X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי ההצעה של רשות ניירות ערך, זירות המסחר יחויבו בקבלת רישיון מהרשות ויוכפפו לפיקות לשם הבטחת הוגנות הזירה, הבטחת כספי לקוחותיה וגילוי נאות חברות הפורקס מתנגדות: "רגולציה מכבידה ומחמירה. הלקוחות יברחו לחברות בחו"ל" ועדת הכספים טרם הכריעה
▪  ▪  ▪
האם המסחר הממונף במט"ח יפוקח?

טרם הוכרע עתידן של תקנות ניירות ערך שאמורות להסדיר את פעילותן של חברות הפורקס (Forex) בישראל. בדיון (יום ב', 16.7.12) בוועדת הכספים, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לרשות לניירות ערך ולנציגי החברות, "להגיע להסכמה על ההסדרה הנכונה של התחום, שתגן על ציבור המשקיעים אך לא תבריח אותם להשקעות בזירות מסחר בחו"ל. יש להגיע לאיזון, שתהיה רגולציה, אבל שזירת המסחר תמשיך להתקיים". הנושא החל להידון לפני חודשים אחדים, בין השאר, בעקבות גל תביעות משפטיות של אזרחים נגד חברות הפורקס.
על-פי ההצעה של רשות ניירות ערך, זירות המסחר יחויבו בקבלת רישיון מהרשות ויוכפפו לפיקות לשם הבטחת הוגנות הזירה, הבטחת כספי לקוחותיה וגילוי נאות. בנוסף, רמת המינוף של המכשירים הפיננסים תוגבל ויחולו על הזירות דרישות לעניין הון עצמי מזערי ונכסים נזילים.
יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר בדיון כי אין שום פיקוח ורגולציה בתחום חברות הפורקס, וכי הדבר דורש דחיפות רבה, כאשר ברוב השווקים המתוחכמים בעולם הנושא כן מוסדר. לדבריו, התקנות מבוססות על מה שנעשה באירופה, ארה"ב ואוסטרליה עם התאמות לישראל. "זירות מסחר הן גם ללקוחות לא מתוחכמים עם מכשירים פיננסיים כן מתוחכמים. כיום ההשקעות בפורקס נעשות במינופים גבוהים, אפילו פי 100. המינוף יוצר רמת סיכון גבוה מאוד. מטרת התקנות ליצור תו תקן לפעילות הזו", אמר.
יועצת משפטית ברשות, עו"ד דניאל רימון, הוסיפה כי בשווקים רבים בארץ ובעולם פועלות זירות אינטרנטיות שקוראות לשחקנים לבוא ולהשקיע דרכן במכשירים פיננסיים מתוחכמים על בסיס הערכות של שינויים בשיעורי מט"ח. התחום פרוץ לחלוטין וכיום יש תביעות רבות שמתבררות לא רק בישראל ואין להן במה להיאחז כי אין דין שמבהיר איך להתנהג, גבולות מינוף, הון עצמי מזערי של החברות על-מנת שיעצדו בהתחייבויותיהן, שקיפות, החובה להתנהל באופן הוגן וכו'. מטרת התקנות ליצור הסדרה ולחייב את החברות ברישיון שיינתן ע"י רשות ני"ע, לאסור הטעיה בפרסום ועוד".
עוד ציינו ברשות שיש לקבוע מגבלות ביחס החשיפה בין הבטוחה ששם הלקוח לבין אפשרויות המשחק של החברה. כיום יכול הלקוח לקבל מינוף של פי 100, וככל שהמינוף גבוה יותר, כמו גם התנודתיות של המטבע הבסיסי, כך גדל גם הסיכון של כספי הלקוח. יש לציין, כי ועדת הכספים כבר דרשה בעבר להגביל את המינוף, כך שהמקסימום שניתן למנף יהיה פי 50. התקנות נוגעות גם למצבי ניגוד עניינים, אופן הטיפול בכספי לקוחות, למשל אם יוחזקו בבנק, דיווחים ללקוחות, התאמת זירת המסחר הנבחרת ללקוח הספציפי, בחינה האם הלקוח מודע למה הוא נכנס וכו'.
יו"ר איגוד זירות מסחר בשוק ההון, טל זוהר, אמר כי "החשש הוא שהרגולציה המוצעת תגרום לחברות להפסיק לפעול עקב חוסר אטרקטיביות של הזירות בהתקיים המגבלות הרבות. הגבלת המינוף תבריח משקיעים, שכן דרך האינטרנט ניתן בקלות רבה לסחור בזירות מט"ח בחו"ל מבלי לשאול ומבלי להתייעץ עם איש. מינוף נמוך בתוספת למיסוי הקיים כאן ועוד מגבלות יביא לכך שלא נצליח לגייס ולו לקוח אחד. לטובת הלקוחות יש לשמר על אטרקטיביות זירות המסחר במט"ח בישראל תוך הסדרה מאוזנת".
אורן אלדד, מנכ"ל חברת ATRADE, אמר כי "אנחנו בעד רגולציה אך זו המוצעת מחמירה מדי. אנחנו חוששים שמגבלת המינוף הדרקונית תבריח את המשקיעים. מאפס רגולציה ל-100% הסדרה המרחק גדול, ויש לאזן".

תאריך:  16/07/2012   |   עודכן:  16/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע מציעה: רישיון לניהול חברת פורקס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רגולציה פאטתית
הפיפ שבקיר  |  16/07/12 21:02
2
טוב שהתעוררו. התחום מערב פרוע. ל"ת
@1  |  17/07/12 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את עתירת אומ"ץ להורות לווינשטיין לפתוח בחקירה פלילית של הפרשה, משום שהוגשה ארבעה ימים בלבד לאחר שהתנועה פנתה לווינשטיין עצמו
אלעזר לוין
השמאי הממשלתי מפרסם ביולי 2012 נתונים על עסקי שכירות של משרדים, מרכזים מסחריים ומפעלי תעשיה למחצית השנייה של השנה שעברה    אין שינוי ממשי לעומת המחצית הראשונה
איתמר לוין
"כאשר אדם מצווה את שייעשה בעיזבונו במסגרת צוואה, תהיינה הוראות הצוואה מחייבות אף אם לא הובאו לידיעת חברת הביטוח עוד בחייו של המצווה"
יפעת גדות
חלומו של וולט דיסני היה להקים פארק שעשועים שיוכל להיות מקום בו יהנו הן המבוגרים והן הילדים
אלעזר לוין
מבוטחי מגדל קיבלו תשואה ברוטו של 0.2% ביוני, שמשמעותה תשואה ריאלית אפסית    מצב דומה בהפניקס והכשרה-ביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il