X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים הצליחו להראות כי לאלכוהול הייתה השפעה משמעותית על איבוד ובניית עצם, וכי צריכה מתונה של אלכוהול יכולה להועיל בשיפור בניית העצם לאחר גיל המעבר
▪  ▪  ▪
שתייה מתונה בלבד [צילום: פלאש 90]

חלב, דגים וירקות ירוקים כולם מזונות שיכולים לעזור למנוע אוסטאופורוזיס. כעת, חוקרים מגלים לנו שאפשר להוסיף משהו נוסף לרשימה - אלכוהול.
חוקרים מאוניברסיטת אורגון בחנו את ההשפעות של הפסקת שתיית אלכוהול על שינויים בעצמות של נשים לאחר גיל המעבר שנהגו לשתות משקה או שניים ביום מספר פעמים בשבוע. המחקר הראה עלייה משמעותית בסמנים בדם המצביעים על שינויים בעצם אצל הנשים לאחר שהפסיקו לשתות שבועיים בלבד.
הגוף שלנו בונה מחדש את העצמות, מסלק עצמות ישנות ומחליפן בחדשות. אצל אנשים הסובלים מאוסטאופורוזיס קיים חוסר איזון וכמות רבה מדי של עצם הולכת לאיבוד ולא מוחלפת בחדשה, וכך נוצר מצב של עצמות חלשות ופריכות. נשים מהוות 80% מחולי האוסטאופורוזיס ונשים לאחר גיל המעבר נמצאות בסיכון גבוה יותר בגלל הירידה ברמות האסטרוגן - הורמון השומר על איזון ביצירת העצם.
השפעה משמעותית
בגיל המעבר, נשים מאבדות עצם בגלל שהספיגה החוזרת של העצמות גבוהה יותר מהיווצרות העצם וכך נוצר מצב של חוסר איזון. בעבר, מחקרים הראו כי שתייה מתונה תורמת לעלייה בצפיפות העצם לעומת הינזרות משתייה או שתייה כבדה, אך לא נמצא הסבר לשוני בצפיפות העצם. החוקרים סבורים כי האלכוהול משפיע כפי הנראה על העצם בצורה דומה לאסטרוגן.
לצורך המחקר, החוקרים בדקו 40 נשים לאחר גיל המעבר ששתו על בסיס קבוע כוס משקה או שתיים ביום, לא השתמשו בתחליפי הורמונים וללא היסטוריה של שברים כתוצאה מאוסטאופורוזיס.
החוקרים זיהו עלייה בספיגה החוזרת של העצמות, שהיא גורם סיכון לשברים מאוסטאופורוזיס, במהלך השבועיים לאחר שהמשתתפות הפסיקו לשתות. הם גילו גם כי פחות מיום לאחר שהחלו לשתות שוב, שיעור הספיגה החוזרת חזר לרמות שהיו קודם לכן.
החוקרים הצליחו להראות כי לאלכוהול הייתה השפעה משמעותית על איבוד ובניית עצם, וכי צריכה מתונה של אלכוהול יכולה להועיל בשיפור בניית העצם לאחר גיל המעבר.
המחקר הראה כי מנגנונים מסוימים בתאים האחראים לעלייה בצפיפות העצם מזוהים לעתים קרובות אצל נשים לאחר גיל המעבר ששותות אלכוהול בצורה מתונה. למרות שהמנגנונים עדיין אינם ברורים לגמרי, החוקרים מקווים שביצוע מחקרים עתידיים בתחום יגלה מה עומד מאחוריהם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  12/07/2012   |   עודכן:  12/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מדד אברמוף המתפרסם מדי חודשיים מגלה עלייה של 8% בכמות הלוביסטים בשכר בחודשים מאי-יוני    בכנסת פועלים כיום 258 לוביסטים הרשומים ברשומות הכנסת
איציק וולף
גורם במערכת ההגנה האווירית הסורית טוען כי ב-22 ביוני הפילו כוחות הנ"מ הסוריים שני מטוסי פאנטום טורקיים
איתמר לוין
ש"ד פורס את התהליך שהביא להפחתה של מחצית בהיטל ההשבחה שנגבה בפרויקט הולילנד: הפנייה לאולמרט, המעורבות של זקן והפגישות עם אנשי העירייה
תומר לוי
יש התקדמות בין הירוקים לטוברוק. הערכה: פלאח יתנצל אך יושאל לעונה
תומר לוי
הפועל חיפה: החלוץ שוחח עם יואב כץ. אבוקרט טרם חתם על החוזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il