X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחת הכותרת "מאבק על הבית – הכרה בכפר דהמש" נפתחה במוסד היוקרתי בצלאל תערוכה שתעסוק במאבק אנשי כפר הלא חוקי בתוכנית: תמונות וצילומים מהמאבק, גיוס כספים לאנשי הכפר, והיפ הופ ממזרח ירושלים ומשועפט בצלאל: התערוכה עוסקת באומנות לא בפוליטיקה
▪  ▪  ▪
דהמש - סמל ההתנגדות לממסד הישראלי של הפלשתינים תושבי המרכז [צילום: יח"צ]
מתוך עמוד האירוע בפייסבוק:
"הכנסות האירוע יועברו לאמנים ולכיסוי ההוצאות המשפטיות של תושבי דהמש, כפר לא מוכר בין לוד ורמלה אשר נאבק שנים ארוכות על הזכות לבית"

במרכז האומנות "גלריה יפו 23" של בית הספר לאומנות ועיצוב בצלאל בירושלים נפתחה בשבוע שעבר תערוכה ומיצגים אומנותיים שיעסקו במאבק של אנשי הכפר הבלתי חוקי דהמש. באירוע מתוכנן גיוס כספים לטובת המאבק המשפטי להכרה בכפר השנוי במחלוקת ובבנייה הלא חוקית של "הכפרים והישובים הלא מוכרים של הפלשתינים" כלשון אחד מיוזמי האירוע, מוחמד ג'בלי.
כותרת התערוכה, כך בכרזה הרשמית של בצלאל, היא "חרקה פאורייה" שפירושה "פעולה מיידית". ואם זה לא היה מספיק ברור על איזו פעולה מדובר נכתב בכרזה בהמשך: "מאבק על הבית – הכרה בכפר דהמש".

לנער את הגלריה למאבק

מוזיקה ואומנות פוליטית
"לערב אחד נוציא את גלריה יפו 23 מהתחום האפור - תנועה חדשה של מוזיקה ואומנות פוליטית שיודעת מאיפה הכל התחיל ולאן פנינו מועדות".

הכפר דהמש, הנמצא בין לוד לרמלה והמועצה אזורית עמק לוד, מוגדר כיישוב בלתי חוקי אשר היושבים בו שוהים במקום שלא חוק. רק לפני שבועיים הגיעו למקום כוחות משטרה גדולים שבאו בליווי אנשי יחידת האכיפה על הבניה של וועדת מחוז המרכז יחד עם פקחי איכות הסביבה ופקחי מס הכנסה. למשך כמה שעות נחסם מתחם דהמש על-ידי המשטרה ובמקום בוצעו בדיקות בקרקע מחשש לזיהום מי תהום. כמו-כן, חילקו אנשי מס הכנסה הזמנות לחקירות למספר אנשים בכפר.
מארגני האירוע פרסמו בפייסבוק כי בכוונתם לנער את גלריית יפו 23 מהאפרוריות שמצויה בה. "לערב אחד נוציא את גלריה יפו 23 מהתחום האפור - תנועה חדשה של מוזיקה ואומנות פוליטית שיודעת מאיפה הכל התחיל ולאן פנינו מועדות".
על-פי הפרסום, בבצלאל יוכלו המבקרים בגלריה ליהנות מ"ארוע מוזיקה, ספוקן וורד, ואילתור למען הכרה בכפר דהמש". ובהמשך הערב, כך לפי עמודי האירוע בפייסבוק, מתוכנן גם גיוס כספים לטובת אנשי הכפר הלא חוקי. "הכנסות האירוע יועברו לאמנים ולכיסוי ההוצאות המשפטיות של תושבי דהמש, כפר לא מוכר בין לוד ורמלה אשר נאבק שנים ארוכות על הזכות לבית", נכתב בעמוד האירוע בפייסבוק, "הכפר לא מוכר על-ידי אף מועצה, לא מקבל שירותים עירוניים בסיסיים (מחינוך ועד מים וביוב) ומשמש כלי משחק בידיהם של סוחרי נדל"ן ונבחרי ציבור". בהמשך התוכנית האמנותית יתקיים: "היפ הופ ממחילות ירושלים המזרחית, העיר העתיקה ומחנה הפליטים שועפט".

דהמש - סמל למאבק פלשתיני

מוחמד ג'בלי, מיוזמי האירוע, אומר למקור ראשון כי דהמש הפכה ל"סמל ההתנגדות לממסד הישראלי של הפלשתינים תושבי המרכז". לדבריו התערוכה בבצלאל נועדה לכבד את האנשים והאמנים שהיו שותפים למאבק ההכרה בכפר הלא חוקי. "יש פה בעיה רצינית של כפרים לא מוכרים", אומר ג'בלי, "אזורים שלמים שלא מקבלים הכרה בגלל שהמדינה לא רואה את האנשים וכפר דהמש היה בפשטות סוג של הצלחה רגעית אחרי חמש עשרה שנות מאבק של האוכלוסיה הפלשתינית במרכז. עכשיו יש תהליכים של אנשים שרוצים לחבל בהישג הקטן הזה". כדי להגן על ההישג מתכוון ג'בלי ואחרים לגייס כספים לטובת הכפר בפתיחת התערוכה ובאותה הזדמנות להקים תנועה שתכליתה להיאבק על הלגיטימיות של כל הכפרים הלא מוכרים. "דהמש זו דוגמה לא מייצגת של הצלחה", אומר ג'בלי.
מבית הספר לאומנות ועיצוב בצלאל נמסר בתגובה כי התערוכה לא עוסקת בפוליטיקה אלא באומנות: "הפתיחה של התערוכה 'ניסיונות בטכניקות של התעוררות' בגלרית בצלאל - יפו 23 ירושלים, היא אירוע מוזיקלי רב משתתפים, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. התערוכה עוסקת בייצוגים מגוונים של החברה הישראלית בראי התרבות והאמנות העכשווית. התערוכה מחויבת ליצוג קשת רחבה של קבוצות ואמנים שעוסקים בנושא 'התעוררות' חברתית או אישית, רוחנית וחושית. בין היתר משתתפים קבוצות כמו 'הישיבה החילונית', מגזין 'האף' ומרכז 'מעמותה'. האקדמיה בצלאל כלל איננה עוסקת בפוליטיקה אלא בתרבות ואמנות. מובן שעיסוקים אלו נוגעים בין היתר בפוליטיקה, במיוחד בימים אלו של התעוררות חברתית".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  16/07/2012   |   עודכן:  16/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצלאל מציגים: אומנות פוליטית וגיוס כספים לטובת הכפר הלא חוקי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברור שהם פוליטיים. אומנות עאלק ל"ת
בצלאל  |  17/07/12 18:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כוחות המורדים וכוחות אסד נלחמים אלו באלו ברחובות הבירה הסורית    מרוקו סילקה את השגריר הסורי מתחומה וסוריה הגיבה בסילוק השגריר המרוקני    דיווח על עריקת השגריר הסורי בבלארוס לשורות המורדים
עופר וולפסון
על-פי ההצעה של רשות ניירות ערך, זירות המסחר יחויבו בקבלת רישיון מהרשות ויוכפפו לפיקות לשם הבטחת הוגנות הזירה, הבטחת כספי לקוחותיה וגילוי נאות    חברות הפורקס מתנגדות: "רגולציה מכבידה ומחמירה. הלקוחות יברחו לחברות בחו"ל"    ועדת הכספים טרם הכריעה
איתמר לוין
דחה את עתירת אומ"ץ להורות לווינשטיין לפתוח בחקירה פלילית של הפרשה, משום שהוגשה ארבעה ימים בלבד לאחר שהתנועה פנתה לווינשטיין עצמו
אלעזר לוין
השמאי הממשלתי מפרסם ביולי 2012 נתונים על עסקי שכירות של משרדים, מרכזים מסחריים ומפעלי תעשיה למחצית השנייה של השנה שעברה    אין שינוי ממשי לעומת המחצית הראשונה
איתמר לוין
"כאשר אדם מצווה את שייעשה בעיזבונו במסגרת צוואה, תהיינה הוראות הצוואה מחייבות אף אם לא הובאו לידיעת חברת הביטוח עוד בחייו של המצווה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il