X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערכות משוכללות ישקללו את נתוני הדרכים, הצמתים, כלי הרכב הפרטיים והתחבורה הציבורית ויהפכו אותם למאגר מידע שיסייע לנוהגים
▪  ▪  ▪
פקקים. לא ייפסקו אך ניתן יהיה להימנע מראש [צילום ארכיון: AP]
שני מיליון שקל יושקעו במחקרי תחבורה
עידן יוסף
המדען הראשי פרסם קול קורא לקידום מחקר ופיתוח בתחומי התחבורה היבשתית * המחקר יידרש לבחון את מדיניות התחבורה הקיימת, להציע רעיונות לשיפורה, ולקדם את התחבורה הציבורית ואת מסירת המידע
לרשימה המלאה

המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר אמיר זיו-אב, וחברות טכנולוגיה הציגו בפני ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת את הטכנולוגיות בתחום התחבורה שיקלו על משתמשי הדרך, ביניהן טכנולוגיות המיידעות בכל רגע נתון על מקומם של כלי רכב של התחבורה הציבורית, כמה זמן ייקח להגיע אל היעד ומה הדרכים העדיפות גם להולכי הרגל.
ד"ר זיו-אב אמר כי קצב עליית הנסועה גדול פי 3 מקצב העלייה בתשתיות היבשתיות, עם זאת, ראוי לציין לטובה את ההשקעה המסיבית בתשתיות בעשור האחרון. מטרת משרד התחבורה היא להגיע למצב בו יש מידע זמין לכל משתמשי הדרך און-ליין, בין השאר מידע על תחבורה ציבורית, גודש בכבישים, וגם למנוע מצב של פקקים באמצעות גבייה אוטומטית.
הוא הוסיף כי התחבורה היבשתית צריכה להגיע למצב של התחבורה הימית והאווירית, בהן בכל רגע נתון יש מידע על כל נוסע בכל מקום בעולם. חלק מהטכנולוגיות באות לידי ביטוי בצמתים מצולמים המסייעים לניהול תנועה נכון יותר - עדיפות לתחבורה ציבורית, נתיבים מתחלפים, גבייה אוטומטית בכניסה לחניונים ועוד. בעתיד תישקל גם טכנולוגיה של כניסה ויציאה מתחבורה ציבורית, כאשר התשלום יתבצע אוטומטית באמצעות חיבור לטלפון חכם. ד"ר זיו אב ציין כי הגורמים לירידה בנפגעים בתאונות דרכים הם שיפור בתשתיות, שיפור בכלי הרכב והתנהגות הנהגים.
ד"ר איילת גל צור, מהמכון לחקר התחבורה בטכניון, אמרה כי המערכת שמופעלת בעיריית תל אביב וחיפה מנצלת את התשתיות הקיימות - ויוצרת העדפה לתחבורה ציבורית, "גלים ירוקים" להולכי רגל ועוד. מה שמייחד את מערכת התחבורה - שהיא פתוחה וכל אמצעי תחבורה חדש, וטכנולוגיה חדשה יכולים להסתנכרן איתה.
שאול שהרבני, סמנכ"ל תפעול בחברת איי קונטרול טכנולוגיות, אמר כי "יש מערכת של הקלטה ושידור של וידאו לאוטובוסים של הסעות, המידע מועבר למוקד ביטחון בשידור חי", שהרבני ציין גם כי בארה"ב יש מערכת שפותחת זרועות תוך כדי פתיחת דלתות של אוטובוס הסעות, בצמתים בהם יש תמרור עצור - כדי להזהיר את כל באי הדרך.
אל"מ (מיל.) יורם אילן ציין כי "לא יתכן שתקציב המו"פ של המדען הראשי, בתחום התחבורה, הוא נמוך. זהו מנוף טכנולוגי גדול שהפוטנציאל שלו לא ממוצה. מדובר בחוסר אחריות ברמה הלאומית".
בסיכום הישיבה, קראה היושב-ראש ח"כ רונית תירוש למשרד האוצר לקדם מדיניות בה תהיה התייחסות לחשיבות מניעת תאונות דרכים ואמרה כי נדרשת הגדלת תקציבי המדען הראשי למו"פ בטיחות בדרכים. לדבריה, על משרד התחבורה להכיר את מגוון הטכנולוגיות הקיימות בשוק הפרטי, ולאמץ את כל מה שראוי לאימוץ, בדגש על הסעות המונים. כמו-כן קראה לאמץ טכנולוגיות מוצלחות שקיימות במדינות אחרות, ולקחת בחשבון את אחוז הנפגעים בתאונות דרכים וההשלכות מרחיקות הלכת של נושא זה בעתיד.
כל המשתתפים הסכימו כי הנגשת מידע למשתמשי התחבורה הציבורית - תהפוך את השימוש בתחבורה לקל יותר, ותעודד תושבים נוספים להשתמש בה.

תאריך:  11/07/2012   |   עודכן:  11/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעתיד נדע מה מצב התנועה בכל רגע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"בעתיד"?? כבר היום
אילנה_כפס  |  12/07/12 10:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השגריר נוואף אל פארס הודיע כי אינו תומך עוד במשטרו של אסד    קרא לעמיתיו לשירות הדיפלומטי הסורי להתפטר כמותו ולתמוך בעם הסורי שנאנק תחת שלטונו של אסד
דניאל רוט
הקופץ לגובה, שלא יהיה בלונדון, עבר 2.17. הגמר ייערך ביום שישי
שירלי בר דיין
המגן ערך אימון בכורה ויחזור לשתף פעולה עם יחזקאל. ראקו צפוי לחתום
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן הירוקים: "אין לחץ. נתחזק בעוד 3 שחקנים, אם צריך נחכה למשהו טוב"
איציק וולף
בצל המשבר הקואליציוני הוחלט על-ידי ראש הממשלה ועל-ידי יו"ר קדימה לתת ניסיון נוסף לצוות יעלון-פלסנר שאמור לגבש חוק חלופי לחוק טל    המשנה לראש הממשלה טוען כי כל עוד הליכוד מנהל את המדיניות לא תהיה פגיעה בלומדי התורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il