X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עבודות מסילה בקו הרכבת לבאר-שבע [צילום: יח"צ]
רכבת אקספרס לב"ש: לאן נעלמו 5 דקות?
רכבת ישראל החלה בהפעלת קו הרכבת המשודרג בין באר-שבע לת"א משך הנסיעה התקצר בכ-20 דקות אך התארך בשל עצירה בקריית גת יתרון לרכבת על פני האוטובוסים? ספק
הפרויקט להכפלת המסילה
  • יישור התוואי בין לוד דרך נען ועד לקריית גת
  • שיפור התוואי בין קריית גת לבאר-שבע והכפלתו
  • ביצוע 19 הפרדות מפלסיות לאורך הקו
  • הקמת גשרי רכבת ומעברים חקלאיים
  • הרחבת תחנות הנוסעים ברמלה, בקריית גת ובבאר-שבע מרכז
  • הקמת תחנות נוסעים חדשות בלהבים-רהט

לאחר שנים של עבודות תשתית מורכבות, שגררו השבתות לא מעטות של הקו, מפעילה (יום א', 15.8.12) רכבת ישראל בלוח-זמנים חדש את המסילה החדשה לבאר-שבע. העבודות שנעשו כללו את יישור התוואי והכפלת המסילה והן מאפשרות העברת מספר גדול יותר של רכבות וקיצור משמעותי של משך הנסיעה.
בשעות השיא פועלות שתי רכבות בשעה, לכל כיוון:
  • רכבת אקספרס ב-55 דקות מבאר-שבע לת"א עם עצירה בקריית גת. המדידה נעשתה מתחנות הקצה - תחנת האוניברסיטה בבאר-שבע ותחנת ההגנה בתל אביב. אם נחשב את משך הנסיעה מהתחנה המרכזית בבאר-שבע לרכבת מרכז בת"א נגיע ל-72 דקות;
  • רכבת פרברית ב-60 דקות עם עצירות בכל תחנות הביניים (קריית גת, להבים-רהט ולוד).

72 דקות באוטובוס בשיא העומס

משך הנסיעה מקריית גת לתל אביב מרכז הוא 42 דקות, במחיר של 25.50 שקלים. לשם השוואה, נסיעה באוטובוס נמשכת 63 דקות ועולה 14.70 שקלים.
ברכבת ישראל יש לא פעם תקלות בלתי צפויות. כך למשל את נסיעת הרכבת בה נסע הבוקר שר התחבורה חסם רכב את המסילה, והנסיעה התארכה ל-75 דקות. אוטובוס של חברת מטרופולין שנסע כשעתיים לפני כן, בשיא העומס של יום ראשון הגיע ללב תל אביב - לתחנה המרכזית החדשה, ב-72 דקות בלבד. מנכ"ל חברת מטרופולין אילן קרני אמר ל-News1 כי יתרונם של האוטובוסים על פני הרכבות הוא שהם עושים שימוש בכביש 6 ובנתיב מהיר, ובכך מקצרים את משך הנסיעה במידה שאינה נופלת מזו של הרכבת.
קרני: "ציבור הנוסעים צריך לעשות את החשבון האם הוא מעדיף סיכוי מסוים לקיצור הנסיעה ולשלם 30 שקלים לרכבת, או לחסוך 13 שקלים ולשלם 17 שקלים בלבד".

למה עוצרים בקריית גת ולא בלוד?

במקור, תוכנן לפתוח קו רכבת מהירה ולא רכבת אקספרס. לעצירה בקריית גת, שנעשתה בעצה אחת עם משרד התחבורה, אין הצדקה תחבורתית משום שהיא מאריכה את הנסיעה בחמש דקות נוספות. המשנה למנכ"ל רכבת ישראל, ירון רביד, אמר ל-News1 כי הוחלט כך רק כדי לקדם את תושבי קריית גת בכל הקשור לתעסוקה, ולאפשר להם שתי רכבות בשעה.
למרות העצירה התכופה בקריית גת, העצירה בלוד היא רק פעם בשעה. זאת למרות שלוד מהווה צומת מרכזי עוד מהימים שטרם הקמת המדינה, שגדול יותר מאשר התחנה בבנימינה. בשל העובדה שהרכבת אקספרס לא תעצור בה, יידרשו כל הנוסעים המבקשים לנסוע ברכבת לירושלים, לבאר יעקב, לבית שמש, לרמלה, לראשון לציון, לרחובות, לאשדוד, לאשקלון, לכפר חב"ד וליבנה להגיע עד תל אביב, ולשוב על עקבותיהם ללוד ברכבת אחרת. רביד מסביר כי עצירה גם בלוד נוגדת את הרעיון לקצר את משך הנסיעה מבאר-שבע לתל אביב.
בחודשים הקרובים, ככל הנראה לקראת חודש נובמבר, עם שילובן של רכבות חדשות במצבת הציוד הנייד ברכבת וסיום הכשרתם של נהגים חדשים, יורחב השירות הניתן בקו זה:
  • רכבת האקספרס תופעל גם בשעות השפל, לאורך כל שעות היום (שתי רכבות לכל כיוון, בכל שעה).
  • תופעל רכבת לילה מבאר-שבע דרך נתב"ג לת"א (ומשם עד נהריה) עם עצירות בתחנות הביניים בקריית גת ובלוד.
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, אמר כי מדובר בבשורה עצומה לתושבי הדרום שתחזק את יישובי הדרום ותקרב את הפריפריה למרכז".
ביוני 2013 מתוכננת פתיחת קו החוף הדרומי מיבנה מערב לכיוון אשדוד ואשקלון. בתחילת 2014 צפויה פתיחת קו פריפריאלי מאופקים, נתיבות, ושדרות לבאר-שבע.

סרטון השיווק לקו לבאר-שבע
האם יופק סרטון דומה על אוטובוסים?

רכבת ישראל העלתה לרשת האינטרנט סרטון המשווה לכאורה בין נסיעה ברכב הפרטי לרכבת בקו מבאר-שבע. אולם בעוד שבעיכובים לרכב הפרטי יש שוטר תנועה שרושם דוח לנהגת, ברכבת כאילו אין עיכובים של הגבלת מהירות, קרונות מתנועעים, התחממות יתר של המסילה, תאונות וכן תקלות שונות הנובעות לרוב מרמת התחזוקה הנוהגת כיום ברכבת.

תאריך:  15/07/2012   |   עודכן:  15/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת אקספרס לב"ש: לאן נעלמו 5 דקות?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יא קוטר,
יהוידע  |  16/07/12 09:28
2
זה קורה!!! מספיק עם הקיטורים  ל"ת
אשר דעדוש  |  25/08/12 12:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בהחלטה נדירה קיבל בית המשפט את בקשתו של אחי המנוחה, אשר העלה את החשד שבעלה מעורב במותה, והורה למשטרה לחקור שוב את האירוע
אלעזר לוין
בעלי 93 דירות במגדל האופרה בת"א תובעים לבטל את החוזה עם חברת הניהול של הבניין, בשליטת החברה הציבורית אדרי-אל    טוענים: אדרי-אל מנסה להפוך קומה מסחרית ל-30 דירות, והדבר יפגע בנו    אדרי-אל: אנו פועלים כדין    מניות חברת הניהול - ביטחון להלוואה של לאומי לאדרי-אל
גיא קצוביץ'
מרבית הירידות נרשמו במחירי הירקות, הספרים והדלק    מרבית ה"חזאים" בשוק צפו כי יוותר אפסי בהשוואה לחודש מאי    האינפלציה השנתית עומדת בשיעור של 1% ■ התייקרויות נרשמו בסעיפי ההלבשה וההנעלה
אלעזר לוין
בריגה מכרה 15 דירות יוקרה בנתניה ב-3.8-4.5 מיליון שקל    בתים בנילי ב-1.4 מיליון שקל
זיו אברג'יל
פרסום ראשון: מלאדן קשצ'לאן בן ה-29 יגיע למחנה, ואלישע לוי יתרשם ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il