ראש האופוזיציה,
שלי יחימוביץ', פנתה (יום ג', 10.7.12) לראש הממשלה
בנימין נתניהו, לשר האוצר
יובל שטייניץ, לרשות החברות הממשלתיות ולכל הגורמים הקשורים בהפרטת נמל אילת, בדרישה שלא להסתפק בדחיית המכרז להפרטת נמל אילת בשל העובדה שנותר בו רק מתמודד אחד,
עידן עופר, אלא לבצע בחינה מחודשת ועניינית באשר לעצם ההפרטה, ולשקול לבטלה כליל.
"נמל אילת מהווה את שער הכניסה והיציאה המרכזי של המשק הישראלי לכלכלות המזרח הרחוק, שחשיבותן למשק הישראלי עולה משנה לשנה", כותבת יחימוביץ'. "בשל מצבו ובשל חשיבותו הרבה לכלכלת מדינת ישראל בעשורים הקרובים, משווע הנמל להשקעות לא מבוטלות בפיתוח ובתשתית. הניסיון הבינלאומי בהפרטת נמלים מבשר רעות. הפרטה בבריטניה נחלה כישלון חרוץ, שכן רבים מהרוכשים הזניחו את ההשקעות הנדרשות במנופים, במחסנים, בהארכת הרציפים ובהעמקתם, ופנו למכירת שטחים לכרישי נדל"ן. על-פי הנסיון העולמי, גם העיר שמקיפה את הנמל ומקיימת יחסי גומלין עמו, נזנחה על-ידי המפעילים הפרטיים".
"על-פי הערכות שונות הכנסות הנמל צפויות לגדול שכן יותר ויותר אניות נופש מגיעות לאילת, והסחר עם מדינות המזרח הרחוק, בראשן סין והודו, גובר. על-פי הידוע לי, אין במסגרת המכרז כל שקלול של פוטנציאל הרווח המגולם בנמל אילת ולפיכך קיים החשש, שרווחים אלה ממשאב לאומי ייחודי לא יגיעו לכלל אזרחי מדינת ישראל באופן המשרת את אינטרס הציבור, אלא ישולשלו לידיה של חברה בבעלות פרטית", הוסיפה.
לפיכך, היא טוענת גם מי שמאמין שהפרטת הנמל תביא לייעול, שיפור והכנסה גבוהה למדינה, מדובר בביצוע כושל ורשלני. "נמל אילת, מטבעו, הוא מונופול, ומסירת מונופול טבעי של המדינה לאיש עסקים פרטי היא פסולה. יתרה מכך - בשל התחרות המוגבלת ממילא בתחום, הפרטה זו תעניק למעשה למונופול פרטי להיות אחראי על כל הקשר הימי של ישראל עם המזרח הרחוק. הפרטתו של נמל אילת ותוך כך העברת סמכויות נרחבות הנוגעות להגבלת הכניסה והיציאה בשעריה של מדינת ישראל לגורם פרטי, מהווה אקט בלתי חוקתי שיש בו כדי לפגוע בריבונותה של המדינה", סיכמה.