X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע השלמת עסקת מכירת כלל תעשיות, יפרשו כל נציגי משפחת לבנת מהדירקטוריונים השונים בקבוצה המשפחה מוכרת את כל מניותיה באי.די.בי לשותפים
▪  ▪  ▪
צבי לבנת, יתפטר מתפקיד המנכ"ל המשותף בכלל תעשיות
צבי חפץ. דירקטור חדש בכלל תעשיות מטקם אקסס [צילום: יח"צ]

עסקת מכירת השליטה בכלל תעשיות מידי קוצרנן אי.די.בי של נוחי דנקנר לחברת אקסס תעשיות של איש העסקים לן בלווטניק נחתמה (יום ה', 5.7.12) - מהלך שיפנה לקבוצת אי.די.בי מזומנים שכה נדרשים לה ועשוי אף לסייע לה בהורדת תשואות האג"ח הגבוהות שלה.
עם השלמת העסקה הודיעה כלל תעשיות על מינויו של אבי פישר ליו"ר פעיל, וכן על מינויים של שני דירקטורים מטעם אקסס – לינקולן בנט, מנכ"ל אקסס, וצבי חפץ.
אקסס היא קבוצה תעשייתית בבעלות פרטית שבסיסה בארה"ב, בעלת אחזקות לטווח ארוך ברחבי העולם. אקסס נוסדה ב-1986 על-ידי בלווטניק, תעשיין אמריקני. החברה מתמקדת בפעילותה בשלושה סקטורים עיקריים: משאבים טבעיים וכימיקלים, תקשורת ומדיה ונדל"ן.
המכירה, עליה נודע לראשונה בחודש מאי, נעשתה תמורת כ-1.27 מיליארד שקל. במסגרתה מחליפות ידיים 50% ממניות כלל תעשיות, לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל. כ-761 מיליון שקל התקבלו עם השלמת העסקה, כאשר יתרת התשלום, בסך של כ-509 מיליון שקל, תשולם עד סוף 2012. אי.די.בי פיתוח צפויה לרשום רווח הון של 325-400 מיליון שקל בגין העסקה. אי.די.בי תיוותר עם כ-10.5% מהמניות של כלל תעשיות.
במקביל, משפחת לבנת, שהייתה קשורה קשר גורדי בקבוצת אי.די.בי במשך תשע השנים האחרונות, יוצאת מהשליטה בקבוצה בעקבות השלמת מכירת השליטה בכלל תעשיות וכל הדירקטורים מהמשפחה צפויים להתפטר, כפי שסוכם עוד בפברואר עם ההודעה על רכישת השליטה במשאב על-ידי משפחת לבנת. המדובר על מכירת 55% מהחברה הבת של כלל תעשיות לידי המשפחה, תמורת 1.3 מיליארד שקל.
משפחת לבנת הצטרפה לדנקנר וליצחק מנור ברכישת השליטה מידי משפחת רקנאטי בשנת 2003. ההחלטה בידי המשפחה לעזוב את קבוצת אי.די.בי התקבלה היום סופית עם החתימה על השלמת העסקה למכירת השליטה.
משפחת לבנת, המחזיקה ב-13.3% ממניות אי.די.בי אחזקות, תמכור את מניותיה בקבוצה ליתר השותפים לפי מחיר של 40 שקל למניה.
"עסקה מניבת ערך"
נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי, אמר היום: "אני מברך את לן בלווטניק על כניסתו לפעילות עסקית משמעותית בישראל ומודה לו ולצוותו על הובלת העסקה במקצועיות וביעילות. העסקה מהווה זריקת עידוד חשובה למשק ולכלכלה הישראלית ואני משוכנע שכלל תעשיות, בהנהגת לן בלווטניק ובניהולו של חברי אבי פישר, תמשיך לשגשג וליצור ערך כלכלי, יזמות וחדשנות".
לן בלווטניק, יו"ר ומייסד חברת אקסס תעשיות, מסר: "אני שמח על השלמת העסקה ומצפה לעבוד בשיתוף פעולה קרוב עם הצוות הניהולי המכובד והמנוסה של כלל תעשיות".
אבי פישר, היו"ר הפעיל של כלל תעשיות, הוסיף: "אנו מודים לאקסס תעשיות בהובלת המייסד והיו"ר לן בלווטניק והמנכ"ל לינקולן בנט על האמון שלהם בכלל תעשיות. שיתוף הפעולה עם קבוצה תעשייתית בינלאומית בסדר הגודל של אקסס יניב ערך רב לבעלי המניות של כלל תעשיות ולעובדיה".

תאריך:  05/07/2012   |   עודכן:  05/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחת לבנת עוזבת את קבוצת אי.די.בי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הם(הטייקונים)ובהם דנקנר איימו
שלא יהיו השקעות  |  7/07/12 09:02
2
בורחים מהספינה הטובעת ? ל"ת
חשדנית  |  7/07/12 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המחלקה הכלכלית בפרקליטות ורשות ההגבלים שיגרו מכתבי שימוע לקראת הגשת כתב אישום נגד 44 חשודים בענף גיזום העצים, שתיאמו מכרזים של חברת החשמל ועיריות שונות, בהיקף מצטבר של עשרות מיליונים
עופר וולפסון
בהתאם לצפוי, הבנק המרכזי האירופי הפחית שיעור הריבית ברבע אחוז    זמן קצר לפני כן הפחית את הריבית, בהפתעה, הבנק המרכזי הסיני    הבנק המרכזי בבריטניה אישר סיבוב נוסף של הקלה כמותית
עופר וולפסון
חטיבת המחקר של בנק ישראל מבססת תחזיתה על כך שמשבר החובות באירופה יהיה ממושך, אך לא יחמיר    מעריכה כי התוצר בסוף 2012 יעמוד על 3.1% וכי האינפלציה תתכנס לאמצע טווח היעד
איתמר לוין
התובעת הודיעה שהחקירה הראשית תסתיים בשבוע שלאחר הפגרה    רוזן: נראה לי שלא יהיה צורך לזמן יותר מ-40-30 מבין 400 עדי התביעה המופיעים בכתב האישום
עופר וולפסון
זוהי ירידה של 240 שקל לעומת נתוני מרס    מספר משרות השכיר במשק: 3.06 מיליון    בחישוב שנתי, מגמת היקף השכר הממוצע בירידה והיקף מספר השכירים בעלייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il