X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוען שהבקשה לתרומה לפריימריז בליכוד באה בשולי פגישה בנוגע להפחתה ניכרת בתשלומיהם של יזמי הולילנד לעירייה פירט את ההקלות בעשרות מיליוני שקלים שקיבלו היזמים
▪  ▪  ▪
אולמרט. שהאנשים יפסיקו לפטפט [צילום: פלאש 90]
קיזוזי המיליונים
בסופו של דבר, אמר ש"ד, סוכם היטל השבחה של 25 מיליון דולר, ובהסכם הכתוב עם העירייה הסכום אף ירד ל-20 מיליון דולר. כמו-כן, ביטל אולמרט את הדרישה לתוספת של 5 מיליון דולר אם הקרקע תימכר. העירייה דרשה "מס תשתיות-על" בסך 15 מיליון שקל, ובסופו של דבר שילמה הולילנד - כפי שהסכימה מלכתחילה - 1.25 מיליון שקל. העירייה דרשה 40 מיליון שקל בגין אגרות כבישים אותם תסלול, סכום שלדברי ש"ד היה גבוה מעלות הסלילה העצמית ובלא לוח זמנים לו תתחייב העירייה. לכן עמדה הולילנד על כך שהיא תסלול בעצמה את הכבישים

"[אהוד] אולמרט מאוד כעס משום שאנשי העירייה סיפרו לו שהולילנד עומדת לחתום על מכירת הקרקע, ואמר שאנחנו מעמידים אותו במצב טיפשי. אם הם היו יודעים על העסקה, הם היו זורקים אותנו לעזאזל ולוקחים 38 מיליון, כי המחיר שכתוב בחוזה הוא הבסיס לשומה, ולא מה שאיזשהו שמאי אומר. לכן אולמרט אמר לי להגיד לאנשים שפטפטו [על העסקה] שיפסיקו לפטפט", אומר (יום ה', 12.7.12) ש"ד על פגישתו עם ראש עיריית ירושלים דאז ביולי 1999, לדיון בהיטלי ההשבחה וביתר התשלומים לעירייה בפרויקט הולילנד.
לדברי ש"ד, הוא שיקר לאולמרט באומרו שקיימת רק אופציה למכירת חלק ניכר מהפרויקט לקבוצת קלד"ש, למרות שכבר הייתה הסכמה בעל-פה למימוש האופציה. במו"מ עם אולמרט השתתף עידו דיסנצ'יק, כי "אולמרט רצה שיהיה מישהו אחר חוץ ממני שיופיע בנושא הזה, מישהו שלא היה מעורב". ש"ד הדגיש, כי דיסנצ'יק לא ידע שאולמרט מקבל שוחד מיזמי הולילנד כאשר נפגש איתו בארבע עיניים לסיכום נושא ההיטלים. ש"ד צייד את דיסנצ'יק בטבלה המשווה את דרישות העירייה ואת הצעות הולילנד, ולדבריו המסמך נותר בידי אולמרט.
בסופו של דבר, אמר ש"ד, סוכם היטל השבחה של 25 מיליון דולר, ובהסכם הכתוב עם העירייה הסכום אף ירד ל-20 מיליון דולר. כמו-כן, ביטל אולמרט את הדרישה לתוספת של 5 מיליון דולר אם הקרקע תימכר. העירייה דרשה "מס תשתיות-על" בסך 15 מיליון שקל, ובסופו של דבר שילמה הולילנד - כפי שהסכימה מלכתחילה - 1.25 מיליון שקל. העירייה דרשה 40 מיליון שקל בגין אגרות כבישים אותם תסלול, סכום שלדברי ש"ד היה גבוה מעלות הסלילה העצמית ובלא לוח זמנים לו תתחייב העירייה. לכן עמדה הולילנד על כך שהיא תסלול בעצמה את הכבישים.
הטיפול הועבר לאודי ניסן
בדיווחו בכתב להלל צ'רני על פגישותיו עם אולמרט מסר ש"ד, כי לאולמרט הייתה "בקשה נוספת עליה אשוחח איתך". לדבריו, הכוונה הייתה שאולמרט מתכוון להתמודד על ראשות הליכוד "והוא מבקש תרומה ביחס לזה. הוא קרא לי הצידה ואמר את זה", העיד ש"ד באומרו שדיסנצ'יק לא היה עד לבקשה זו. ש"ד דיווח לצ'רני על הבקשה ו"סוכם שכאשר יהיה אקטואלי - נדבר ונבצע".
בהמשך נפגשו אולמרט ודיסנצ'יק בהיותם בניו-יורק כדי להמשיך לדון בנושא ההיטלים, ובה סוכם שהטיפול יועבר מהמשנה למנכ"ל העירייה, איתן מאיר, למנהל רשות הפיתוח העירונית, אודי ניסן. יצויין, כי בהיותו ראש הממשלה מינה אולמרט את ניסן למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות; לאחר מכן היה הממונה על התקציבים. לדברי ש"ד, שולה זקן היא שהודיעה לו על העברת הטיפול לידי ניסן.
השופט דוד רוזן היקשה שוב ושוב על ש"ד, לנוכח מכתב ששלח לצ'רני ובו דן באפשרות של מינוי שמאי מכריע, למרות שלדבריו הייתה זו העמדת פנים בלבד. "המכתב הזה נראה כאילו היה צריך לעבור ביקורת של היועץ המשפטי לממשלה. הרי צ'רני ידע שכל נושא השמאי המכריע הוא בכאילו", תהה רוזן. ש"ד השיב, כי דיווח לצ'רני על כל המהלכים, וגם צ'רני עצמו ביקש לקבל עידכון בנושא השמאי המכריע.
התובעת, עו"ד אתי בן-דור, הציגה מסמך ששלח צ'רני לש"ד ובו רשימת בקשותיו במו"מ עם העירייה. לדברי ש"ד, הבקשות הללו היו חריגות אך למרות זאת אושרו ברובן, והן גם היו שקריות ובלתי חוקיות משום שצ'רני ידע שהוא עומד למכור את רוב הפרויקט לחברת קלד"ש.

תאריך:  12/07/2012   |   עודכן:  12/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: אולמרט לקח אותי הצידה וביקש תרומה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בין לדור, טלנסקי וש"ד
עידןסובול  |  12/07/12 12:52
 
- ועדת איתור התבקשה ע"י בייניש ל"ת
למנות את משה לדור  |  12/07/12 13:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הרכז בן ה-35 ירוויח כ-470,000$ ויחבור לקו האחורי של קיד וג'רמי לין
מערכת אתר ערוץ הספורט
הרכז הוותיק חתם לעונה ואמר: אני מקווה שאסיים את הקריירה במלחה
יפעת גדות
חוקרים הצליחו להראות כי לאלכוהול הייתה השפעה משמעותית על איבוד ובניית עצם, וכי צריכה מתונה של אלכוהול יכולה להועיל בשיפור בניית העצם לאחר גיל המעבר
מירב ארד
מדד אברמוף המתפרסם מדי חודשיים מגלה עלייה של 8% בכמות הלוביסטים בשכר בחודשים מאי-יוני    בכנסת פועלים כיום 258 לוביסטים הרשומים ברשומות הכנסת
איציק וולף
גורם במערכת ההגנה האווירית הסורית טוען כי ב-22 ביוני הפילו כוחות הנ"מ הסוריים שני מטוסי פאנטום טורקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il