X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר חתם על צו הצפוי להוביל להוזלה בשורה של מוצרים, ביניהם מוצרי מזון, מוצרי צריכה ביתיים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בידורית ומוצרי טקסטיל
▪  ▪  ▪
הוזלה גם באלקטרוניקה בידורית [צילום: פלאש 90]
שטייניץ. מהלך להגברת התחרותיות [צילום: שמוליק רחמני]

שר האוצר יובל שטייניץ חתם (יום ג', 11.7.12) על צווים המפחיתים ומבטלים את שיעורי המכס ומס הקנייה על שורה ארוכה של מוצרים ובהם, בין היתר, מוצרי מזון, מוצרי צריכה ביתיים, מוצרי טקסטיל ועוד.
באוצר אמרו כי הפחתות המס נועדו לסייע לציבור בהתמודדות עם יוקר המחיה בישראל ולשם הגברת התחרותיות במשק, כחלק מהחלטת הממשלה לאמץ את מסקנות דוח ועדת טרכטנברג.
הפחתת שיעורי המכס היא מיידית, ומגיעה בהמשך להפחתה קודמת בהיקף של 387 מיליון שקל בינואר 2012 על מוצרים להם אין יצור מקומי. הצווים עליהם חתם היום שר האוצר מבטלים לחלוטין את המכס שנע בין 8%-12% על שורת המוצרים להם אוריינטציה צרכנית גבוהה.
ביטול המס יחול על מייבשי כביסה, שואבי אבק, מיקרוגלים, מאווררים, קולטי אדים, מייבשי שיער, טוסטרים, סדינים חשמליים, שמיכות חשמליות, מברשות שיניים חשמליות, מכונות להכנת קפה, מגהצים, נורות, אוזניות, מנורות, משקפי שמש, משקפי מגן, משקפי ראייה, סוגי כיורים, סוגים שונים של סוללות ועוד.
הנחות גם על בגדים וטלוויזיות
בנוסף, כמהלך משלים להפחתות מס על טקסטיל שבוצעו בינואר 2012, יבוטל החל בתחילת 2013 המכס על מוצרי טקסטיל מוגמרים כביגוד והלבשה, למעט הלבשה תחתונה. כמו-כן, במועד זה יופחת שיעור המכס ב-10% על מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה בהם אין גביית מכס בפועל, מתוך כוונה לעודד את ייבואם לישראל. בנוסף, יפחתו החל בשנת 2014 שיעורי המכס על מוצרים תעשייתיים ב-15%.
שטייניץ גם חתם על צו לפיו החל באוקטובר השנה, יבוטל מס הקנייה החל על ייבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית. כיום, חל מס קנייה בשיעור של 15% על ייבוא מסכי טלוויזיה, מערכות סטריאו, מטולי וידאו ומכשירי DVD. על ייבוא ממירים לטלוויזיה וכרטיסים חכמים לממירים חל מס קנייה בשיעור של 10%.
ברשות המיסים מעריכים כי לאור התחרותיות בענף מוצרי האלקטרוניקה הבידורית, הצרכנים צפויים ליהנות מהפחתת המס ומחירי המוצרים לצרכנים עתידים להיות מוזלים באופן ניכר.
יישום להמלצות קדמי
בנוסף, בהתאם להמלצות ועדת קדמי, הוועדה לבחינת רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון והצריכה, חתם שר האוצר על צווים המפחיתים את המכס החל בייבוא מוצרי מזון במהלך השנים 2012 עד 2015.
במסגרת המתווה, יופחתו שיעורי המכס על מוצרים המיוצרים בארץ ושיעורי המכס עליהם יחסית גבוהים ומהווים חסם סחר, כגון בשר בקר טרי, בשר כבש, פטם טרי וקפוא, נקניקים ומיצים.
כמו-כן, יופחתו מיידית שיעורי המכס על מגוון מוצרי מזון טרי שאין בהם יצור מקומי וביניהם סוגי דגים, סוגי פרחים, סוגי תבלינים, סוגי אגוזים, סוגים שונים של פירות מיובשים, סוגי זרעים, סוגי פטריות, סוגי ריבות ועוד. שיעור ההפחתה שונה ממוצר למוצר.
לבסוף, תחול הפחתה דיפרנציאלית של שיעורי המכס במהלך שלוש שנים על מגוון מוצרי מזון תעשייתיים שחלקם מוצרים המהווים חומרי גלם לתעשיה המקומית וחלקם מוצרים מוגמרים לצרכן הסופי, ובהם סוגים שונים של עמילן, שימורי דגים שונים, חלבה, ממתקים, עוגיות, גלידה, אבקת אפייה, בורגול, כוסמת ועוד. מתווה ההפחתה של שיעורי המכס במוצרים אלה נקבע בהתאם למדיניות הסכמי הסחר של מדינת ישראל.

תאריך:  11/07/2012   |   עודכן:  11/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיסים על מאות מוצרי צריכה יוזלו עד 15%
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מאמין לכלום ל"ת
אורח  |  11/07/12 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המינוי נכנס לתוקף לאחרונה בתקווה כי יסייע לרשות האוכלוסין וההגירה בשיפור עבודתה המקצועית
עידן יוסף
באדג'ט רכשה כ-1,000 מכוניות חדשות בשווי כולל של כ-05 מיליון שקל. לרגל הפתיחה - הנחות של עד 15,000 שקל    קל אוטו גם תציע אלף כמוניות החל ממחיר 5,000 שקל
עופר וולפסון
איגוד האופים: הייקור המוצע לא מספיק, יש לייקר הלחמים ב-11%    מחירי החיטה עלו ביותר מ-30% בחודש האחרון לבדו
עופר וולפסון
12 רשתות המזון הפועלות בארץ חוו ירידה חדה ברווח התפעולי שלהן בשנה החולפת    מנכ"ל בססח: "אין רווחים עודפים ברשתות הקמעונות בתחום המזון המאפשרים הורדת מחירים כוללת"
איתמר לוין
ההגנה הציגה בפני המדינה ראיות חדשות עוד לפני שלב ההוכחות, ופרקליטות מחוז ירושלים החליטה לחזור בה מכתב האישום    ביהמ"ש משבח את שני הצדדים על פתיחותם והגינותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il