X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחסור חמור ברופאים ובאחיות בתחום הנפרולוגיה ומחסור בכמות עמדות הדיאליזה בעיקר בפריפריה
▪  ▪  ▪
סבל ממושך [צילום: ד"ר חייפץ]

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום (ג', 10.7.12) דיון מיוחד בנושא מחסור בנפרולוגים (רופאים פנימיים העוסקים בתפקוד ובמחלות של הכליות) ובתקני איכות לדיאליזה (טיפול שנועד למלא חלק מתפקודי כליה בריאה ונדרש כאשר הכליות לא מסוגלות יותר למלא את צרכי הגוף).
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם מיכאלי (שס), אמר בדיון: "על משרד הבריאות להגדיר את הנפרולוגיה כמקצוע במצוקה כדי להתגבר על מחסור חמור ברופאים ואחיות בתחום. יש להגדיל את כמות עמדות הדיאליזה בעיקר בפריפריה. בנוסף, על משרד הרווחה להגדיל את המימון בסיוע לזכאים עקב טיפולים קשים".
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר בדיון: "משרד הבריאות עסוק כל הזמן בווידוא נגישות מלאה ואיכות טובה של טיפולים לחולים. לא יינתן אישור למכון דיאליזה שאין בו את כמות הרופאים המספקת. הבעיה העיקרית היא חוסר זמינות של איברים להשתלה. יש לנו 700 חולים ברשימת ההמתנה לתרומת כליה, ותרומה כזאת יכולה לפתור את בעייתם. אני קורא לאזרחים לגלות ערבות הדדית, לתרום ולחתום על כרטיס אדי".
אבי אברהם, יו"ר העמותה לקידום ושמירת זכויות חולי הכליות, ציין כי הרופאים הנפרולוגים אינם זמינים מספיק לחולים והתורים אליהם ארוכים מדי. עוד טען, כי כל עוד אין מדדים לבחינת איכות ויעילות טיפולי הדיאליזה, המטופלים מתקשים לבחור בין המכונים השונים המציעים טיפול.

נפטרים במהלך ההמתנה
בסוף שנת 2011 היו בישראל 733 מטופלי דיאליזה שהמתינו להשתלת כליה
▪  ▪  ▪

מדוח שהוכן במיוחד לדיון זה על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עולה כי מחלות כליה הן גורם התמותה החמישי בשכיחותו בקרב כלל האוכלוסיה בישראל.
לפי נתוני משרד הבריאות, נכון לסוף 2011, היו בישראל 5,702 חולי אי-ספיקת כליות סופנית שטופלו בדיאליזה, שהם 0.73 מטופלים ל-1,000 נפש. במהלך עשרים השנים האחרונות גדל מספר המטופלים בדיאליזה בישראל בלמעלה מפי שלושה.
מספר טיפולי הדיאליזה שבוצעו בישראל בשנת 2010 עומד על כ-977,000 טיפולים, וזאת לעומת כ-230,000 טיפולים בתחילת שנות התשעים - כלומר גידול של פי ארבעה בתוך עשרים שנה.
מספר הרופאים בעלי תעודת רופא מומחה בנפרולוגיה בישראל נכון ליוני 2012 הוא 222 רופאים, מתוכם 174 רופאים עד גיל 67. קצב כניסתם של רופאים צעירים למקצוע זה הוא איטי ואינו מדביק את קצב פרישתם של מומחים שהגיעו לגיל פרישה. מספר הנפרולוגים נמוך מהנדרש. הוספת כ-50 בעלי תעודת רופא מומחה בנפרולוגיה יכולה לפתור את בעיית המחסור. קיים מחסור משמעותי גם במתמחים.
בסוף שנת 2011 היו בישראל 733 מטופלי דיאליזה שהמתינו להשתלת כליה. מספר הממתינים להשתלה עלה במהלך השנים האחרונות, מ-490 בשנת 2006 ל-733 בשנת 2011. בשנת 2011 נפטרו 39 חולים שהמתינו להשתלה.

תאריך:  10/07/2012   |   עודכן:  10/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם מיכאלי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
700 חולי כליות ממתינים לתרומת איברים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון הוא תגמול תורמי כליה
על  |  15/07/12 17:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שרי גוש האירו הסכימו לאפשר לספרד לדחות בשנה נוספת את יעד הפחתת הגירעון שלה, בתמורה לקיצוצים נוספים בתקציב ולקביעת הפרמטרים לקבלת חבילת הסיוע לבנקים החבוטים של המדינה
עידן יוסף
נשיא המדינה ליו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד: "התעוררות ושינויים בחברה הישראלית מחייבים כניסתם של אנשים צעירים וחדשים למערכת הפוליטית"    לפיד: "הפוליטיקה הישראלית השתנתה והסתאבה ויש לבנות פוליטיקה חדשה, שפויה והגונה ולהשיב את אמון הציבור בה"
עופר וולפסון
קבוצה של ארבעה חשודים ניסתה להבריח כ-3,000 מן המכשירים המתקדמים, בשווי של 2 מיליון דולר, תוך הצהרה על ייבוא מוצרים אחרים בשווי של כ-34 אלף דולר בלבד
איתמר לוין
אולמרט קיבל מטלנסקי 600,000 דולר, חלקם במזומן, אך ייתכן שהם נועדו לצרכים פוליטיים    פעל בניגוד עניינים כאשר המליץ על טלנסקי, אך לא בחומרה המצדיקה הרשעה בהפרת אמונים
יפעת גדות
תקנות חדשות של המשרד להגנת הסביבה יאסרו על חקלאים לפזר זבל גולמי בלתי מטופל של בע"ח, כאמצעי לדישון גידוליהם    פיזור זבל זה בשדות חקלאיים מהווה מקור למפגעי זבובים וריח הפוגעים בתושבי האזור    העונש: קנסות כבדים ואף מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il