיסטני לתת לשיירות אספקה של נאט"ו לנוע בשטחה בדרכן לאפגניסטן יעלה למשרד ההגנה האמריקני יותר משני מיליארד דולר בתשלומים על שינוע האספקה בדרכים חלופיות - ובעיקר, כשיצטרכו לפנות את הכוחות האמריקניים מאפגניסטן.
ליאון פאנטה, שר ההגנה, דיווח לוועדת ההקצבות של הסנאט, כי סגירת נתיבי האספקה בפקיסטן עלתה כבר למשלם המסים האמריקני כמאה מיליוני דולר בחודש - כלומר יותר מחצי מיליארד דולר עד כה. 
בעקבות חתימת ההסכם, תשחרר ארצות-הברית סיוע צבאי בסך של 1.1 מיליארד דולר לפקיסטן, שהוקפא בשנה שעברה.
יחד עם זאת, יש התנגדות רבה בפקיסטן לשיתוף-הפעולה עם ארצות-הברית ועם הכוח הבינלאומי באפגניסטן - בעיקר, כיוון שארצות-הברית ונאט"ו ממשיכות לתקוף ריכוזי מחבלים בחבלים, הנשלטים בידי השבטים בפקיסטן. טאליבן הפקיסטני הודיע, שיפגע בשיירות האספקה של המערב.
כנראה, דורשים הפקיסטנים 5,000 דולר דמי מעבר לכל משאית אספקה, אך יסתפקו ב-250 דולר למשאית, כפי שהיה בשנה שעברה. ארצות-הברית הבטיחה לשפץ כבישים בפקיסטן בתמורה למעבר שיירות האספקה.

תאריך:  05/07/2012   |   עודכן:  05/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חודש מעבר שיירות נאטו לאפגניסטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רשיד ניג'ם הורשע זו הפעם השלישית בהשחתת הגן - אך המדינה הגיעה להסכמה על קנס ומאסר על תנאי    ביהמ"ש כיבד את ההסכמה למרות ביקורתו הקשה על התנהגות הנאשם
איתמר לוין
אומר על תרומותיו לארגון שהקים אורי לופוליאנסקי: "נתתי את זה פחות או יותר לפי התקדמות שלבי התב"ע"    טוען שמהנדס העיר אישר את התוכנית בהתערבותם של אולמרט ולופוליאנסקי
איתמר לוין
בשולי פסק דין קורא בג"ץ לשר הרווחה לעשות שימוש בסמכותו ולקבוע עוד לקויות, בגינן יחויב הביטוח הלאומי להעניק לילדים גימלה רטרואקטיבית לתקופה של יותר מ-12 חודשים
אלעזר לוין
מלונות הבוטיק ישלמו 8 מיליון שקל - 8,000 שקל למזרן כפול    עסקות גם באירופה
איתמר לוין
עילת התביעות: אופן חישוב התגמולים בגין נכות חלקית    החברות הסתמכו על נוסחא מורכבת הכוללת גם את תקנות הביטוח הלאומי; ביהמ"ש: הנוסחא הנכונה צריכה להיות פשוטה בהרבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il