X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת משמעת של משרד הבריאות אמורה לדון בקרוב בעתידן המקצועי של הרוקחות האחראיות של חברת גלקסון סמית קליין ישראל ושל פריגו ישראל השתיים הושעו לתקופות של חצי שנה ושל שלושה חודשים מטופלי האלטרוקסין טוענים: שוב מפילים את האשמה על הש"ג
▪  ▪  ▪
השעיה של עד חצי שנה
בלעדי ב-News1: אלפי חולים נטלו אלטרוקסין ויצאו מאיזון
איציק וולף
News1 חושף: אלפי חולים שנוטלים תרופה נפוצה לטיפול בבלוטת התריס לא יודעים כי היצרנית החליפה את ההרכב הכימי של התרופה * בעקבות נטילתה החלו רבים לסבול מתופעות לוואי שונות - נשירת שיער, השמנה, גלי חום, כאבים בחזה ועוד * רק חצי שנה לאחר שהתרופה נכנסה לשוק הישראלי הכריח משרד הבריאות את החברה המשווקת לצרף מדבקת אזהרה * כבר לפני שלוש שנים התקבלו מאות תלונות על הפורמולה החדשה בעת שהוכנסה לשימוש בניו-זילנד
לרשימה המלאה

איציק וולף
פריגו סירבה לסמן האלטרוקסין בשלב מוקדם

ועדת משמעת של משרד הבריאות תדון בקרוב בעניינן של שתי הרוקחות האחראיות של חברות התרופות גלקסו סמית קליין ישראל ופריגו ישראל, אשר הושעו לפרק זמן מוגבל בעקבות מחדל האלטרוקסין.
במסגרת מחדל זה, שפורסם לראשונה ב-News1 באוקטובר 2011, שינתה יצרנית התרופה אלטרוקסין המשמשת חולים הסובלים מפעילות לקויה של בלוטת התריס את ההרכב הכימי של התרופה, אך לא הודיעה על כך למטופלים. רבים מן המטופלים סבלו מתופעות לוואי קשות, אך לא יכלו לקשר בינן לבין התרופה שהם נוטלים דרך קבע, לעיתים כבר שנים רבות.
ל-News1 נודע כי טרם נקבע מועד לישיבה של ועדת המשמעת וכי במהלך הדיונים יוכלו נציגים של המטופלים באלטרוקסין להעיד בפני חברי הוועדה.
עוד נודע כי ההשעיה הזמנית של שתי הרוקחות הייתה לתקופה של בין שלושה לשישה חודשים. הרוקחת של גלקסו סמית קליין הושעתה לחצי שנה והרוקחת האחראית של פריגו הושעתה לתקופה של שלושה חודשים בלבד.
ממשרד הבריאות נמסר כי שלילת רישיון לתקופה קצובה היא אמצעי מינהלי מקובל בקובלנות על רוקחים לפי פקודת הרוקחים ונעשית בהתאם לנהלי משרד הבריאות.
"שלילות אלו נעשות לתקופה מוגבלת תוך איזון של חומרת הפרת הוראות המשרד, התנהלות הרוקח וחופש העיסוק", לשון הודעת משרד הבריאות.
בסיומו של ההליך המשמעתי יכולה ועדת המשמעת להסתפק בהשעיה הזמנית של הרוקחות האחראיות אולם ישנה גם אפשרות של החמרת הסנקציות שיינקטו נגדן. סנקציה אפשרית במקרה כזה היא שלילת רישיון מוחלטת.

מטופלי האלטרוקסין: הטיוח נמשך

בינתיים מגיבים המטופלים באלטרוקסין בזעם על ההודעה בדבר השעיה מוגבלת בזמן של הרוקחות האחראיות. לטענתם, מדובר בהטלת האשמה על דרגים נמוכים בלבד.
"אני חושבת שההשעייה איננה פתרון ושוב אנחנו עם תסמונת הש"ג. כשאין נהלים ברורים והנחיות של מה ואיך הרי שהכי קל זה להאשים את הש"ג ובמקרה שלנו שתי הרוקחות שבכלל לא ברור מה הייתה אשמתן - האם הן פעלו בהתאם לנהלים שהיו אז או שפעלו כנגד נהלים או מה? לא מצויין", כתבה אחת המטופלות בפורום שהוקם בפייסבוק.
גדי גבריהו, אשר גם התלונן במשטרה בעקבות מחדל האלטרוקסין ציין כי למרות השעיית הרוקחות (הזמנית...) מאות חולים וחולות ממשיכים לקבל את כדורי האלטרוקסין החדשים. "לצערנו נכון להיום המערכת ממשיכה לטייח", טען.

תאריך:  05/07/2012   |   עודכן:  05/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש העיסוק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: ועדת משמעת לרוקחות GSK ופריגו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר לרוקחות ?
נעמה  |  6/07/12 08:51
2
זאת השחיתות השלטונית
בכיר בענף  |  7/07/12 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איציק וולף
ד"ר רוני גמזו אמר בוועדת הבריאות כי הנוסחה החדשה של האלטרוקסין נבדקה הן על-ידי הרשות האמריקנית לתרופות והן על-ידי הרשות האירופית    בדיקת News1 מגלה: ה-FDA מעולם לא אישר את התרופה לשימוש    במרץ 2011 סירב ה-FDA לייבא את האלטרוקסין לארצות הברית    גמזו בתגובה: התכוונתי לומר שה-FDA לא הזהיר מפני התרופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il