X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מבהיר יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אורי אריאל למשרד התחבורה, ומזהיר כי קשישים משלמים יותר על קניות, עקב חוסר-היכולת להגיע בנוחות לשוק מבקר המדינה יבדוק חשד לניגוד עניינים אצל מקבלי ההחלטות לקבלת הזיכיון
▪  ▪  ▪
אוטובוס לצד רכבת. דרישה לשבירת המונופול

יושב-ראש הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, הורה לחברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה להגיש בתוך שלושה שבועות תוכנית לשיפור השירות לנוסע, ולמניעת פגיעה בכבודו. "לא נסכים להמשך השפלת הנוסעים על-ידי הפקחים. אין הצדקה בעולם שמישהו ירד מהרכבת בדמעות", אמר. אריאל סיפר כי ביצע מספר סיורים ברכבת, גם כנוסע מן השורה ולא רווה נחת. "ברור לחלוטין שבלי תחרות ברור שהשירות יהיה פחות-טוב, ותראו איך נראה היום שוק הסלולר. משרד התחבורה חייב להחזיר את קווי האוטובוסים מהשכונות, וליצור תחרות לרכבת".
פקידים עברו צד
הוא ביקש מנציגי משרד מבקר המדינה לבדוק את ההאשמות כי פקידי ממשלה, שהיו בין מקבלי ההחלטות להעניק לחברת סיטיפס את זיכיון-ההפעלה, עברו לאחר-מכן לעבוד בחברות הקשורות אליה. משרד האוצר נדרש לחשוף בתוך שבוע את ההסכם בין המדינה לסיטיפס.
דוח משלים לדוח שפורסם בשנת 2006 על התנהלות הרכבת, בעיקר לקראת הארכת הקווים בצפון ובדרום העיר, עתיד להתפרסם. צבי ורטיקובסקי, משנה למנכ"ל משרד המבקר, תיאר את עיקרי הדוח הצפוי בעניין. "קו שבנייתו הייתה צריכה להסתיים בשנת 2006 הסתיימה רק ב-2011 ובחריגה מתקציב של חצי מיליארד ש"ח ל-1.2 מיליארד ש"ח כנתון לא-סופי. גילינו תהליך בעייתי מאוד בהגשת התוכניות של חברת סיטיפס וגם בהליך הביצוע, וגם הגיעו אלינו תלונות רבות על יחס קשה ביותר של הפקחים כלפי הנוסעים, ועל משרד התחבורה להתערב ולהפסיק את ההתנהלות הזו. אנשים כבר חוששים לנסוע ברכבת הזו".
"למדנו וננשתפר"
מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי השיב כי "כל הליקויים שהתגלו בדוח המבקר הקודם תוקנו או נמצאים בהליך תיקון. למדנו ונשתפר לקראת הקמת המטרונית בחיפה והרכבת הקלה בתל אביב ולא נחזור על אותן הטעויות. הרכבת מסיעה כיום 100 אלף איש ביום, וכך מרכז העיר ושוק מחנה יהודה קמו מחדש לתחייה. יש קשיים של ראשוניות, ולכן הוחלפו 25 פקחים, ואלו החדשים, מבוגרים יותר, וגם עברו הכשרה ליחסי-אנוש וכבר ניכר שיפור משמעותי". יצחקי הדגיש כי במשרד התחבורה רואים בפרויקט הרכבת הקלה בבירה הצלחה גדולה מאוד, ופועלים להאריך את קווי-הרכבת עד המרכז הרפואי "הדסה" בעין כרם בדרום - ועד שכונת נווה יעקב בצפון.
גם יהודה אלבז, מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד הדגיש כי כשם שמשתפר תפקוד הרכבת, כך משתפרים קווי האוטובוסים, וכעת מתואמת תוכנית עם "אגד" להספקת נהגים ואוטובוסים למקרי חרום, בהם הרכבת תתעכב או תיעצר לשעות רבות.
יעל ענתבי, חברת מועצת העיר אמרה כי "בפועל התושבים, הנוסעים והנהגים סובלים, אבל אצל המנכ"ל והפקידים הכול בסדר. הנוסעים ברכבת מגיעים ליעדם באיחור ניכר מבעבר. כמות הנוסעים הגדולה היא בגלל שמכריחים אותם לנסוע עקב ביטול האוטובוסים. חייבים לאפשר חופש בחירה לתושבים ולהחזיר את קווי האוטובוסים בין השכונות למרכז העיר". ענתבי האשימה כי בין מקבלי ההחלטות שנתנו את הזיכיון לחברת סיטיפס - יש שעובדים היום בחברות הקשורות אליה, ואמרה כי תושבי שכונת נווה יעקב מתנגדים להארכת הקו אליהם, "לאור ניסיונם המר של תושבי פסגת זאב". גם חברתה למועצת העיר, מירב כהן, טענה כי "חברת סיטיפס מתייחסת לנוסעים כאל שבויים כי אין להם יכולת בחירה, ואם בחרו בחברה כמונופול חייב להיות עליה פיקוח הדוק".
יגאל שוורץ, מההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי, סיפר על דף פייסבוק שפתחו "הרכבת הקלה איזו תקלה" בו קיבלנו מאות תלונות, בין היתר מאם שקיבלה קנס על ילד פחות מגיל 5 למרות שהוא פטור מתשלום, ועל חוסר-מענה מהחברה לתלונות במשך חודשים. עידו נווה, פעיל בקבוצת המחאה "רכבת תקלה" הצטרף לדברי שוורץ ואמר כי "הרפורמה בתחבורה שמה את סיטיפס ואגד במרכז במקום את הנוסעים. בסקר שנערך, 96% מהנוסעים מעוניינים בקו אוטובוס ישיר בין השכונות לשוק, כאשר הפגיעה הקשה ביותר היא בקשישים". שאול רזניק, תושב שכונת בית הכרם, קבל על איכות החיים שירדה, בגלל הטרחה לקחת אוטובוס לרכבת ומשם אוטובוס נוסף. הוא הוסיף כי קשישים וחלשים מוותרים על הגעה לשוק ורוכשים ליד הבית ביוקר, בגלל שאינם מעוניינים בטרחה היתרה של נסיעה ברכבת. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) האשים כי "בני האדם הפכו לבשר-נוסעים כדי לספק רצון מישהו לתת רכבת לירושלים. שיטת המעברים בין אוטובוסים לרכבת היא רעה במיוחד לאנשים מבוגרים, ובפרט שאין תיאום בזמנים בין הרכבות לאוטובוסים". הוא קרא שלא לקנוס או לבזות מי ששילם כרטיס אך הכירטוס לא תקף.
תלונה: פקחים תקפו נערה
זוהר זולר, יועץ ראש העיר למינהל, השיב כי כל תכנון קווי האוטובוסים נעשה כל העת יחד עם המינהלים הקהילתי של השכונות, ולידיעתו מנהלת שכונת נווה יעקב דווקא תומכת בהארכת הקו עד לשכונה.
יהודה שושני, מנכ"ל סיטיפס, השיב לטענות ואמר: "התחלנו בנסיעות הרכבת למרות שהשירות שרצינו להציע לא היה מיטבי. יש לנו מה לשפר אך צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה, וביחס לעולם הרחב, מצבנו טוב. אנחנו נוסעים יותר מהר מרכב פרטי ומאוטובוס. ברור שאסור יעליב, ופיטרנו 25 פקחים עקב כך, אך יש פרובוקטורים שתוקפים את הפקחים ושולחים אותם לבית חולים. המתח שנוצר הוא בגלל הטכניקה החדשה בישראל, שאזרח מקבל קנס בו-במקום. נציג מבקר המדינה התערב בדברי שושני ואמר כי יש תלונות מהימים האחרונים על פקחים שתקפו נערה צעירה.

תאריך:  10/07/2012   |   עודכן:  11/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חייבים להחזיר את האוטובוסים לירושלים"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יעל ענתבי נבוא איתך חשבון
עזרא מועלם  |  11/07/12 05:12
 
- איפה היית לפני 7 שנים?
אילונה  |  11/07/12 16:14
 
- עזרא מועלם, החכם מכל אדם
ירושלמית  |  11/07/12 19:03
 
- רכבת
שגב  |  12/07/12 09:54
2
מה ? פקידי אוצר עברו לחברה ?
קלוזו 95533  |  11/07/12 05:49
3
יחס הפקחים ברכבת, מחפיר!! ל"ת
הניה  |  11/07/12 07:40
4
ולי יש הצעה משלי
יהוידע  |  11/07/12 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לדברי ראש האופוזיציה, אין די בדחיית המכרז על נמל אילת בחודש, לאחר שהתברר כי פנה אליו עידן עופר כמתמודד יחיד    "העברת מונופול הקשר הימי לידיים פרטיות היא פגיעה בריבונות המדינה"
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה הקצאת רבע מיליארד שקל לצורך תחילת יישום החלטת הממשלה בדבר העתקת בסיסי צה"ל לדרום    100 מיליון הוקצו להגדלת תקציב ההנחות בקרקע למגורים, בין השאר לתוכנית "מחיר למשתכן"
תומר לוי
אחרי עונה זוועתית יואב כץ פתח את הכיס והנחית רכש. אז למה הקהל מוחה?
איתמר לוין
מזהיר מפני מצב בו פרקליטים יידרשו למחיר אישי במקרה של זיכוי    דוחה את הטענה כאילו הפרקליטות הדיחה ראש ממשלה מכהן    "אין קשר בין פסק הדין לבין משפט הולילנד"
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת כי בעלי עסקים שיפרו את החוק ייקנסו בעד 50 אלף שקל על כל הפרה    עוד אושר: הפרקטיקה של הצרכנים השבויים בבתי קולנוע ובמקומות בידור נוספים תיפסק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il