X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדינה הקצתה 36 מיליון שקלים ל-5 שנים כדי לממן את קיומו של המערך ביה"ח שיבא זכה במכרז
▪  ▪  ▪
כלי עבודה משמעותי [צילום: פלאש 90]

היוזמה להקמת בנק רקמות לאומי, במסגרת התשתיות הלאומיות למדע, אשר יאפשר איסוף ואחסון של דגימות מכל חולי הסרטן בארץ, קיימת כבר מספר שנים והיא פרי מאמץ משותף של בתי החולים הדסה ושיבא, בסיועו של פרופ' אהרון צ'חנובר, זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2004. תוכנית האב להקמת בנק רקמות לאומי ישראלי הוצגה בכינוס האירופאי של בנקי הרקמות שנערך במרסיי, בנובמבר 2011.
בראשית ינואר 2012, יצא קול קורא מטעם משרד הבריאות בדבר הקמת מאגר רקמות - Bio-Bank לאומי בישראל. המדינה הקצתה 36 מיליון שקלים למשך חמש שנים על-מנת לממן את הקמתו וקיומו של המערך הלאומי. אל המכרז ניגשו מספר בתי חולים ובהם שיבא. שיבא זכה במכרז בציון של 95%.
בשבוע שעבר התקיימה פגישה ראשונה לקביעת דרכי הפעולה של המערך הלאומי. בפגישה נכחו נציגים מטעם משרד הבריאות והמדען הראשי וכן נציגי בתי החולים הזוכים: שיבא, הדסה, רמב"ם ואיכילוב. ד"ר קרן מאיר, פתולוגית בכירה מהדסה וד"ר יהודית כהן, המנהלת המדעית של מאגרי הרקמות בשיבא, מונו על-ידי הפורום לכתוב תקנון פעילות למנהלת החדשה שתוקם ולגבש עמדה לגבי הוועדות השונות שיוקמו. המטרה היא להפעיל את המאגר הלאומי עוד במהלך שנת 2012.
המלחמה בסרטן היא נושא מדאיג ברמה הבינלאומית, מכיוון שמחלות הסרטן, על כל גווניהן, מהוות את גורם המוות הראשון בשני המינים. ככל שאנו רוכשים ידע רב יותר לגבי מנגנוני הפעולה ברמה הביולוגית, הגנטית והביוכימית, אנו מתקרבים לפתרון התעלומה ולמציאת מרפא לחולים.
מאגרי רקמות בעולם (באירופה, ארה"ב, אוסטרליה ועוד) מהווים כלי עבודה משמעותי והכרחי לביצוע מחקרים בתחום הסרטן. מדינות רבות הכירו בחשיבות איסוף דגימות ביולוגיות והציבו אותן במקום הראוי לתמיכה ממשלתית רחבה.
שיטת העבודה בשיבא כוללת עבודה על-פי נהלי עבודה כאשר נעשה איסוף ואחסון דגימות ביולוגיות מחולי סרטן ומחלות אחרות. לאחר אישור ועדת הלסינקי, פועלים בשיבא לזיהוי מטופלים מתאימים ומחתימים אותם על "טופס הסכמה מדעת". דגימות הרקמה והדם נאספות בחדר הניתוח על-ידי פתולוג מומחה. דגימות מהגידול ומאזור הסמוך לגידול, נאספות, אך ורק לאחר שהוברר כי לא יגרמו פגיעה או נזק ביכולת אבחון המחלה או הטיפול בה. דגימות הדם נאספות לפני ביצוע הפרוצדורה.
הדגימות השונות עוברות עיבוד מיידי, 30-10 דקות לדגימות רקמה ועד מספר שעות לדגימות הדם. דגימות הרקמה והדם נשמרות במנות קטנות במיכלי בנק הרקמות. שימת לב מיוחדת ניתנת לאיכות הדגימות והמידע הנאספים על כל דגימה.
המרכז הרפואי מאפשר ייצוג רבגוני של מטופלים, המאפשרים איסוף מגוון רחב של דגימות ביולוגיות למחקר. באוקטובר 2008 הוקם המערך המוסדי, קיימים בו 12 בנקים נפרדים בתחומים שונים. המאגרים שאושרו עד כה, על-ידי ועדת הלסינקי, הם בתחומים הבאים: בית חזה, מוח, אורולוגיה, שד, דרכי עיכול, אא"ג, גינקולוגיה, אורטופדיה, פה ולסת, ילדים, עיניים ועור. עד כה, נאספו בבנקי הרקמות השונים דגימות מכ-2,200 תורמים. הפעילות מתאפשרת הודות לשיתוף פעולה הדוק עם הכירורגים, האונקולוגים, הפתולוגים, המרדימים וצוות חדרי הניתוח. בהנהלת המאגרים בשיבא יושבים פרופ' איריס ברשק, ד"ר אמיר און וד"ר יהודית כהן.
הפעילות המחקרית בבנק הרקמות מתרכזת בשלושה תחומים:
1. זיהוי סמנים ייחודיים ומסלולים מטבוליים בדגימות רקמה סרטנית מחולים, אשר עשוי להוביל להבנה טובה יותר של 'הביולוגיה של הסרטן', לזיהוי אמצעי גילוי-מוקדם של מגוון מחלות סרטן, וכן לפיתוח אמצעי ריפוי מותאמים לחולה.
2. ייסוד מרכז למחקר יישומי ופיתוח תוכנית לרפואה אישית במטרה לשפר את האבחון והטיפול בחולה מסוים.
3. פיתוח כלים לשימוש בחומר ביולוגי הומני, לביצוע המחקרים השונים.
עד כה הועברו למחקרים שונים, דגימות רקמה או סרום בתחומי הריאה, המוח, המעי, הלבלב, השחלה, השד והכליה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  10/07/2012   |   עודכן:  10/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהרון צ'חנובר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה בישראל: בנק לאומי לרקמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ראש הרשות לתחבורה בעיריית תל אביב יפו מונה ליו"ר חברת הביטוח איילון
אלעזר לוין
תרכוש את תיק ביטוחי החיים של החברה, כדי לאפשר לאליהו לרכוש את השליטה במגדל    המפקח על הביטוח צפוי לאשר את העסקה    פסגות סירבה לשלם בעד התיק 350 מיליון שקל
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר, אשר זוכה מן האישומים בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, הגיב על הכרעת הדין    "לא הייתה שחיתות, לא הייתה קבלת כספים, לא היו מעטפות כסף ולא היה שום דבר מהדברים שניסו לייחס לי"    על הרשעתו בפרשת מרכז ההשקעות: קיבלתי את ההערה הפרוצדוראלית
איציק וולף
פרקליט מחוז ירושלים אמר כי הפרקליטות הגישה כתב אישום ראוי נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט    "יש כאן שאלה נורמטיבית שבה בית המשפט חשב אחרת מהפרקליטות"
איציק וולף, עידן יוסף
שולה זקן אמרה בעקבות הקראת הכרעת הדין בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות כי היא שמחה על שהיה לה כוח לעמוד בלחצים    עו"ד פטמן: הפרקליטות ספגה מהלומה    עו"ד זהר: יום גדול למשפט הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il