X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים הודיע על סגירת התיק לאחר שלא ניתן היה להוכיח שהדברים המיוחסים לרב כפי שהתפרסמו משקפים באופן מדויק את שנאמר על ידו בפועל
▪  ▪  ▪
הרב אליהו. האם אמר את מה שפורסם?

משרד המשפטים הודיע על סגירת תיק החקירה נגד רבה של צפת, שמואל אליהו, בגין התבטאויות המהוות הסתה לגזענות.
תיק החקירה נסגר בעילה של חוסר ראיות מן הטעם שלא ניתן להוכיח כי הדברים המיוחסים לרב, כפי שהתפרסמו בתקשורת, אכן משקפים בצורה מדויקת את הדברים שנאמרו על ידו בפועל.
הדברים שאמר הרב אליהו ואשר העלו חשד לעבירת הסתה נאמרו בראיונות שהעניק הרב אליהו לכלי התקשורת בעקבות פסק הלכה אשר הוציא, יחד עם רבנים נוספים, שאסר על יהודים למכור או להשכיר דירות לערבים, וכן במאמר פרי עטו של הרב אליהו שפורסם בעיתון הארץ.
בעקבות פרסומים אלו הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב אליהו בחשד לפרסום הסתה לגזענות, המהווה עבירה לפי סעיף 144ב לחוק העונשין, התשל"ז-1977. זאת, אף שבעניין פסק ההלכה עצמו, הוחלט כזכור שלא לנקוט בהליכים פליליים. במסגרת חקירת המשטרה נגבתה הודעה מהרב אליהו. כמו-כן, נחקרו הגורמים העיתונאיים באמצעותם פורסמו ההתבטאויות שיוחסו לרב.
בסופו של יום, חקירת המשטרה העלתה כי אין ראיות מספיקות לכך שההתבטאויות המיוחסות לרב אליהו בפרסומים השונים בתקשורת הכתובה - התבטאויות אשר בחלקן עשויות לבוא בגדרי עבירת ההסתה לגזענות - אכן נאמרו מפיו, כאשר לא ניתן לשלול האפשרות שלפיה קיים פער בין הדברים שאמר לבין מה שפורסם.
בידי העתונאים שראיינו את הרב אין הקלטות של הראיונות, ולגבי אחד הראיונות הפנה הרב למכתב ששיגר לעיתון מייד לאחר הפרסום ובו הוא מלין כי הדברים עוותו. גם בהודעות שנגבו מהעתונאים לא היה כדי לבסס ראייתית את הטענה שהדברים נאמרו במדויק על-ידי הרב, וחלקם אף התייחס במפורש לכך שייתכן שנעשו שינויי תוכן.
"בסיכומו של דבר, לא ניתן לשלול את האפשרות כי התבטאויות אלה נערכו ושונו והן אינן משקפות את דבריו של הרב בצורה מלאה ומדויקת", נמסר ממשרד המשפטים.
באשר לראיון שהעניק הרב אליהו בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל הרי שהדברים שנאמרו בו פחותים בחומרתם מאלה המיוחסים לרב אליהו בפרסומים בעיתונות הכתובה.
עוד נמסר כי ביום 13.1.11 פורסם גילוי דעת של רבני הציונות הדתית עליו חתם גם הרב אליהו, בו נאמר: "אנחנו מסתייגים ממה שהשתמע מהמכתב שהתפרסם לאחרונה, כאילו יש להפלות לרעה אזרחים שאינם יהודים. לא כן, מדינת ישראל מחויבת להתייחס לכל אזרחיה כשווי זכויות. גישה זו מעוגנת גם בתורת ישראל וגם בחוקי המדינה".
"על כן המליצה הפרקליטות כי התיק ייסגר מחוסר ראיות. היועץ המשפטי לממשלה קיבל את המלצת הפרקליטות בעניין זה", לשון הודעת משרד המשפטים.

תאריך:  08/07/2012   |   עודכן:  08/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגר תיק ההסתה נגד הרב שמואל אליהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ישלם 11.57 מיליון שקל, שהם כ-95,000 שקל לדונם    ימכור לפרטיים ב-150 אלף שקל    "הקרקע החקלאית תופשר לבניה בעוד 10 שנים, ואז יזנק השווי למיליון שקל לדונם"
אלעזר לוין
החברה מכרה ביוני 80 דירות, לעומת 101 במאי    המחיר הממוצע לדירה ירד ב-9%, ל-1.52 מיליון שקל לדירה    חצי שנה חלשה - מכרו רק 409 דירות, שהם 68 לחודש    קריית ביאליק: פנטהאוזים ב-1.62 מיליון שקל    באר שבע: 5 חדרים ב-1.42 מיליון שקל
יפעת גדות
ג'וני וויסמילר - טרזן, שובר את מחסום הדקה ושוחה 100 מטר ב-58.6 שניות
מירב ארד
אוריול יחליף את לובה דרורי, שמסיים את תפקידו לאחר קריירה של 42 שנים ברפאל    בתפקידו האחרון שימש אוריול כראש נציגות רפאל בארה"ב
יפעת גדות
השאירו את הדלת פתוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il